var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7970;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7970","0","מעלתו של יוסף - "עין שלא רצתה ליהנות..."","09/03/11 15:27","ג אדר ב","תשע"א","15:27","איתן","הסבר המהר"ל, בקיצור נמרץ:
יוסף הוא "נבדל", היתה לו מעלה נבדלת מן הגשמי, ולכן הוא מתגבר על החומר (=אשת פוטיפר), ולכן קדושתו מתפשטת, (="בכל הרואה"), ולכן הוא מושל על אחיו ומעלתו יתירה עליהם.

הרב יהודה זולדן הביא, לקראת סוף המאמר שבקישור, שני הסברים:
הרב חרל"פ - ע"פ דברי חז"ל, שיוסף קידש שם שמים בסתר ולכן הוסיפו לו אות אחת על שמו ואילו יהודה קידש שם שמים בגלוי ולכן נקרא כולו על שם הקב"ה, אומר הרב חרל"פ (מי מרום בראשית עמ' שכ"ג) - יוסף חפץ בהתפשטות גילוי ה', "בכל הרואה", גם אם הגילוי מצומצם יותר, ואילו יהודה חפץ בגילוי הגדול של בית העולמים אפילו אם לא יתפשט חוץ לעיר.

ואילו האדמו"ר מלובביץ' אמר, כי אצל יוסף הקדושה היא קדושת המקום, ואיל בירושלים גם קדושת הבית, ולכן בירושלים הקדושה נעצרת בסוף הבנין ואילו בשילה היא מתפשטת בכל הרואה.

אפשר גם לאחד את שלושת אלו או חלקם, כיון שהם מדברים לכאורה על היבטים שונים.","123","","4805","True","True","False","","1333","212.76.119.138","0","0","זבחים|קיח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);