var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7894;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7894","0","שבע שכבשו ושבע שחילקו צ"ע","08/03/11 11:21","ב אדר ב","תשע"א","11:21","שלמה שטרסברג","הגמרא מנסה להוכיח ששבע שנים כבשו שבע חילקו.

שבע שכיבשו הגמרא מוכיחה. ולגבי שבע שחילקו אומרת בתשובה הראשונה "איבעית אימא מדשבע שכבשו שבע נמי חילקו"

ולכאורה מה ההו"א לומר כך וכי זה עיניין סיגנוני שאני מסביר שהסיפא נכתבה בגלל הרישא? למה יש צורך בלי ראיה לומר שיש סימטריה בין כיבשו לחילקו?","205","","4804","True","True","False","","1258","95.86.116.199","0","0","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("7898","7894","רש"י כתב","08/03/11 11:45","ב אדר ב","תשע"א","11:45","דוד כוכב",""מדשבע כיבשו שבע חילקו - סברא בעלמא היא".

ויש לפרש על דרך הדרוש כאשר סופר בספר חובת הלבבות מאיש פרוש אשר הלך להקביל פני חיל אלכסנדרוס בבואם מלכוד עיר גדולה לאלהים שמחים טובי לב, ופיו פתח בחכמה ויען להם שמחה מה זאת עושה, הנה זה שבתם בשלום מהמלחמה קטנה הכינו עצמכם אל הגדולה, מלחמת היצר.

אם עבור המלחמה הקטנה נצרכו לשבע שנים, ק"ו שנצרכו לכך עבור השלמת המריבות שבחלוקה. ודיו לבא מן הדין, "הלא תכלם שבעת".","125","","4804","True","True","False","","153","95.86.126.104","0","7894","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("7901","7898","סברה בעלמא - רש"י מה הסברה?","08/03/11 11:52","ב אדר ב","תשע"א","11:52","שלמה שטרסברג","הדרשה יפה על דרך הדרש אבל על דרך הפשט מה ההבנה בדברי רש"י שזו סברה בעלמא מה הסברא?","205","","4804","True","True","False","","302","95.86.116.199","0","7894","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("7922","7901","ביאור הסברא","08/03/11 19:29","ב אדר ב","תשע"א","19:29","לומד","בנתיבות הקודש ביאר בזה שהלא כיבוש הארץ היה יכול להעשות ביום אחד שהלא בלאו הכי נעשה בדרך נס, אלא רצון השי"ת היה שהארץ תצא מדי הגוים לידי ישראל במשך זמן שנמשך שבע שנים, ומזה הבינו בני ישראל שרצון ה' שגם החלוקה תהיה שבע שנים.
אלא שסיים על זה "אבל אכתי צ"ע ואינו מתורץ"","193","","4804","True","True","False","","144","109.226.25.137","0","7894","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("7942","7922","הפליאה בענין החילוק","09/03/11 01:20","ג אדר ב","תשע"א","01:20","המכריע","מי שמכיר את טבעם של אחינו בני ישראל בענייני חלוקה, מבין שהפלא הגדול איך הספיק שבע לחילוק. לא הייתי מתפלא אם היו כובשים את כל הארץ בששה ימים ומחלקים אותה בששים שנה.","199","","4803","True","True","False","","149","212.76.98.50","0","7894","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("7943","7942","משנכנס אדר מרבים בשמחה","09/03/11 01:31","ג אדר ב","תשע"א","01:31","לומד","הבנתי שהכותרת גרמה לך לתגובה זו ואענה לך אף אני

אה"נ מעתה תובן היטב הסברא שכשם שהכיבוש היה בדרך נס ואפ"ה נמשך שבע שנים, אף החלוקה היתה בדרך נס, ונגמרה בשבע שנים. ובחודש אדר זו סברא טובה לדמותם זה לזה,","193","","4803","True","True","False","","120","109.226.25.137","0","7894","זבחים|קיח ע"ב",""),new Message("7944","7943","השמחה - גילוי מן הכח אל הפועל","09/03/11 01:50","ג אדר ב","תשע"א","01:50","המכריע","אכן כל הוא עניינה של השמחה ובפרט שמחה מבוסמת. שמה שיש בפנים משתחרר בעזרת השמחה החוצה. כמאמר העולם מה שאצל השיכור על הלשון אצל הפיכח בגרון (במקור בריאות, בגלל החריזה באידיש). עד כדי שמישהו הציע לבדוק טריפות הריאה מחיים על ידי השקיית הבהמה ובדיקת לשונה... וזה יסוד האימרה שבכל בדיחה יש רצינות מאחוריה.

ובפורים זה מגלה את קדושתו הפנימית של היהודי.

לפי דרכך יש לומר שאם כיבוש שבע, הרי חילוק יד מקל וחומר, אלא שדיו לבא מן הדין להיות כנידון.","199","","4803","True","True","False","","173","212.76.98.50","0","7894","זבחים|קיח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);