var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=78536;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("78536","0","הסיבה האמיתית","13/08/20 15:43","כג אב","תש"פ","15:43","עלי","לכך שקשר של שערה בודדת יציב ובר קיימא משא"כ בשלוש הוא מפני האלסטיות של השערות כמו שתקח כבל חזק וגמיש ותקשרהו - ייקשר אבל שלושה כבלים מאבדים בגלל עוביים המשותף חלק מהאלסטיות והגמישות ולכן הקשר נוטה להתפרק, כלומר תכונות החומר החלבוני ממנו עשויות השערות קובע שיציבות קשר של שלוש שערות קטנה יותר מקשר של אחת ( היום מצאו לכך פתרון ע"י מרככי שיער ).
אפשר שמבחינה רעיונית זה בא לומר ששערה היא עניין 'חיצוני' לגוף וקשרים 'חיצוניים' אינם יציבים - בבחינת 'קשר רשעים תועבה'.","209","","1362","True","True","False","","578","77.126.15.176","0","0","עירובין|ד ע"א",""),new Message("79609","78536","אתה אומר","16/08/20 13:18","כו אב","תש"פ","13:18","רבינו תם מדפתי","הסיבה האמיתית, מכלל שיש סיבה לא אמיתית?","1041","","1359","True","True","False","","31","176.12.150.4","0","78536","עירובין|ד ע"א",""),new Message("79611","79609","לא.","16/08/20 14:00","כו אב","תש"פ","14:00","עלי","התכוונתי שלא די להבין כאילו זה חוק בלתי הגיוני. הסיבה נעוצה בתכונות החומר ממנו עשויות השערות ובגלל האלסטיות שלהן, ברגע ששלוש שערות נקשרות הקשר נוטה להיפתח מאליו יותר מאשר בשערה אחת.
צריך להתרגל להבין כל קביעה שבגמרא מניין היא נובעת, מחוקי הטבע, מדעת בני האדם, מנוהגים חברתיים, או מגזירת הכתוב, וכדו', ולא לקבל שום דבר כמובן מאליו.
הנה למשל :
בדף ד למדנו על ארבעה מקומות במקדש ( לפחות, לשיטת רבי מאיר ) שהשתמשו בהם באמה בת חמישה טפחים ולא באמה בת ששה טפחים כפי שנעשה בשאר דברים במקדש.
האם שאלת את עצמך, מדוע דווקא ורק בארבעת המקומות הללו השתמשו באמה קטנה זו ? האם ראית מי ממגידי השיעורים בפורטל ששאל זאת או הסביר זאת ? האם קראת איזה פירוש שמסביר זאת ?
זו שאלה פשוטה ובסיסית שצריך כל לומד לשאול את עצמו ובכל זאת איש אינו שואל ואיש גם לא עונה כמובן. הדבר מפליא עוד יותר בהתחשב בעובדה שעניין זה נלמד מפסוק ביחזקאל העוסק בבית המקדש העתידי בעוד שבתורה אין לו לכאורה זכר. ומיד צריך אתה לשאול איך יכול נביא לחדש הלכה שמשרע"ה לא כתבה בתורה ?
נסה לענות על שאלותי ואם לא תצליח אענה לך.","209","","1359","True","True","False","","109","87.71.28.241","0","78536","עירובין|ד ע"א",""),new Message("79616","79611","אשמח להסבר בעניין","16/08/20 14:54","כו אב","תש"פ","14:54","איתיאל","אכן זכיתי ללמוד בישיבה מר"מ ש"יישר אותנו" בלימוד עיון.

אחת האזהרות המרכזיות שלו אלינו היתה נגד "לימוד שמחה", דהיינו:
לימוד כזה שבו קוראים שאלה ואומרים - או, אז יש שאלה.
קוראים את התשובה ואומרים: איזה יופי, יש תשובה.
והכל "שמח" כזה.

לימוד אמיתי עוצר אחרי השאלה ושואל: מה הנקודה הקשה? זה קושיה על איזו דעה? על ההוו"א או על המסקנה?
ועוצר אחרי התשובה ושואל: מה התחדש בתשובה שלא ידענו בשאלה? איך התירוץ עונה לנקודת הקושי? וכו'.

אכן לקרוא שכאן השתמשו באמה כזו וכאן באחרת ורק לומר: "מעניין, הלאה בש"ס..." זה "לימוד שמחה"...

אשמח לשמוע את הפתרון שלך. בינתיים אני לא מפסיק להרהר בזה...","842","","1359","True","True","False","","121","","0","78536","עירובין|ד ע"א",""),new Message("79617","79616","אתה רוצה כ"כ","16/08/20 16:38","כו אב","תש"פ","16:38","עלי","מהר לקבל תשובה ? ומה עם קצת יגיעה עצמית ? תחשוב על זה ככה :
כדי לענות על השאלות ששאלתי ועוד כמה, הייתי צריך לעסוק בסוגיה זו במשך כשנה !
אתה מוכן להתאמץ שנה בלפתור איזו שאלה פשוטה בגמרא כשלא בטוח שתמצא לה תשובה ?
אין לי עניין בלמתוח אותך, אז תוכל להיכנס למאמר בחלון המאמרים במנחות צז, שם הסוגיה המקורית. עמ' 29-38 במאמר. ואשמח אם תודיע לי אם זה שינה לך משהו בחשיבה על הסוגיה.","209","","1359","True","True","False","","97","194.114.146.227","0","78536","עירובין|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);