var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7757;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","48"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7757","0","מנין שדוד הקריב מה שקנה מארונה?","06/03/11 23:48","ל אדר א","תשע"א","23:48","המכריע","הגמ' אומרת שאביי שאל את רבא הרי אפילו לראב"ש דס"ל דבעינן עצים שלא נשתמש בהן הדיוט, בבמה שרי, דהרי דוד קנה, לשיטתו, את המוריגין וכלי הבקר. ולכאורה מנין להש"ס דדוד אכן הקריב בהם. ורש"י סתם. אמנם הוא מפורש במקרא דארונה רצה לתתו חנם, ודוד אמר לו שלא יעלה לה' אלוקיו חנם אין כסף ויקן דוד וגו'. ומכאן היה מוכח לגמ' דדוד אכן השתמש במה שקנה ממנו להקרבה.

האמת שמצינו אצל אלישע כהאי גוונא, אלא דשם לא ר' אלעזר בן שמוע אמרו. ודוק.

ואגב הזוהר למד מכאן דעל מצוה צריך לשלם. והביאו הפוסקים לגבי קניית עליה בימים נוראים ועוד מקומות.","199","","4810","True","True","False","","913","95.86.81.133","0","0","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7770","7757","תשלום על מצוה","07/03/11 08:00","א אדר ב","תשע"א","08:00","דוד כוכב","וכן מפורש בקנין מערת המכפלה.","125","","4809","True","True","False","","103","212.76.107.54","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7777","7757","בפשטות השתמש בהם","07/03/11 09:19","א אדר ב","תשע"א","09:19","מתפעל","דאי לאו הכי, בשביל מה קנאם?
והרי הכתוב אומר: "והמוריגים וכלי הבקר לעצים". אם לא לשם כך, לא הי הצריך הנביא לספר לנו על קניה לא משמעותית.","148","","4809","True","True","False","","188","94.188.248.70","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7791","7757","אין פוסקים הלכה מהזוהר, והדברים ידועים.","07/03/11 12:41","א אדר ב","תשע"א","12:41","Almuaddib","ולגבי עליה לתורה, אם מישהו ימציא לי מראה מקום בשו"ע שצריך לקנות עליה - אקבל זאת כהלכה.","107","","4809","True","True","False","","166","81.218.141.168","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7771","7770","מפורש?","07/03/11 08:51","א אדר ב","תשע"א","08:51","המכריע","שם במערה יתכן שזה מפני שלא רצה לקבל מתנת חנם, ושונא מתנות יחיה, וטעמים רבים מעשיים יש לדבר כידוע. אבל כאן נתפרש להדיא שזה מפני שלא רוצה להעלות לה' אלוקיו דבר שנתקבל חנם.","199","","4809","True","True","False","","133","95.86.81.133","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7779","7777","מתפעל ועוד לקרא?","07/03/11 09:31","א אדר ב","תשע"א","09:31","המכריע","","199","","4809","False","True","False","","117","95.86.81.133","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7794","7791","והשו"ע לא מביא מהזוהר דינים?","07/03/11 12:48","א אדר ב","תשע"א","12:48","מתפעל","או הרמ"א?","148","","4809","True","True","False","","125","94.188.248.70","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7801","7791","כשלא סותר גמרא ודאי שניתן לפסוק כזוהר","07/03/11 13:14","א אדר ב","תשע"א","13:14","שלמה שטרסברג","אין פוסקים הלכה מהזוהר ששהוא סותר לדברי הגמרא אבל בדברים שלא כתוב אחרת בגמרא ודאי שניתן לפסוק כמותו ויש לכך דוגמאות למכביר","205","","4809","True","True","False","","198","213.151.42.23","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7822","7791","מטה אפרים גם יספק?","07/03/11 16:11","א אדר ב","תשע"א","16:11","המכריע","להעמיד דברים על דיוקן, אף אחד לא דיבר על הלכה, דובר על מדת חסידות. ואת זה שפיר אפשר ללמוד מן הזוהר.

זה לשון המשנה ברורה בסימן תקפד סקח; עוד כתב במטה אפרים ראוי לכל גבר ירא ה' להשתדל שיהיה לו עליה בימים נוראים ואף במקומות שמוכרין מצוות יקנה אותו בדמים כפי יכולתו "ואדרבה יש עילוי יותר במצוה שבאה אליו בדמים ממצוה שבאה לו בחנם אין כסף".","199","","4809","True","True","False","","149","95.86.81.133","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7796","7794","זוכר מה אמר אהרון למשה, כשחזר למצרים","07/03/11 12:57","א אדר ב","תשע"א","12:57","Almuaddib","עם אשתו וילדיו?","107","","4809","True","True","False","","145","81.218.141.168","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7799","7796","לא הבנתי את כוונתך נא באר","07/03/11 13:11","א אדר ב","תשע"א","13:11","שלמה שטרסברג","","205","","4809","False","True","False","","175","213.151.42.23","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7800","7796","ולמה להצטער על קיום דברי הזוהר?","07/03/11 13:12","א אדר ב","תשע"א","13:12","מתפעל","אתה ממכחישי אמיתות הזוהר?
או שאין קשר?","148","","4809","True","True","False","","155","94.188.248.70","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7806","7799","מכילתא דרבי ישמעאל יתרו - מסכתא דעמלק פר","07/03/11 13:38","א אדר ב","תשע"א","13:38","דוד כוכב","באותה שעה נאמר לאהרן, "לך לקראת משה". יצא לקראת משה וחבקו ונשקו. א"ל משה היכן היית כל השנים הללו, אמר לו במדין. א"ל מה טף ונשים אלו עמך, אמר לו אשתי ובני. אמר לו, ולאן אתה מוליכם, אמר לו למצרים; א"ל על הראשונים אנו מצטערים ועכשיו נצטער גם באלו. באותה שעה אמר לצפורה, לכי לבית אביך. ובאותה שעה הלכה לבית אביה ונטלה שני בניה, לכך נאמר אחר שלוחיה.","125","","4809","True","True","False","","200","212.76.107.54","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7802","7800","מה הקשר בין ויכוחים על מועד כתיבת הזוהר","07/03/11 13:22","א אדר ב","תשע"א","13:22","Almuaddib","לבין דרכי פסיקת ההלכה?

הלכה שנתקבלה - נתקבלה, והשו"ע כולל גם דוגמאות שהיו שנויות במחלוקת, וגם עליו חלקו (1).
ספרים רבים כוללים הנהגות שלא נתקבלו להלכה, והכלל של "בל תוסף" יפה גם לאלו.








(1) עד היום יש מי ששוחטים תרנגולים לכפרות, למרות דברי השו"ע שמדובר במנהג האמורי. עד היום יש המקיימים "זיארה", למרות מה שכתב הרמב"ם על מנהג זה.","107","","4809","True","True","False","","180","81.218.141.168","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7804","7801","חבר'ה, לא להעביר נושא, וזה בכלל לא המקום","07/03/11 13:34","א אדר ב","תשע"א","13:34","איתן","האשכול נפתח בשאלה אם דוד המלך השתמש במה שקנה או לא. והיתה הערת אגב על הזוהר שלמד מכאן הנהגות טובות.
חבר'ה, זו היתה רק הערת שולים, לא צריך לסטות ממנה לדיון על קדמות הזוהר, ועל מקורות הפסיקה של רבותינו הב"י והרמ"א, וכל השאר. זה גם לא המקום, פתחו אשכול נפרד אם תרצו, אולי בכלל בפורום ייעודי ולא בפורום דף יומי, ובכלל זה נראה לי מיותר בגלל שזה נראה כמו נסיון לשכנע את המשוכנעים. אז בואו נעזוב את זה.","123","","4809","True","True","False","","200","95.86.67.182","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7807","7802","כוונתך","07/03/11 13:45","א אדר ב","תשע"א","13:45","דוד כוכב",""הבו דלא לוסיף עלה" (מסכת שבועות דף מח ע"ב).


















ואתה מוזמן להגיע ל'מפגש', זה לא "זיארה" ","125","","4809","True","True","False","","105","212.76.107.54","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7823","7806","ידעתי ואעפ"כ לא הבנתי","07/03/11 16:17","א אדר ב","תשע"א","16:17","שלמה שטרסברג","הדברים נאמרו בהתיחסות לשאלה "והשו"ע לא מביא מהזוהר דינים"?

ועל כך כתב אלמאדיב "זוכר מה אמר אהרון למשה כשחזר למיצרים"? ועל אף שאני מכיר את המכילתא שבטובך הבאת בציטוט לא הבנתי מה הקשר בין הנכתב לדברים של אלמאדיב ועל כך שאלתי!","205","","4809","True","True","False","","206","213.151.42.23","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7817","7807","אכן!","07/03/11 15:18","א אדר ב","תשע"א","15:18","Almuaddib","","107","","4809","False","True","False","","118","81.218.141.168","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7825","7822","אדון בקרקע לפני המורה הדגול","07/03/11 16:31","א אדר ב","תשע"א","16:31","המכריע","כבוד אלמאדיב הדגול. כמו שכבר כתבו אין שום טעם בדיון ענייני על מה שאמרת על צערך מן הראשונים כמלאכים, למרות שלטעמי זה כבר כמעט גבל בחובת מחאה לפחות על הסגנון. אבל כשם שמצוה כך מצוה, והרי כל אחד נטוע בעמדתו לבטח.

אבל שאלה לי אליך כאיש תרבות. האם ראוי במקום שכזה שלא יוכל איש להזכיר דבר מן הזוהר או שלא יוכל להתבטא בהכנעה והתבטלות גמורים כלפי השוע והרמא מפני פחד חרבו של המורה? הרי לא באה הערתך על טעות נקודתית (שגם בכגון דא אין הכרח להשתמש במילים חריפות הגורמות לסתימת לא מעט פיות), אלא מצאת מקום להכניס את השקפת עולמך בנושא שאתה יודע שהוא מקובל למדי בחוגים רחבים ודבריך יכאיבו להם, לשם מה?

האמן לי אלמאדיב. אני לא כותב מתוך זלזול חלילה. אדרבא הערכה עצומה לי לידיעותיך ולסכינא חריפא דילך לחלק בין השוואות פגומות וכחך להגדרת דברים בדיוק, רבות למדתי ממך ומקוה מאד שתוסיף להשפיע מאורך. אבל חושב אני שנחוץ להבטיח שאנשים יוכלו להתבטא כאן בחופשיות במסגרת ההשקפות המקובלות ללא להט החרב המתהפכת. מקוה שתמחול נא על פנייתי זו ותקח אותה עניינית.","199","","4809","True","True","False","","165","95.86.81.133","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7830","7825","אסביר את דברי:","07/03/11 17:42","א אדר ב","תשע"א","17:42","Almuaddib","הנה כתבת כי מצווה לקנות, וכו'.

והרי אי אפשר שכולם יעשו כן.

אדגים לך, מקהילתי, בה בשבת רגילה מלא המקום מפה לפה, וכל שכן בימים הנוראים, שמתרחש ניסא דאתעבד בשלושה רגלים, ולא אמר איניש וכו', ועומדים צפופים וכידוע.

ומה תעשה לבני ישראל, שעולים רק חמישה קרואים, ואם נפל בשבת - שבעה? ומה יעשו כהנים - שאחד מהם בלבד עולה - ויש יתר על 30 כהנים? ומה יעשו ישראלים, שיש יתר על שישים שצריכים "להתמודד" על כל עליה ועליה?

ואילו ניקח דבריך כפשוטם - ויש הרי הקוראים דבריך ורוצים ליישמם הלכה למעשה - נמצאנו עושים בני ישראל עוברים על לא תתגודדו, כי הדרך היחידה שכולם יקיימו את המצווה שהבאת, תהיה רק אם יתפצלו למניינים-מניינים.

ומה יעשו מי שאינם יכולים כי אין ידם משגת להתמודד על עליה דוקא בחג?


על כן ראיתי חובה לעצמי למחות. ראשית, אין לקרוא לכל הנהגה מצווה, ויש להקפיד לדייק בלשון.
שנית, מי שקורא לקנות עליות, ועוד מייחס לכך ערך של מצווה, סופו גורם לאנשים להתגודד, ולבני העניים לצאת מבית הכנסת, או חמור מכך, ואכמ"ל.


ויש לי להזכיר, כי הזוהר אינו ספר הלכות, והבא להזכיר מצוות - ראוי לו שיחשוש מקהל הקוראים, וינסח בזהירות את דבריו.

והאמת והשלום אהבו.","107","","4809","True","True","False","","160","84.228.118.229","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7840","7825","אפשר להבין את אלמואדיב","07/03/11 20:13","א אדר ב","תשע"א","20:13","נחמן","מנהג זה הוא קשה לקיום, ואפשר להבין אותו לא נכון, וזה מה שקורה בד"כ.

הטעות היא שזה מפקס את האדם לא נכון בימים הנוראים.

כי זה נתפס כסגולה כדי להבטיח הצלחה ביום הדין או יום כיפור, ויש בזה בעייה כי אין סגולות מול יום הדין ויום הכיפורים.

כוונת המ"ב שמנהג זה הוא כלי נכון לבטא את חומרת התוכן המיוחד של ימים נוראים, עבור האדם. אך במציאות הוא נהפך לבריחה מהתוכן ולסגולה כמו כל הסגולות.","182","","4809","True","True","False","","182","85.130.130.141","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7842","7830","האמת והשלום","07/03/11 20:31","א אדר ב","תשע"א","20:31","המכריע","קודם כל תודה על ההבהרה.

אקיים את חלקי ב"אמת". כתבתי בזה הלשון "על מצוה צריך לשלם". דומני שהדבר חרג מעבר לכל פרופורציה, זה נאמר בשולי הקטע על דוד. מישהו יבוא ללמוד מדבריי כאן הנהגה. באמת?! מי שעד היום לא היה חולה עליות מכאן יקבל תיאבון? אני לא פירשתי כלום על עליות, כתבתי שהפוסקים מזכירים את הנושא בענין העליות.

ובכן בכל זאת תמיד טוב לדייק. אזי אדייק ואפרש. (לאלו הקוראים דבריי ורוצים ליישמם הלכה למעשה... הלואי עלי קוראים כאלו...) אין זו מצוה כלל ולא חובה אלא הנהגה טובה המובאת בפוסקים. ובכלל אילו הדבר מביא לידי מחלוקת או פיצול מניינים או משא ומתן ביו"ט או שאין ידם משגת ומפי טפם הם גוזלים זאת או כל מדה רעה אחרת, הרי יצא שכרו בהפסדו. אין הכוונה אלא שמצוה ששולם עבורה היא נעלית יותר לפי הזוהר.

דומני שאפשר להרגיע את המודאגים. רבים מן הציבור לא רצים לקיים גם מצוה וחובה ומנהג ברור. אלו שכן, מסתמא מכירים את המנהג הזה מזמן. מתוך אלו שמכירים ורוצים ודאי יפלסו מעגל רגליהם בצדק ובמשפט לא על חשבון ערך אחר. והסיכוי שמישהו שלא ידע את המנהג ילמד אותו מתוך דבריי וירצה ליישמו הלכה למעשה ולא יהא לו את השכל לעשות זאת בלא שייצא שכרו בהפסדו, הסיכוי לכך די מועט ומכאן עד המחאה של המורה הדרך קצת רחוקה. ותחת הסינור הזה לדבר דיבורים מסוג..

מי קרא להנהגה מצווה כלשונך? מי "קורא לקנות עליות ומייחס לכך ערך של מצווה"?
וכו' וכו'. סוף דבר בהפרזה שכזו לא נתקלתי זה זמן רב. אבל להפיס דעת המורה הבהרתי את הדברים למען האמת. אקוה שתמלא אתה את חלקך בשלום.","199","","4809","True","True","False","","153","95.86.81.133","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7843","7842","אתה הוא שקראת לדבר "מצווה"!","07/03/11 20:36","א אדר ב","תשע"א","20:36","Almuaddib",""ואגב הזוהר למד מכאן דעל מצוה צריך לשלם. והביאו הפוסקים לגבי קניית עליה בימים נוראים ועוד מקומות"","107","","4809","True","True","False","","159","84.228.118.229","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7871","7843","יש לך בעיה בהבנת הנקרא","08/03/11 08:46","ב אדר ב","תשע"א","08:46","המכריע","","199","","4808","False","True","False","","109","212.76.98.50","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7883","7871","הריני להרכין ראשי בהכנעה","08/03/11 09:31","ב אדר ב","תשע"א","09:31","Almuaddib","ולהתנצל בפני מעכ"ר על כך שכאשר הוא כתב "מצווה" והתכוון למשהו אחר, שאינו מצווה, כשלתי בהבנת הנקרא, והבנתי את הכתיב ולא את המשמעות הנסתרת הטמונה בו.

ובכל זאת, חכמים הזהרו בדבריכם.","107","","4808","True","True","False","","157","81.218.141.168","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7893","7883","כוונתך","08/03/11 11:14","ב אדר ב","תשע"א","11:14","דוד כוכב","הוא לא כתב 'מצוה' אלא 'צריך' כמו שהעתקת למעלה פעמיים.

'צריך' אינו בהכרח חובה גמורה כמו שחושבים בטעות.
ראה (בעניין שתיית יין בג' סעודות) בשו"ת מהר"ם אלשקר סימן קו:
"ונשתבש הדבר בידם ותלו בוקי סריקי בדבריו ז"ל {של הרמב"ם} חדא דהוא כתב צריך והם כתבו בשמו חייב".","125","","4808","True","True","False","","106","95.86.126.104","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7918","7883","[ללא נושא]","08/03/11 15:23","ב אדר ב","תשע"א","15:23","המכריע","אני כתבתי על מצוה צריך לשלם. הנח ללעג שלך על הכתיב ועל הנסתר שבו. קרא בפשטות על מצוה צריך לשלם כגון על הלולב ועל התפילין או על העליה לתורה, זו המצוה לכל הדיעות, ועליה "צריך" לשלם. מדארף זאך לאזען קאסטען.
אולי תן דעתך להיזהר בדבריך שמתוכם יהיו שילמדו לזלזל בזוה"ק, או בסמכותם של השו"ע והרמ"א, ובעוד ערכים על הדרך.
אתה ניפחת את כל הענין בלי שום קשר לגודל המשפט שאמרתי ולהקשרו וסביבתו. כאילו אתה זהיר בכל משפט שאתה כותב ובכל מילה. אנחנו כאן בבית מדרש מסויים, כולם יודעי ספר, זה לא שיעור להמון נבער התולה בך עיני עגל ורץ ליישם הלכה למעשה כל רמז מדברי מאן דהו.
לדעתי זה ממש חוסר הגינות מצדך. אתה מרחיב פה כאילו נעשתה כאן מכשלה, כבר ציטטתי אותך קודם, קורא לאנשים לקנות עליות ועוד פנינים מסוג זה. דומני שעוד לא מאוחר שתקרא שוב ללא דעה מוקדמת את המשפט הזניח שלי כמו שהוא ובהקשר שלו, ואת כל דבריך בהמשך. ואף כשאתה כביכול "מרכין ראש בהכנעה", אין זה אלא לבוש נסתר של השתלחות צינית ארסית נוספת.
כבר כתבתי לך פעם, אני מאד משתדל לא להשתתף בדיון בו אתה נוטל חלק, למרות שדבריך תמיד מחכימים, ויש הרבה מה לומר בעקבותם, בגלל הסגנון הבוטה וגם כדי לא להתחייב למחות על רעיונות מסויימים המשתמעים מדבריך. אבל הפעם הגבת בחריפות על משהו תמים, אני עניתי רק עניינית להביא את המקור אליו כיונתי ולא יותר. וכשביקשת שהאמת תובהר נעניתי מיד. אבל עדיין לא נרגעת משום מה ועל כן באתי שוב בדבריי אלו, חשבתי שלאחר שנעניתי לקריאתך וחידדתי את הדברים "שלא יצא מכשול" מתחת ידי תוכל אף אתה לסיים בנימה של שלום הוגנת, ומצער שנתבדיתי.
דומני שלא אוסיף עוד דבר בזה. הרי הדברים מונחים על השולחן והם ידברו עבור עצמם. קטונתי מלהתמודד מול עוצמתך המצמיתה.","199","","4808","True","True","False","","160","212.76.98.50","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7895","7893","את והב בסופה","08/03/11 11:29","ב אדר ב","תשע"א","11:29","שלמה שטרסברג","אמר רבי חייא בר אבא: אפילו האב ובנו, הרב ותלמידו שעוסקין בתורה בשער אחד, נעשים אויבים זה את זה ואינם זזים משם עד שנעשים אוהבים זה את זה, שנאמר; "אֶת וָהֵב בְּסוּפָה", אל תקרי בְּסוּפָה, אלא בְּסוֹפָהּ.
– מסכת קידושין דף ל', עמ' ב'

הסביר זאת רש"י בפירושו: "מתוך שמקשים זה על זה, ואין זה מקבל דברי זה, נראין כאויבים, והכי דריש לה (כלומר הדרוש על הפסוק הוא): 'ספר מלחמות' - מלחמה שעל ידי ספר, 'והב בסופה' - אהבה יש בסופה".","205","","4808","True","True","False","","1112","95.86.116.199","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7908","7893","אבל הוא כתב "מצוה"- כפי שניתן לראות לעיל","08/03/11 12:59","ב אדר ב","תשע"א","12:59","Almuaddib","","107","","4808","False","True","False","","150","81.218.141.168","0","7757","זבחים|קטז ע"ב",""),new Message("7915","7908","היכן?","08/03/11 15:03","ב אדר ב","תשע"א","15:03","דוד כוכב","המילה מצוה או מצווה (אליבא דחיפוש באקספלורר) כתובה רק במשפט: "דעל מצוה צריך לשלם", ולא שהתשלום עצמו הוא מצוה, ולא שהתשלום מעכב את עצם המצוה.","125","","4808","True","True","False","","109","95.86.126.104","0","7757","זבחים|קטז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);