var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7728;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7728","0","כל שאין ראוי לבא אל פתח אוה"מ","06/03/11 07:51","ל אדר א","תשע"א","07:51","מתפעל",""פרת חטאת ששרפה חוץ מגתה וכן שעיר המשתלח שהקריב בחוץ פטור שנאמר (ויקרא יז) ואל פתח אהל מועד לא הביאו כל שאין ראוי לבא אל פתח אהל מועד אין חייבין עליו".

נשאלת השאלה, פרים הנשרפים, לאחר שחיטתם מוציאים אותם חוץ לג' מחנות לשריפה.
יקח אדם את הפרים הנשרפים ויעלה אותו על מזבח שבנה בתל אביב,
חייב או פטור?","148","","4807","True","True","False","","960","94.188.248.67","0","0","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("7762","7728","תשובה","07/03/11 01:39","א אדר ב","תשע"א","01:39","איתן","אם יקריב את אימוריהם- בודאי יתחייב,
אם יקריב את בשרם, שהוא אמור להישרף - בודאי יהיה פטור.","123","","4806","True","True","False","","161","95.86.67.182","0","7728","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("7764","7762","שני שעירי יום הכיפורים","07/03/11 03:03","א אדר ב","תשע"א","03:03","המכריע","הרי רק כעת למדנו ששני שעירי יום הכיפורים עד ההגרלה (ולהרמב"ם עד הוידוי דלא כהראב"ד) חייב על שניהם בחוץ, ולאחר ההגרלה או הוידוי חייב רק על העולה לה' ואע"פ שהוא נשרף. אמנם מיירי על שוחטן בחוץ, אבל מסתבר דה"ה ואולי אפי' כ"ש על העלאתו וזריקת דמו של שעיר הפנימי לאחר שחיטתו כדינו בפנים, ואע"פ שהוא מן הנשרפים.
אא"כ מאיזה טעם הכמוס עמדך בתל אביב זה אחרת.","199","","4806","True","True","False","","138","95.86.81.133","0","7728","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("7774","7764","אז אתה חלוק על איתן?","07/03/11 09:06","א אדר ב","תשע"א","09:06","מתפעל","איתן אומר שעל הבשר לא יתחייב.

השאלה שלי היא פשוטה, אם אכן כדבריך מתחייבים על שריפתם בתל אביב,
מדוע זה שונה מפרת חטאת ומשעיר המשתלח?
הרי אם הכלל הוא שכל שלא ראוי לאוהל מועד לא חייבים עליו,
הרי פרים הנשרפים הללו, ברגע שגמרנו את השחיטה והזריקה, צריך להוציא אותם וזה כבר לא ראוי לאהל מועד.
ההעלאה שלהם ממילא בחוץ. מדוע זה לא דומה לשעיר לעזאזל?","148","","4806","True","True","False","","164","94.188.248.70","0","7728","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("7778","7774","החילוק","07/03/11 09:30","א אדר ב","תשע"א","09:30","המכריע","שעיר אינו ראוי כלל לפתח אוה"מ. וכן פרה. (חידוש מיוחד יש בשעיר שעד ההגרלה הוא ראוי כאחד משנים, ולדעה אחת בראשונים עד הוידוי הוא ראוי לוידוי וזה חידוש מיוחד שנפקע אחר הוידוי וחוזר להיחשב אינו ראוי). חטאות פנימיות הן ראויין לפתח אוה"מ בעבודת דמן, ופשיטא שחייבין על המשך עבודתן גם בחוץ. יש אפילו מפרשים ששואלים על לשון הגמ' והרמב"ם לענין שעיר הפנימי דפשיטא.","199","","4806","True","True","False","","136","95.86.81.133","0","7728","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("7780","7778","זה בכלל לא פשיטא","07/03/11 10:43","א אדר ב","תשע"א","10:43","מתפעל","הרי מדברים רק על העלאה וההעלאה כלל לא נעשית בפנים.
מה לי מחוץ לג' מחנות במקום שעשו זאת ומה לי 2 מטר רחוק משם?
וכי המקום ששם שרפו את החטאות מפורש או נלמד מפסוק שצריך להיות בדיוק שם?


כיצד שייך לחייב מטעם העלאת חוץ דבר שממילא מוקטר בחוץ?","148","","4806","True","True","False","","165","94.188.248.70","0","7728","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("7789","7780","בוא נעשה סדר","07/03/11 12:25","א אדר ב","תשע"א","12:25","איתן","נחזור על ראשונות:
השאלה היתה על פרים הנשרפים, אם לאחר שחיטתם ישרפם בחוץ. כלומר השאלה היתה על העלאה בחוץ. ועל זה אמרתי שעל האימורים חייב ועל הבשר פטור.
מקורות התשובה הם פשוטים, על הבשר פטור – זו משנה מפורשת בפרקנו, על האימורים חייב – זהו דין מעלה בחוץ.
נזכיר כי העלאה היא דוקא על מזבח, לר' יוסי, ולר' שמעון גם על הסלע או על האבן. (משנה בפרק הקודם, ק"ח ע"א). אם "יעלה" ישרוף על הארץ – לא יתחייב.
מה ששורפים בפרים ובשעירים הנשרפים הוא הבשר. כמו כל הקרבנות האימורים עולים על המזבח, אבל בניגוד לשאר חטאות שבשרם נאכל לכהנים – בשרם של אלו נשרף. ולכן אמרה המשנה שהמעלה את בשרם פטור היות ואינו חלק מזבח.
כמו שהמכריע אמר, שני שעירי יום הכיפורים, לפני ההגרלה או הוידוי חייב על שניהם בחוץ, על שחיטתם, על זריקת דמם, ועל הקטרת אימוריהם, שזו ההעלאה, ולאחר ההגרלה/הוידוי חייב בכל זה רק על הפנימי, אבל על החיצון, המשתלח – פטור עליו, על כל פנים על שריפת בשרם פטור, כאמור.
פרת חטאת בכלל אינה ראויה לשום קרבן, כיון שאין לציבור קרבן נקבה, והיא בכלל קדושת בדק הבית (כל זה ע"פ תוס' הראשון בדף קי"ג), אלא שהיתה הו"א שמקום שריפתה הוא כמו העזרה, כיון שהיא כשרה דוקא שם (ע"פ פירוש המשנה להרמב"ם), ועל הסיבה שהיא כשרה דוקא שם נחלקו בגמ' ר' יוחנן וריש לקיש, קמ"ל המשנה שפטור.

אני מתנצל על האריכות, אני מקווה שעכשיו ברור. או שלא הבנתי אתכם.
לגבי מקום שריפת פר ושעיר של יוה"כ – בהזדמנות אחרת אי"ה.","123","","4806","True","True","False","","185","95.86.67.182","0","7728","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("7790","7789","משנה מפורשת?","07/03/11 12:39","א אדר ב","תשע"א","12:39","מתפעל","היכן?

אולי זה רק בשאר קרבנות ולא בפרים הנשרפים?
מונח לי בראש שראיתי היכן שהוא ששריפת פרים הנשרפים בחוץ זה כמו הקטרה על גבי המזבח. אולי זה היה ברש"י.","148","","4806","True","True","False","","154","94.188.248.70","0","7728","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("7798","7789","עכשיו שעברתי על לשון הרמב"ם","07/03/11 13:08","א אדר ב","תשע"א","13:08","מתפעל","מקופיא, נראה באמת כדבריך,
שפרים הנשרפים נחשב לבשר ולא מתחייבים עליו. רק על האימורים.
יישר כח, אכן טעיתי בדבר זה.

עדיין מעניין שהמשנה לא כתבה את זה בפירוש.","148","","4806","True","True","False","","186","94.188.248.70","0","7728","זבחים|קטז ע"א",""),new Message("7793","7790","או קיי, מצאתי","07/03/11 12:47","א אדר ב","תשע"א","12:47","מתפעל","אני חיפשתי בפרק קודם שהוא הפרק של שחוטי חוץ.
אז זה בפרק פרת חטאת באמת

"המעלה מבשר חטאת מבשר אשם מבשר קדשי קדשים מבשר קדשים קלים ומותר העומר ושתי הלחם ולחם הפנים ושירי מנחות והיוצק והפותת והבולל והמולח והמניף והמגיש והמסדר את השולחן והמטיב את הנרות והקומץ והמקבל דמים בחוץ פטור".

באמת לא מוזכר בפירוש פרים הנשרפים. איני יודע אם זה מכוון.","148","","4806","True","True","False","","150","94.188.248.70","0","7728","זבחים|קטז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);