var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=76696;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","34")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("76696","0","לא כל דבר נעשה בסיס","26/07/20 09:28","ה אב","תש"פ","09:28","שמואל מנחם כהן","במשנה יש שתי דוגמאות למוקצה המונח על גבי חפץ שאינו מוקצה: א' אבן על גבי חבית. ב' מעות על גבי הכר. על שתיהן אומרת המשנה שמנערן, ורב אומר על שתיהן שזהו בשוכח אף במניח נעשה בסיס לדבר האסור. והשאלה עולה מאליה [וכן הקשו תוספות] מדוע צריך רב לחדש דין זה [שבמניח נעשה בסיס] פעמיים [הגמרא מביאה את דבריו כשתי אמירות נפרדות]? התוס' כתבו תירוץ ולכאורה יש בו דוחק.
לכאורה יש ליישב בפשיטות שרב בא לחדש תחילה שחבית נעשית בסיס לאבן, היה מקום לומר שדווקא דבר שעשוי להיות בסיס לדבר אחר כגון שולחן לפמוטות, מגירה לחפצים מוקצים שבה וכדומה נעשים בסיס, אך חבית אינה מיועדת להחזיק אבנים. וחידש רב שגם באופן זה נעשה בסיס.
אמנם היה מקום לומר שדווקא חבית נעשית בסיס לאבן, משום שמניח אותה על החבית כדי שהמכסה לא יפתח בקלות, אך כר אינו נעשה בסיס למעות אף אם מניחן עליו. וחידש רב שגם כר נעשה בסיס למעות כיון שהניחם עליו בכוונה, אף שאין בהנחת המעות על הכר שום תועלת לכר, ואף שאין דרך כר לשמש כבסיס למעות.","1126","","1374","True","True","False","","373","37.142.174.43","0","0","שבת|קמב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);