var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7669;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7669","0","חיוב על זריקת דם בחוץ","03/03/11 08:06","כז אדר א","תשע"א","08:06","מתפעל",""והדתנן הזורק מקצת דמים בחוץ חייב מנלן? נפקא ליה מדתניא: (ויקרא יז) 'דם יחשב' לרבות הזורק דברי רבי ישמעאל. ר"ע אומר (ויקרא יז) או זבח לרבות את הזורק".

נשאלת השאלה, לגבי הקטרה ראינו שלשיטת חכמים צריך ב' פסוקים, אחד להקטרה כשהזבח נעשה לפני כן בפנים ואחד כשהזבח נזבח בחוץ.

מה כאן בדם? הרי יש רק פסוק אחד, האם הכוונה שהזורק חייב רק אם נשחט בפנים?
והפלא הוא שהגמרא בהמשך מביאה מה כל מ"ד עושה עם הפסוק של השני ולומדת לימודים אחרים, וביניהם שבין מוקטרי פנים ובין מוקטרי חוץ צריך להקטיר בשלימות, ולמה על דם לא לומדים על פנים וחוץ?
צריך אמנם לעיין כיצד פסק הרמב"ם את הדין של דם. אולי בהמשך היום אמצא זמן לראות אם יש ברמב"ם גילוי בענין זה.

יום טוב ומוצלח לכולם.","148","","4812","True","True","False","","976","94.188.248.67","0","0","זבחים|קז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);