var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=76535;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("76535","0","עתידה שתשתכח...אבל כתוב כי לא תשתכח ?","22/07/20 15:22","א אב","תש"פ","15:22","מרדכי דב זינגר","אם נכנסת כאן. ז"א שאתה לא מסתפק בתשובת התורה-תמימה
או שהיא לא נהירה לך דיה.
אז דבר ראשון - כאן התשובה

ואנסה להסביר.
ת"ק סובר - שתשתכח הלכה ברורה
רשב"י סובר - שהיא תהיה, אבל לא במקום אחד.

הייתי מגיד זאת כמחלוקת במציאות שתלויה בהגדרת האחוזים.
הרי ברור שיש שיכחה כמו שנאמר צור ילדך תשי
וידוע שבימי אבלו של משה נשתכחו שלשת אלפי הלכות שהחזירן עתניאל בן קנז בפילפולו....ויכל לפ"ז להחזיר את כל התורה

השאלה אם אחוז שיכחה כזה נקרא שיכחה.
לת"ק כן
לרשב"י לא.

כעת.
יתכן ששורש המחלוקת טמון במחלוקת
רבה - עוקר הרים - מחזיר את התורה בפילפולו - רשב"י
ורב יוסף - סיני - מה שישכח...נשכח - ת"ק דידן
(ולכן היה חשוב לו הגמרא גמור...אפילו שזמורתא תהא)

---------------
כ"כ אפשר לקשר למשנה באבות...פ"ג מ"ז
רַבִּי דּוֹסְתַּאי בְּרַבִּי יַנַּאי מִשּׁוּם רַבִּי מֵאִיר אוֹמֵר,
כָּל הַשּׁוֹכֵחַ דָּבָר אֶחָד מִמִּשְׁנָתוֹ, מַעֲלֶה עָלָיו הַכָּתוּב כְּאִלּוּ מִתְחַיֵּב בְּנַפְשׁוֹ,
שֶׁנֶּאֱמַר (דברים ד) רַק הִשָּׁמֶר לְךָ וּשְׁמֹר נַפְשְׁךָ מְאֹד פֶּן תִּשְׁכַּח אֶת הַדְּבָרִים אֲשֶׁר רָאוּ עֵינֶיךָ.
יָכוֹל אֲפִלּוּ תָקְפָה עָלָיו מִשְׁנָתוֹ,
תַּלְמוּד לוֹמַר (שם) וּפֶן יָסוּרוּ מִלְּבָבְךָ כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ,
הָא אֵינוֹ מִתְחַיֵּב בְּנַפְשׁוֹ עַד שֶׁיֵּשֵׁב וִיסִירֵם מִלִּבּוֹ","807","","1395","True","True","False","","455","37.60.42.107","0","0","שבת|קלח ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);