var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=75326;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("75326","0","ברחא - עז או אייל (בשיטת רש"י)","24/06/20 15:24","ב תמוז","תש"פ","15:24","אגלינסקי","האם למישהו ידוע כלל מתי רש"י מפרש ש'ברחא' הוא אייל (כפי שאצלנו, וכן לעיל דף יח ע"ב. אבל השו"ע או"ח סי' רנד מביא ע"פ ש"ר גם בענין זה "עז"), ומתי מפרש שהוא עז כפי שכתב בב"ק דף כ עמוד א. בוודאי שסובל את שני הפירושים, וכמו שכתב רש"י בסנהדרין סג ע"ב: "ברחא קרוי כל צאן". אך לפי איזה כלל בוחר רש"י כיצד לפרש? וק"ק
לומר שמפרש לפי הענין, שהרי בסוגיא שלנו איירי בדבר שאין בו סברה היכולה להכריע. אא"כ נטען דפחות שייך לומר אחרי זה "ואי לא וכו'", דיותר שייך שאין לו אייל מאשר אין לו עז. אבל זה דחוק ביותר. ראשית - איפכא מסתברא. שנית - הרי "ואי לא וכו'" סוף סוף מתפרש גם במשמעות שניסה סגולה זו ולא הועילה...","645","","1423","True","True","False","","496","213.151.55.25","0","0","שבת|קי ע"ב",""),new Message("75331","75326","כך קיבל מרבותיו","24/06/20 20:14","ב תמוז","תש"פ","20:14","רבינו תם מדפתי","יכול להיות","1041","","1423","True","True","False","","42","212.76.99.148","0","75326","שבת|קי ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);