var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7524;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","44"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7524","0","חיבורי אוכלין על ידי משקין","27/02/11 02:14","כג אדר א","תשע"א","02:14","המכריע","חיבורי אוכלין ע"י משקין חיבור לטומאה קלה ואין חיבור לטומאה חמורה. רש"י פירש דהיינו שני חצאי זית נבילה המחוברין על ידי משקין ונגע אוכל באחד החצאים. ורש"י לא ידע טעמא מאי. (אגב רבי עקיבא איגר לא שולח לגליונו בברכות כה: בו הוא מציין את כל ה"אי ידיעות" של רש"י, מכיון שבאמת גם שם הוא לא מציין לכאן, לא ברור למה).
שאלני אחד הלומדים אולי אפשר לפרש שהנידון הוא כשהנטמא נוגע במשקה, ואז שפיר המשקה עצמו הרי נוגע בכזית נבילה בסך הכל, ולכן הוא נעשה ראשון והוא מטמא אוכלים ולא כלים וזה הביאור לטומאה קלה ולא חמורה. (ונרויח גם את תמיהת התוס' איך יתכן שמשקה יחבר יותר מעור).
אבל במחשבה שניה א"כ לא היה מקום להסתפק אם נמנה לו ראשון ושני שהרי האוכל הנוגע הוא כבר שני ווודאי לא ימשיך לטמא, וע"כ הנידון שנגע בנבילה שהיא אב, והאוכל הנוגע ראשון ולכן ס"ד שיוכל עוד לעשות שני. ומכיון שכך שפיר תמה רש"י מדוע שני חצאי הנבילה נחשבים מחוברין רק לגבי אוכל ולא לגבי אדם וכלים.","199","","4811","True","True","False","","891","95.86.118.241","0","0","זבחים|קה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);