var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7485;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7485","0","קושי בהבנת הגמרא","23/02/11 22:56","יט אדר א","תשע"א","22:56","שאינו יודע לשאול","הקושי שלי הוא על קטע הגמרא הבא (אצטט ואח"כ אבאר):

בשלמא העלה כתיב עונש וכתיב אזהרה...
אלא שחיטה בשלמא עונש דכתיב...
אלא אזהרה מנלן
אמר קרא ולא יזבחו עוד...
אכתי מיבעי ליה לכדתניא
עד כאן הוא מדבר בקדשים שהקדישן בשעת איסור הבמות והקריבן בשעת איסור הבמות שהרי עונשן אמור ואל פתח אהל מועד אזהרה דכתיב השמר לך פן תעלה עולותיך
מכאן ואילך בזבחים שהקדישן בשעת היתר הבמות והקריבן בשעת איסור הבמות שנא' למען אשר יביאו בני ישראל את זבחיהם אשר הם זובחים זבחים שהתרתי לך כבר על פני השדה לומר לך הזובח בשעת איסור הבמות מעלה עליו הכתוב כאילו הקריב על פני השדה והביאום לה' זו מצות עשה לא תעשה מניין ת''ל ולא יזבחו עוד...

מהלך הגמרא הוא כך, אם הבנתי נכון:
הגמרא לומדת מהפסוק "ולא יזבחו עוד" שיש אזהרה בשחיטת חוץ,
אח"כ הגמרא מקשה שהפסוק הזה נצרך ללימוד אחר כמובא בברייתא.
ומהו הלימוד האחר? לא תעשה לשחיטת חוץ של זבחים שהקדישן בשעת היתר הבמות.
אבל - וכאן הקושי שלי - לפתע מתברר פתאום שבאותה הברייתא הארוכה שהגמרא הביאה יש מקור מפורש שממנו נלמד על אזהרה לשחיטת חוץ (של קדשים שהקדישן בשעת איסור הבמות). ומה הוא המקור? "השמר לך פן תעלה עולתיך" [או בעצם משהו אחר כפי שביאר התוס' בצדק רב].
אם כך, הגמרא שהקשתה "ואכתי מיבעי ליה לכדתניא...", יכלה להקשות קושיה אחרת - מהותית יותר: איך אתה לומד מהפסוק "ולא יזבחו עוד" והרי יש ברייתא מפורשת אחרת עם מקור ברור אחר ("השמר לך פן תעלה עולותיך")!

אני מקוה שהבנתי נכון את מהלך הגמרא, ואם כך - קשה לי הקושי הנ"ל.","48","","4818","True","True","False","","1028","77.127.50.213","0","0","זבחים|קו ע"ב",""),new Message("7501","7485","נראה לי בפשטות לומר","24/02/11 20:17","כ אדר א","תשע"א","20:17","שלמה שטרסברג","הפסוק שהברייתא מביאה "השמר לך פן תעלה עלתיך בכל מקום אשר תראה" מדבר על הקרבת קורבנות מחוץ לעזרה וזה גם הפסוק שהגמרא הביאה בתחילח הדיון כמקור לכך שיש איסור לאו להקריב מחוץ לעזרה

מה שאנו מחפשים עכשיו הוא מקור לכך שיש איסור לאו לשחוט מחוץ לעזרה.

הברייתא הביאה מקור לאיסור שחיטה מחוץ לעזרה במקרה שההקדשה הייתה בזמן היתר הבמות והשחיטה וההקרבה בזמן איסור הבמות והפסוק היה "ולא יזבחו עוד.."

א"כ אי אפשר להשתמש בו למקור לאיסור שחיטה בזמן שההקדשה הייתה בזמן איסור הבמות

לכן הגמרא למדה זאת בק"ו בשלב זה ולמסקנה מג"ש","205","","4817","True","True","False","","210","95.86.118.152","0","7485","זבחים|קו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);