var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7391;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7391","0","בעל מום מעיקרו מנין","20/02/11 23:07","טז אדר א","תשע"א","23:07","המכריע","בשום מקום לא מצינו שבעל מום מלידה חמור טפי מתם שנעשה בעל מום. ומאי ס"ד כאן לחלק?","199","","4817","True","True","False","","894","95.86.84.240","0","0","זבחים|קב ע"א",""),new Message("7395","7391","במסכת יבמות ח משנה ד","20/02/11 23:32","טז אדר א","תשע"א","23:32","דוד כוכב",""אמר ר' עקיבא אני אפרש סריס אדם חולץ וחולצין לאשתו מפני שהיתה לו שעת הכושר סריס חמה לא חולץ ולא חולצין לאשתו מפני שלא היתה לו שעת הכושר".

פירוש הרמב"ם:
"סריס חמה, שלא ראה החמה אלא וכבר הוא סריס, כלומר מעת יציאתו לאויר העולם יצא סריס".","125","","4817","True","True","False","","129","95.86.66.74","0","7391","זבחים|קב ע"א",""),new Message("7396","7395","מה ענין סריס לבעל מום?","20/02/11 23:36","טז אדר א","תשע"א","23:36","המכריע","לגבי סריס יש מקום לחלק, זו אכן מציאות שונה, אם נולד עקר, או נעקר על ידי הטלת מום. זה שם אחר, ויתכן שהתורה התכוונה לזה ולא לזה. בעל מום פסולו לקרבן או לעבודה מפני פגמו, ומה נפקא מינה ממתי פגום?","199","","4817","True","True","False","","140","95.86.84.240","0","7391","זבחים|קב ע"א",""),new Message("7398","7396","בגמרא שם","21/02/11 00:37","יז אדר א","תשע"א","00:37","דוד כוכב","במסכת יבמות דף פ ע"א משווים בין סריס לבעל מום.

וראה בספרא צו פרשה ט:
"יכול שאני מרבה את הפיגול ואת בעל מום ת"ל מזבחי שלמים מיעט, מה ראית לרבות את היוצא ואת הלן ולהוציא את הפיגול ואת בעל מום אחר שריבה הכתוב מיעט, מרבה אני את היוצא ואת הלן שהיתה להם שעת הכושר ומוציא אני את הפיגול ואת בעל מום שלא היתה להם שעת הכושר".","125","","4816","True","True","False","","110","95.86.66.74","0","7391","זבחים|קב ע"א",""),new Message("7400","7398","שוב מה הקשר?","21/02/11 01:23","יז אדר א","תשע"א","01:23","המכריע","א. לא ראיתי שם ביבמות שהגמרא משווה בין סריס לבעל מום, האם תהיה מכן לפרט למה כוונתך?
ב. שעת הכושר שבספרא הכוונה לגבי קרבן זה. הלן והיוצא היה קרבן כשר, פיגול ובעל מום היה קרבן פסול מתחילתו, מה זה קשור לבעל מום מלידה או בהמשך חייו?","199","","4816","True","True","False","","156","95.86.84.240","0","7391","זבחים|קב ע"א",""),new Message("7404","7400","שעת הכושר חסרון במום, יש לחלק וגם להשוות","21/02/11 02:16","יז אדר א","תשע"א","02:16","דוד כוכב","מסכת יבמות דף פ ע"א:
"וליחוש שמא הבריא בינתים! כיון דתחלתו וסופו לקוי - לא חיישינן. מתיב רב מרי, רבי חנינא בן אנטיגנוס אומר: בודקין אותו שלש פעמים בתוך שמונים יום! לחד אבר חיישינן, לכוליה גופא לא חיישינן".
רש"י:
וליחוש שמא הבריא בינתים - שעה אחת ואשתכח דהוה ליה שעת הכושר.
בודקין אותו - בבכורות קאי חוורור והמים הקבועים הרי זה מום ואיזה הוא חוורור הקבוע כל ששהה שמונים יום רבי חנינא בן אנטיגנוס אומר בודקין אותו שלש פעמים בתוך פ' יום בראש פ' ובאמצע פ' ובסוף פ' אבל בבדיקה תחלה וסוף לא סגי שמא בינתים עבר ונמצא שאין קבוע ולא אמרינן הואיל ותחלתו וסופו לקוי ודאי לא עבר.
לחד אבר - לעין.
לכוליה גופא - סריס חמה מחמת חולי כל הגוף הוא.
ובחידושי הריטב"א:
"דכל כיוצא בזה שהיה בתחלתו לקוי, ודאי הוא ג"כ עתה לקוי, אחזקתו מוקמינן ליה דמילתא דלא שכיחא הוא שהבריא בינתים".
ובערוך לנר:
"קשה לי היאך אפשר דשם הטעם דבדיקה שמא הבריא בנתים דא"כ הי' צריך לבדוק בכל יום והרי לא בדקינן רק פעם א' בנתים וגם בזה בעינן שיהי' משולשים כדאמרינן בבכורות (לט א) ועל כרחך דידוע הי' ע"פ דרכי הרפואה דכן הדרך שילך החולי ואז אינו מום".

ומפורסם המעשה ברמב"ם שהיה הרופא של המלך המצרי, והיו יועציו שונאים אותו. התחילו להתכווח עמו שניתן לרפא עיוור מלידה. והרמב"ם אמר שלא ניתן. אמרו לו אנחנו ריפינו עיוור מלידה. הלכו והביאו ערבי מהשוק ושלמו לו שוחד, הרמב"ם נגש אליו והוציא לו מטפחת ואמר לו מה אתה רואה? והלה ענה לו. אמר לו באיזה צבע היא? ענה לו אדום... אמר הרמב"ם למלך, רואה אתה, אדם זה לא היה עיוור מלידה...","125","","4816","True","True","False","","121","95.86.66.74","0","7391","זבחים|קב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);