var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7327;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7327","0","בעל מום והוא טמא מהו שיחלקו לו?","17/02/11 20:27","יג אדר א","תשע"א","20:27","שלמה שטרסברג","לכאורה ספקו של ר"ל אינו מתחיל לדעת רב יוסף לעיל

שאמר שהתורה ריבתה מהפסוק "כ זכר בכהנים יאכלנה" בעל מום ולא טבול יום, בגלל גזרת הכתוב אחרת "הכהן המחטא אתה יאכלנה" סימן שרק מי שראוי לאכילה חולק

וא"כ גם כאן אין מקום אפילו בהו"א לחשוב שכהן בעל מום וטמא יקבל חלק בבשר","205","","4823","True","True","False","","1044","95.86.64.212","0","0","זבחים|צט ע"א",""),new Message("7339","7327","עיונים במחלוקת ר"ל ור' יוסף","18/02/11 15:12","יד אדר א","תשע"א","15:12","המכריע","יש כאן מחלוקת יסודית בין ר"ל לר' יוסף. ר"ל סובר שהכלל הוא "כהן הראוי לחיטוי חולק". וכך זה נשאר, אלא שבע"מ מתרבה מפרשה אחרת של כל זכר, ואינו מקבל מכח פרשת הכהן המחטא. הנידון רק היה מנא לן דכל זכר מרבה בע"מ אימא טמא, ועל זה אמרינן שכן אוכל עכשיו, וזו רק סברא להעדף בעמ בלימוד מכל זכר, אבל לר"ל בשלב זה אין אוכל חלק מההגדרה, אלא יש שני דינים, כהן ראוי לחיטוי חולק, ובע"מ חולק.

לעומתו ר' יוסף סבור שההגדרה היא כהן הראוי לאכילה חולק. ויש רק הגדרה אחת, וממנה נגזר שבעמ כן וטמא לא. הבעיה של ר"ל ברור שהיא לשיטתו, שכן לפי ר' יוסף ברור שאם אינו אוכל כי הוא טמא אזי אינו חולק. כל הנידון היה לרל מכיון שבעמ מקבל מכח פרשה מיוחדת של כל זכר, אולי לא מפריע לי שאינו אוכל.ועל זה הוכיח רבה מדין כה"ג שע"כ חייב ר"ל להודות שבכל מקרה יש דין שצריך להיות ראוי לאכילה, דאל"כ יחלוק כהג מדין ראוי לחיטוי, או דנרבה ליה נמי מכל זכר.

ולכן פירש"י במשנה דטבול יום אינו חולק משום אינו ראוי לאכילה, והיינו לא רק לר' יוסף, אלא למסק' גם לר"ל, העיקר תלוי בזה.

אגב. היה מקום לחקור בהא דכהן גדול נוטל חלק בראש, אם זה דין חלוקתו, או שנאמר בזה שהוא אינו בכלל דין חלוקה. ומסוגיין יש להוכיח דהוי חלוקה, דאל"כ מאי מקשה מכה"ג על דיני חלוקה דמתני'. ודוק.","199","","4822","True","True","False","","165","212.76.123.132","0","7327","זבחים|צט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);