var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7259;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7259","0","קורבן עולה דווקא בסכין","15/02/11 18:15","יא אדר א","תשע"א","18:15","שלמה שטרסברג","הגמרא למדה מהפסוק "זאת התורה לעולה למנחה ולחטאת ולאשם ולמיילואים ולזבח השלמים שהוקשו כל הקורבנות זה לזה כדי ללמד זה על זה

מהמילה עולה למדה הגמרא שקורבן עולה מלמד על שאר הקורבנות שצריך לשחוט דוקא בסכין ( ולא באבן צור למשל)

שאלה הגמרא ועולה גופה מנלן?

והמקור שהביאה הגמרא הוא שאצל אברהם נאמר בעקדת יצחק "ויקח את המאכלת (סכין) וכ'

ולכאורה איך ניתן ללמוד מכך שאסור באבן צור חדה וכ' וכי מהסעודה שהגיש אברהם למלאכים שכתוב ויקח פר בן בקר רך וטוב .. ניתן ללמוד שכשמגיעים אורחים חייבים לארח אותם לפחות בפר בן בקר וכ'

אברהם לקח סכין ניתן ללמוד שאפשר בסכין אבל איך ניתן ללמוד שאסור בדברים אחרים?","205","","4821","True","True","False","","951","212.76.106.25","0","0","זבחים|צז ע"ב",""),new Message("7272","7259","אולי","15/02/11 21:53","יא אדר א","תשע"א","21:53","משיב מאורות דף היומי","פעם קראתי שגדר שחיטה היא המתה יזומה באופן שמצב המות אינו המשך וסיום הטבעי של החיים אלא הוא יצירת צורה שונה לבהמה ע"י מעשה אנוש.

ואחרי רקע מוקדם זה בגדר דין שחיטה, הקורא את פרשת העקידה שם לב שהפסוק מספר שאברהם משתמש בכלי המיוחד לשחיטה הנעשה בידי אדם ולא באבן שהיא עדיין ברמה של חפץ חד מהטבע, ואולי הדיוק שלא כתוב שלקח סתם מאכלת ויקח מאכלת אלא ויקח את המאכלת.

שחיטה היא פעולה של המתה שאינו נבילה טבעית, ולזה יש תוספת בגדר המתה בידיד אדם אם לוקחים סכין ולא אבן.","142","","4821","True","True","False","","290","85.130.130.141","0","7259","זבחים|צז ע"ב",""),new Message("7301","7272","לא הבנתי במה התקשיתם","16/02/11 16:22","יב אדר א","תשע"א","16:22","איתן","למדנו בחולין "בכל שוחטין בין בצור בין בזכוכית בין בקרומית של קנה" (חולין ט"ו ע"ב, ע"ש), כמובן הם צריכים להיות מספיק נוקשים שלא יישברו, וחדים, וגם צריכים להיות תלושים מן הקרקע ע"ש בגמרא, כל זה בחולין, ממילא כשהדגישה התורה אצל אברהם שהיה זה במאכלת - ללמדנו שבקדשים צריך דוקא כלי.

לדעת רש"י הכלי המדובר הוא כלי שרת דוקא (רש"י מודפס בראש העמוד הבא בשורה השנייה), ולדעת ר' אפרים אין צורך בסכין, ע' בתוס' בתחילת "איזהו מקומן" דף מ"ז ע"א.","123","","4820","True","True","False","","194","95.86.120.226","0","7259","זבחים|צז ע"ב",""),new Message("7304","7301","הסבר הקושי","16/02/11 17:08","יב אדר א","תשע"א","17:08","שלמה שטרסברג","ידוע ומפורסם שהוכחה על דרך השלילה היא חלשה מהוכחה על דרך החיוב ולכן להוכיח מכך שאברהם השתמש בסכין לשחוט את בנו שאסור בדבר חד אחר זו לא הוכחה חזקה

כי לשחוט בסכין זה הרבה יותר נכון ובטוח וכ' ולכן אולי העדיף סכין ולא בגלל שאסור בדבר אחר.

כמו שלא למדו מכך שאברהם ירד למצרים בזמן רעב שחובה לעזוב את הארץ כשיש סכנת רעב אלא רק שמותר.

וכן לא לנדו מכך שציפורה מלה את עורלת בנה באבן צור שחייבים דווקא באבן צור אלא שאפשר,","205","","4820","True","True","False","","214","95.86.98.247","0","7259","זבחים|צז ע"ב",""),new Message("7312","7304","אני רק יכול לחזור על מה שנאמר","16/02/11 22:22","יב אדר א","תשע"א","22:22","איתן","על דרך הפשט, או על דרך מדרש האגדה, באמת אפשר לומר כל מיני הסברים לגבי המאכלת הזו, אבל על דרך מדרש ההלכה הלימוד הוא כך:
לא היה צריך ללמד שמותר בסכין, כיון שגם בחולין מותר בסכין, ולכן טוענת הגמרא שזה שהתורה טרחה להדגיש שמדובר במאכלת - מכאן שקרבנות יש לשחוט דוקא במאכלת.","123","","4820","True","True","False","","203","212.76.97.181","0","7259","זבחים|צז ע"ב",""),new Message("7313","7312","כעין זה בתוס'","17/02/11 01:16","יג אדר א","תשע"א","01:16","המכריע","ד"ה והתם כתבו דהראיה מכך שלא כתוב ויקח את המחתך, ומסיימים אבל לענין מאכלת שהזכיר למה לי למיכתב אי לאו לאשמועינן דעולה טעונה כלי. ופלא קצת בעיני שלא הבאתם זאת.","199","","4819","True","True","False","","118","212.76.123.132","0","7259","זבחים|צז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);