var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7245;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","30"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","6")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7245","0","מחלוקת רבנן ור' טרפון במריקה ושטיפה ברגל","15/02/11 13:31","יא אדר א","תשע"א","13:31","שלמה שטרסברג","לכאורה סברתו של ר' טרפון מאוד הגיונית שברגל אין חשש שישאר טעם בלוע של נותר בכלי בגלל רוב הקורבנות וא"כ מה סברת רבנן?

אומנם הגמרא לא התיחסה לשאלה זו אבל אולי רבנו אומרים שלא פלוג וכיוון שכל השנה כן צריך מריקה ושטיפה כשעובר זמן הקורבן לא מחלקים כדי שלא יטעו

על אף שדווקא בתחום זה מצאנו שמחלקים בכל מיני דברים בין הרגל לשאר השנה למשל ביחס לכסף שנמצא בירושלים וכ' ואולי יש לחלק.","205","","4821","True","True","False","","974","212.76.106.25","0","0","זבחים|צז ע"א",""),new Message("7251","7245","בערבון מוגבל","15/02/11 15:08","יא אדר א","תשע"א","15:08","עציוני","סברתו של ר"ט הגיונית רק אם אתה מניח שתפקיד המריקה והשטיפה הוא הגעלה של הכלי בגלל טעם הנותר שבו (ולא דין נפרד, מעבר להגעלה). הנחה זו גופא עומדת בבסיס הדיון בכמה סוגיות בדפים הללו ולא תמיד היא מוסכמת.","159","","4821","True","True","False","","209","132.70.40.183","0","7245","זבחים|צז ע"א",""),new Message("7283","7251","עיונים במחלוקת זו","16/02/11 00:21","יב אדר א","תשע"א","00:21","המכריע","א. בתחילה הגמ' למדה בטעמיה דר"ט דעשאו כבוקר אחד ונדחה. ושוב אמר רב"א כל יום ויום נעשה גיעול לחבירו. ויש לעיין האם זו סברא פשוטה בלא הקרא, או עדיין משתמש במקרא אלא נותן בו טעם כדי שלא ינהג לגבי נותר ופיגול. ומרש"י שכתב ואי טעמיה מהאי קרא וכו' נראה ברור שזה דין עצמאי מסברא. והשתא שאין לפטור את שרש הפלוגתא בכך שרבנן לא דרשי להאי קרא, צריך טפי לעיוני במאי פליגי.
ב. צ"ב מהו נעשה גיעול. הלא אותן השלמים שיבושלו אחרונים יבלעו מן החטאת ויוצרכו להיאכל כחומר שבה. ולא יהני לומר שר"ט כר"ש ס"ל שאין מריקה ושטיפה בקדשים קלים, דזה יועיל רק אם נתעלם מהחטאת הבלועה.
יש לומר על זה או שאה"נ יצטרכו להקפיד לבשל באופן שלא יהא בחטאת נו"ט, שיבשלו בסוף הימים שלמים בתכולה מלאה של הסיר וכדו'. ולא ברור שזה אפשרי טכנית. או שאה"נ יקפידו לאכול שלמים אלו בעזרה לזכרי כהונה עד סוף הלילה.
ג. עוד צ"ב לר"ט למסק' מדוע עצה זו רק ברגל. ורש"י כ' דשלמים מצויים. ולפי זה אה"נ אם יהא לו שלמים בסוף היום בשאר ימות השנה יוכל לעשות כן לר"ט. אבל עדיין צ"ב דין מריקה ושטיפה להיכן אזל. ולכ' נראה דר"ט סבר דדין מריקה ושטיפה רק לאחר שנעשה נותר, אבל אם מגעילן קודם נפטר ממריקה ושטיפה, עי' היטב בתוס' האחרון בעמ' א' שנראה שמדייק מר"ט להיפך ושומע מיניה לרבנן.
ד. והשתא ננסה לבאר מדוע פליגי רבנן. אם ר"ט למסק' גם מסתמך על הפסוק הרי י"ל דרבנן לא דרשי. אם לא מסתמך עדיין י"ל דהרי לדברינו זה כבר לא כל כך פשוט מה שאמר ר"ט. ייתכן שרבנן גזרו שלא נסמוך שיבשל באופן שלא יהא נו"ט או שיקפיד לאכול כחמור שבה. ועוד י"ל דרבנן ס"ל דדין מריקה ושטיפה קודם הזמן ואין הגעלה פוטרתו. או אפילו אם דינה לאחר הזמן אין הגעלה פוטרתה מגזיה"כ. ולכן לא מהני לדידהו עצה זו.
ה. ההסבר האחרון נכנס טוב בלשון הגמ'. שרבנן סברי ממתין עד זמן אכילה, אם נפרש עד עבור הזמן, כוונתם דר"ט הסתפק בגיעול היות שזה לפני הזמן וייפטר ממריקה ושטיפה. אבל לרבנן אי אפשר להיפטר ממריקה ושטיפה ויוכרח להמתין עד דאתי לידי נותר ולמרקו. (יש עוד דיו בקולמוס, אבל אסתגר בקמייתא)","199","","4820","True","True","False","","136","212.76.123.132","0","7245","זבחים|צז ע"א",""),new Message("7288","7283","תנוח דעתך שהינחת את דעתי תודה","16/02/11 02:05","יב אדר א","תשע"א","02:05","שלמה שטרסברג","תנוח דעתך שהינחת את דעתי תודה","205","","4820","True","True","False","","299","212.76.106.25","0","7245","זבחים|צז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);