var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7238;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","39")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7238","0","שאלה בפשט הגמרא","15/02/11 09:58","יא אדר א","תשע"א","09:58","שאינו יודע לשאול","לא הצלחתי להבין את קטע הגמרא המודגש להלן.
אודה מראש למי שיוכל לבאר זאת.

...אין בהן בנותן טעם אין הקלין נאכלין כחמורים ואין טעונין מריקה ושטיפה ואין פוסלין במגע
נהי דקדשי קדשים לא בעו קדשים קלים ניבעי
אמר אביי מאי אין טעונין דקאמר קדשי קדשים אבל קדשים קלים טעונין
רבא אמר הא מני ר''ש היא דאמר קדשים קלים אין טעונין מריקה ושטיפה
בשלמא לרבא היינו דקתני או קדשי קדשים וקדשים קלים
אלא לאביי תרתי למה לי
...


רש"י:
היינו דתנא או קדשי קדשים וקדשים קלים. לאשמועינן דסתם לן כרבי שמעון דאמר קדשים קלים אין טעונין מריקה ושטיפה:
אלא לאביי. דאמר מאי אין טעונין דקאמר כדין חמורין תרתי למה לי למיתנייה כיון דתנא קדשים וחולין ואשמועינן דבטל במיעוטו מה לי הני מה לי הני:
","48","","4824","True","True","False","","970","84.228.56.152","0","0","זבחים|צז ע"א",""),new Message("7243","7238","הסבר","15/02/11 12:58","יא אדר א","תשע"א","12:58","עציוני","במשנה יש שתי דוגמאות לתערובת: 1. חולין בקדשים 2. קדשים קלים בקדשי קדשים. על פי רבא ברור מה מוסיפה הדוגמה השניה על הראשונה - שאפילו בתערובת של קדשים קלים אין צורך במירוק ושטיפה (דהיינו: שסוברים כר"ש). אבל לפי אביי, איזה חידוש יש בדוגמה השניה שאין בראשונה? בשתי הדוגמאות אם אין בקדשים בנותן טעם, נשאר הרוב (חולין או קדשים קלים) בדינו המקורי הידוע.

[אמנם, גם לרבא נשאר הרוב בדינו המקורי, אבל זה גופא החידוש - שהדין המקורי הוא שאין צריך מירוק בקדשים קלים. לאביי אין שום חידוש בדוגמה השניה.]","159","","4824","True","True","False","","206","132.70.40.183","0","7238","זבחים|צז ע"א",""),new Message("7248","7243","לא הבנתי למה לרבא ניחא?","15/02/11 14:59","יא אדר א","תשע"א","14:59","שלמה שטרסברג","לא הבנתי מדוע לרבא שפוסק כר"ש צריך לכתוב 2 דוגמאות של חולין קודשים קלים. הרי מספיק לחדש שבתערובת עם קודשים קלים אין צורך במריקה ושטיפה כר"ש וכ"ש בתערובת עם תרומה?","205","","4824","True","True","False","","164","212.76.106.25","0","7238","זבחים|צז ע"א",""),new Message("7250","7248","אתה צודק, אבל...","15/02/11 15:04","יא אדר א","תשע"א","15:04","עציוני","חולין וקדשים זו הדוגמה הקלאסית, לכן הגמרא לא שואלת עליה. אם היינו צריכים לחפש מקרה פשוט שממחיש את הדין - זה מה שהיינו כותבים. הגמרא שואלת בשביל מה מוסיפים עוד דוגמה, פחות טריוויאלית.
זה נכון שאם היינו כותבים רק את הדוגמה השניה (קדשים וקדשים) זה היה מספיק והיינו לומדים על הראשונה בק"ו, אבל כנראה הגמרא מבינה שעל כתיבת הדבר ההגיוני יותר לא צריך לשאול.","159","","4824","True","True","False","","212","132.70.40.183","0","7238","זבחים|צז ע"א",""),new Message("7254","7250","לא נראה כך מפשט הגמרא","15/02/11 17:25","יא אדר א","תשע"א","17:25","שלמה שטרסברג","מפשט הגמרא לא נראה כדבריך! שהרי לאביי הגמרא מסבירה את 2 הצדדים גם אי תנא קודשים וחולין ולא קודשי קודשים וקודשים קלים, וגם אי תנא קודשי קודשים וקודשים קלים ולא תנא קודשים וחולין. משמע שהגמרא שואלת גם על הדוגמא הקלסית והכפילות היא זו שהפריע לגמרא?.","205","","4824","True","True","False","","196","212.76.106.25","0","7238","זבחים|צז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);