var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7226;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7226","0","תני רב שמעיה בקלנבו","15/02/11 00:43","יא אדר א","תשע"א","00:43","המכריע","תני רב שמעיה בקלנבו שברי כלי חרס נבלעין במקומן. מדוע תני זאת דוקא שם, ואם במקרה, מדוע הגמרא מספרת זאת.

רש"י פירש מקום שנקרא על שם עבודת כוכבים כדכתיב קורס נבו. עי"ש בישעיה שבל ונבו הן אלילי בבל. וכנראה כינום לגנאי לשון קלון, קלנבו. כמו שאמרו עין כל עין קוץ וכדומה. ושפיר היה שם רב שמעיה לפי שבבבל היה.

והנה הנביא אומר שם (ישעיה מו,ב) קרסו כרעו יחדיו לא יכלו מלט משא, וברש"י שם לא יכלו להפליט הצואה שבמעיהם וכו'. מלט, לשון הוצאה ממקום בלוע. כלומר הנביא מתלוצץ מהאליל, כאילו לפי שלא יכול לפלוט הבלוע במעיו לכן קרס. ראה מגילה כה: ליצנותא דעבודת כוכבים על מקרא זה.

ומעתה מה נאוו דברי ר' שמעיה. הוא מבקר במקום, וטבעי שהרהר במקרא זה, ומצא כאן רמז שדבר שאין מפליט דינו קריסה ושבירה, ולכן כלי חרס אשר תבושל בו יישבר, והוסיף את הברייתא שהשברים נבלעים במקומם.

אולי זה גם הזכיר לו את מעשה דגון (שמואל א' פרק ה') שנמצא כרות ראש ידים ורגליים, כלומר נפול שבור וחסר חלקים. הוי שברי כלי חרס נבלעין במקומן. וכמו בעזרה היה קורה נס זה על ידי קדושת המקום, כן שם היה זה ליד הארון כמסופר שם.","199","","4826","True","True","False","","1076","212.76.123.132","0","0","זבחים|צו ע"א",""),new Message("7234","7226","מאוד יפה","15/02/11 02:37","יא אדר א","תשע"א","02:37","דוד כוכב","ורק תוספת קטנה.
על פי הנ"ל שבירת כלי חרס שאין להם תקנה גנאי הוא להם, כגנאי התרזת קל-נבו.

וכיון שככתוב בדברים יב, ג-ד:
וְנִתַּצְתֶּם אֶת מִזְבְּחֹתָם וְשִׁבַּרְתֶּם אֶת מַצֵּבֹתָם וַאֲשֵׁרֵיהֶם תִּשְׂרְפוּן בָּאֵשׁ וּפְסִילֵי אֱלֹהֵיהֶם תְּגַדֵּעוּן וְאִבַּדְתֶּם אֶת שְׁמָם מִן הַמָּקוֹם הַהוּא.
לֹא תַעֲשׂוּן כֵּן לַה' אֱלֹהֵיכֶם.

לא יתכן שיארע כגנאי הזה לכלי המקדש.
ובהכרח נגנזים הם בקרקע, דרך כבוד.","125","","4826","True","True","False","","124","212.76.122.137","0","7226","זבחים|צו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);