var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7181;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7181","0","איך דין זה נלמד מהפסוק?","14/02/11 08:22","י אדר א","תשע"א","08:22","שאינו יודע לשאול","הכלי טעון מריקה ושטיפה כל הכלי...
וטעמא מאי אמר קרא {ויקרא ו-כא} ואם בכלי נחשת בושלה ואפילו במקצת כלי:
","48","","4821","True","True","False","","944","77.124.103.216","0","0","זבחים|צו ע"ב",""),new Message("7194","7181","ישוב ע"פ דברי התורה תמימה","14/02/11 16:38","י אדר א","תשע"א","16:38","שלמה שטרסברג","עיין בדברי התורה תמימה ויקרא ו, כ"א אות ק"כ שכתב וז"ל "יתכן דמדייק שנוי הלשון דגבי כלי חרס כתיב "וכלי חרס אשר תבושל בו" ובכלי נחושת כתיב "ואם בכלי נחושת בושלה", ולא כתיב וכלי נחושת אשר תבושל בו. וטעם הדבר משום דבכלי מתכות כיון דחם מקצתו חם כולו ומפעפע בכולו"","205","","4821","True","True","False","","225","212.76.114.141","0","7181","זבחים|צו ע"ב",""),new Message("7195","7181","ב-כלי מקצת כלי","14/02/11 16:41","י אדר א","תשע"א","16:41","משיב מאורות דף היומי","במקום לכתוב: וכלי נחושת אשר תבושל בו, כמו וכלי חרס אשר תבושל בו יישבר. ","142","","4821","True","True","False","","233","82.166.18.134","0","7181","זבחים|צו ע"ב",""),new Message("7232","7194","קשה","15/02/11 01:47","יא אדר א","תשע"א","01:47","דוד כוכב","מהגמרא מסכת זבחים דף צו ע"ב
"והתניא: קדרה שבישל בה בשר - לא יבשל בה חלב, ואם בישל - בנותן טעם, תרומה - לא יבשל בה חולין, ואם בישל - בנותן טעם! אמר אביי: לא צריכא אלא לדאמר מר: בישל במקצת כלי - טעון מריקה ושטיפה כל הכלי, הא תרומה - לא צריך אלא מקום בישול".

ואילו כלי נחושת מבליע בכולו משום דחם מקצתו חם כולו, גם בבשר וחלב ותרומה טעון הגעלת כל הכלי!
קושיה זו אינה על דברי התורה תמימה בלבד אלא על דעה זו שבראשונים.
בבית יוסף יורה דעה סימן צד:
"וסברת הר"ר פרץ דמצריך בשל מתכת לשער בכולו משום דכלי מתכת חם מקצתו חם כולו (פסחים עד.)... אבל בשערי דורא (ריש סי' פה) כתב סתם כסברא ראשונה ונותן טעם דאע"פ שחם מקצתו חם כולו מכל מקום לא אמרינן דהוליך בליעתו וכן נראה שהוא דעת בעל התרומה (ריש סי' מט)".


ועצם הלימוד שכתב התורה תמימה צריך ביאור, איזה הבדל משמעות יש בין לשון "וכלי חרס אשר תבושל בו" לבין: "ואם בכלי נחושת בושלה"?

ונראה שלמדו ממשמעות לשון הפסוקים.
בדף צו ע"ב: "וטעמא מאי? אמר קרא: ואם בכלי נחשת בושלה, ואפילו במקצת כלי".
הלימוד מסוף הפסוק: (ויקרא ו, כא) וְאִם בִּכְלִי נְחֹשֶׁת בֻּשָּׁלָה וּמֹרַק וְשֻׁטַּף בַּמָּיִם.
מי מורק ושותף? הכלי, כלומר הכלי כולו. למרות שברישא כתוב "ואם בכלי.. בושלה" ולשון זו כוללת גם מקרה שבישלו מעט תבשיל שאינו ממלא את כל הכלי.
ואילו בדף צז ע"ב:
"יכול נגע במקצת חתיכה יהא כולו פסול? ת"ל: יגע, הנוגע פסול, הא כיצד? חותך את מקום שבלע".
לשון הפסוק: (ויקרא ו, כ) כֹּל אֲשֶׁר יִגַּע בִּבְשָׂרָהּ יִקְדָּשׁ.
מה יקדש? משמעות הפסוק שרק אותו חלק 'אשר יגע' יקדש!","125","","4820","True","True","False","","119","212.76.122.137","0","7181","זבחים|צו ע"ב",""),new Message("7196","7195","סליחה, שלמה כבר אמר את זה.","14/02/11 16:43","י אדר א","תשע"א","16:43","משיב מאורות דף היומי","","142","","4821","False","True","False","","231","82.166.18.134","0","7181","זבחים|צו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);