var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7132;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7132","0","תמידין מול מוספין","13/02/11 12:45","ט אדר א","תשע"א","12:45","מתפעל",""תא שמע תמידין קודמין למוספין, ואף ע"ג דמוספין קדישי".

הגמרא רוצה להוכיח בתא שמע הראשון שתדיר קודם למקודש כי התמיד נקרב לפני המוסף.
וקשה, לכאורה גם אם היה הכלל שמקודש קודם לתדיר באופן כללי, כאן יש לנו לימוד מיוחד שלא יהיה שום קרבן לפני התמיד. העולה עולה ראשונה. קרבן התמיד חייב להיות הראשון, ומה הראיה שזה בגלל שהוא תדיר?

ועוד הערה באותה סוגיא, שלמים של אמש מול חטאת ואשם של היום, שלמים של אמש קודמים, ומדייקת הגמרא אם השלמים לא היו של אמש אלא של היום, בודאי חטאת קודמת, והרי השלמים יותר תדירים.
לא מובן, צריך להביא דיוק בכדי לדעת שחטאת קודמת לשלמים? הרי זו משנה מפורשת בדף פ"ט ע"א שם יש את כל סדר העדיפויות בקרבנות וחטאת נמצאת הכי גבוה, ושלמים הרבה אחריהם, הרי כל קדשי הקדשים באים לפני השלמים. הסדר שם הוא: חטאת,עולה, אשם,תודה איל נזיר, שלמים, בכור ומעשר האחרון.","148","","4832","True","True","False","","923","94.188.248.70","0","0","זבחים|צא ע"א",""),new Message("7133","7132","עיין תוס' הראשון בפרק","13/02/11 14:03","ט אדר א","תשע"א","14:03","עציוני","וי''ל דהעולה עולה ראשונה להקדמת הקטרה דבהקטרה איירי וקרא דהכא להקדמת שחיטה דתעשו את אלה בעשייה דדם [איירי]

הדין המיוחד של תמיד הוא רק ביחס להקטרה. מכך שגם בשחיטתו הוא קודם הגמ' רוצה להוכיח שדין תדיר גובר על מקודש.

ולגבי ההערה השניה - דיוק הגמ' הוא לא ממקרה רגיל של שלמים מהיום אלא "|הדגש דיום דומיא דאמש וה''ד דקדים שחטיה לשלמים ||סדגש|" - למרות שהשלמים כבר נשחטו (לפני החטאת), הם יחכו עם הזריקה עד להקרבת החטאת. זה לא מפורש במשנה הנ"ל. במשנה הדיון הוא כאשר באים לשחוט - את מי להקדים.","159","","4832","True","True","False","","264","132.70.40.183","0","7132","זבחים|צא ע"א",""),new Message("7134","7133","על ראשון ראשון","13/02/11 14:47","ט אדר א","תשע"א","14:47","מתפעל","א: נכון שתוס' מעמידים לגבי פסוק זה, שמדובר בהקטרה,
אבל גם הפסוק שמובא אצלינו במשנה: 'מלבד עולת הבקר אשר לעולת התמיד תעשו את אלה', לכאורה מה שמבאר שם אביי, שיש שני חלקים לפסוק, הראשון מלמד שהתמיד חייב להיות ראשון, והשני ללמוד לכל התורה כולה שתדיר קודם. ואם כן חוזרת הקושיא, מה הראיה מכך שהתמיד קודם למוספים, זה אולי בגלל הדין הראשון אבל מול מקודש לא.


ב: אתה דילגת לבעיה הבאה. "איבעיא להו תדיר ושאינו תדיר וקדים ושחט לשאינו תדיר מאי ". לפני כן מדובר לפני שחיטה.","148","","4832","True","True","False","","152","94.188.248.70","0","7132","זבחים|צא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);