var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7085;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7085","0","מוספי שבת ומוספי ר"ח מה ההו"א שמוסף ר"ח","10/02/11 16:15","ו אדר א","תשע"א","16:15","שלמה שטרסברג","הגמרא מנסה להוכיח שתדיר עדיף ממקודש מכך שמוספי שבת קודמים למוספי ר"ח.
רציתי לשאול מה בכלל ההו"א להגדיר את ר"ח כמקודש יותר גם אם הוא נקרא מועד או לפי הסבר אחר בגלל שיש בו שעיר חטאת שמכפר על טומאת מקדש וקודשיו הרי אחרי כל הדברים האלה ברור שקדושת שבת גדולה בהרבה מקדושת ר"ח וחמורה בהרבה וא"כ מה ההו"א להגדיר בגלל דברים אלו את ר"ח כמקודש יותר הרי השבת היא גם תדירה יותר וגם קדושה יותר. גם בלי הסבר הגמרא שקדושת ר"ח מקדשת גם את מוספי השבת.","205","","4827","True","True","False","","955","212.76.96.191","0","0","זבחים|צא ע"א",""),new Message("7117","7085","אשמח אם משהו יתייחס השאלה מטרידה אותי","12/02/11 20:18","ח אדר א","תשע"א","20:18","שלמה שטרסברג","","205","","4825","False","True","False","","158","95.86.99.110","0","7085","זבחים|צא ע"א",""),new Message("7122","7085","קדושה מכח עם ישראל - הסבר אפשרי","12/02/11 21:16","ח אדר א","תשע"א","21:16","student","שאלה יפה. הסבר אפשרי ונחמד ניתן לראות בקישור הזה, שם נאמר כי:
"ויוצא מכך, כי בעוד כל שבת קדושתה קבועה ועומדת, ואין נקבעת על ידי עם ישראל, הרי שבשבת זו שמצטרפת עם ראש חודש שקדושתה נקבעת על ידי עם ישראל, גם קדושת השבת נוסף בה מימד נוסף של קדושה שבאה על ידי עם ישראל. אכן, שבת ראש חודש, ולא שבת שחל בה ראש חודש. אי לכך, מתאים איפוא לומר בשבת כזו את נוסח הברכה של המועדים, 'אהבת אותנו ורצית בנו', שכן בשבת זו נקבעת הקדושה של יום השבת עצמו על ידי עם ישראל מבחר היצירה. ולסיום נוסיף, כי אם רואים אנו מכך את גודל המעלה באפשרות קביעת הקדושה על ידי עם ישראל, שבזה מתווספת קדושה לקדושת השבת, הרי שאף בכל שבת יש אפשרות להשיג מעלה זו, שכן כשמוסיפים אנחנו מהחול על הקודש, דבר שאינו קבוע ועומד מעצם הבריאה, הרי שזו קדושה שרק אנחנו, מכח קדושת עם ישראל, יכולים לקבוע."

וראה ביל"ש שמות - פרק יב - רמז קצא:
"רבי פנחס ורבי חלקיה בשם רבי סימון מתכנסין מלאכי השרת אצל הקב"ה ואומרים לפניו רבונו של עולם אימתי ראש השנה והוא אומר ולי אתם שואלים אני ואתם נשאל לבית דין של מטה ומה טעם כה' אלהינו בכל קראנו אליו, ואין קראנו אלא מועדות שנאמר אלה מועדי ה' מקראי קודש, ר' קריספא בשם ר' יוחנן לשעבר אלה מועדי ה' מכאן ואילך אשר תקראו אותם אם קריתם אתם מועדי ואם לאו אינם מועדי, החודש הזה לכם אתם מונין לו ואין אומות העולם מונין לו"

ברוך בואך לפורום!","177","","4825","True","True","False","","138","77.127.125.168","0","7085","זבחים|צא ע"א",""),new Message("7125","7085","גדר קדושה","13/02/11 01:32","ט אדר א","תשע"א","01:32","משיב מאורות דף היומי","קדושה אינה בהכרח דבר נשגב הנופל מהשמיים, אלא גדר קדשת היום הוא הבדלה של יום מסויים לשבח, לגבי עבודת ה' הנעשית יום זה.

קדושת ר"ח גדולה משל שבת לגבי אפשרות הכפרה של שיערי ר"ח. ר"ח מאפשר לאדם להתחיל את החודש בלי עבירות לגבי טומאת מקדש וקדשיו. ולשבת אין את הדין הזה.

חילוק זה הוא עצמו תוספת קדושה.","142","","4824","True","True","False","","274","85.130.130.141","0","7085","זבחים|צא ע"א",""),new Message("7118","7117","ניסיתי","12/02/11 20:24","ח אדר א","תשע"א","20:24","לינקוש","אך לא הצלחתי למצוא משהו מעבר למובא ברש"י (ובשטמ"ק) - אותם ציטטת.

אשמח גם אני אם למישהו יהיה רעיון.

[לולי נמצא משהו משכנע יותר, ניאלץ לומר שזה שהקושיה היא לאו דוקא 'רצינית' ונאמרה יותר בשביל התירוץ והמשך הבירור בסוגיה, כפי שקיים במקומות אחרים בש"ס]","58","","4825","True","True","False","","143","77.127.65.118","0","7085","זבחים|צא ע"א",""),new Message("7127","7122","הסבר נוסף","13/02/11 01:42","ט אדר א","תשע"א","01:42","דוד כוכב","ניתן גם לבאר דוקא מתוך הבנה הפוכה לדברי סטודנט, שהגמרא אמרה זאת דוקא מתוך ההכרה בעליונותה של השבת על פני ר"ח ומועדים. וכדלקמן:

כשלמדתי את הסוגיה הבנתי ששבת שחל בה ר"ח מעלתה רבה יותר משבת סתם, לכן אותו ראש החודש מעלֶה את קדושת אותה שבת, אם כן מן הדין היה להקדים את מוסף ר"ח למוסף שבת. כך להבנת קושיית הגמרא.

אמנם את קושיית שלמה ניתן להגדיר כך:
למה שנראה דוקא את ר"ח כמעלה את מעלת השבת ולא להיפך? הרי קיימים ראשי חודשים שאינם חלים בשבת, ואם כן ניתן גם לטעון ששבת החלה בר"ח היא זו המעלה את קדושת ר"ח, ולכן היא החשובה יותר!

על כך ניתן לענות על פי דברי הזוהר בפרשת אמור דף צה ע"א:
"שבת אשתכח בכלא, עדיף מכל זמנין וחגין, ואקרי קדש ולא מקרא קדש, א"ר יהודה כלהו מועדין מקראי קדש קרינן בהו".
ובפרשת פנחס דף רנד ע"ב:
"האי צפרא אקרי קדש דכתיב (שמות לא, יד) {וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַשַּׁבָּת} כִּי קֹדֶשׁ הִוא לָכֶם, ובגין דאיהי קדש איהי קראה לכולהו ואתיין לגבה, ובגין כך אקרון מקראי קדש".
הוי אומר, השבת היא עצם מקור הקודש ואינה רק 'מקרא קודש' (למרות שגם בה כתוב: וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן מִקְרָא קֹדֶשׁ. ויקרא כג, ג), "שבת - קביעא וקיימא" (מסכת חולין דף קא ע"ב). ואילו המועדים רק שואבים את קדושתם מתוך קדושת השבת. ואינם אלא 'אורחים' - 'קרואי הקודש' אצל השבת.

לכן ר"ח נחשב לאורח אצל השבת, ומעלה את קדושת אותה שבת. ואין שבת נחשבת לאורחת אצל ר"ח.","125","","4824","True","True","False","","116","95.86.103.105","0","7085","זבחים|צא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);