var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7000;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7000","0","שאלה בענין המקור להקדמת חטאת בהמה לעולה","08/02/11 12:09","ד אדר א","תשע"א","12:09","הראל",""חטאת העוף קודמת כו':
מנא ה''מ דת''ר והקריב את אשר לחטאת ראשונה מה ת''ל שאין ת''ל ללמד שתקרב ראשונה הרי כבר נאמר ואת השני יעשה עולה אלא זה בנה אב לכל חטאות שיקדמו לעולה הבאות עמהן: בין חטאת העוף לעולת העוף, בין חטאת בהמה לעולת בהמה, ואפי' חטאת העוף לעולת בהמה.
הלכך:
חטאת העוף לעולת העוף - מואת השני.
חטאת בהמה לעולת בהמה - מדרבי רחמנא (רש"י: דתניא לעיל ופר שני בן בקר וגו').
חטאת העוף לעולת בהמה - מזה בנה אב".

לא מובן לי מדוע הגמרא מסיימת ואומרת "חטאת בהמה לעולת בהמה - מדרבי רחמנא", והרי יש את הבנין אב שממנו ניתן ללמוד דין זה.
זאת ועוד - מלשון הברייתא בחלק הראשון משמע שהכל נלמד מהבנין אב ("זה בנה אב לכל חטאות שיקדמו לעולה הבאות עמהן: בין חטאת העוף לעולת העוף, בין חטאת בהמה לעולת בהמה, ואפי' חטאת העוף לעולת בהמה").

תודה מראש למשיבים ולמנסים להשיב.","46","","4832","True","True","False","","1062","77.127.55.107","0","0","זבחים|צ ע"א",""),new Message("7001","7000","כך אני הבנתי:","08/02/11 12:37","ד אדר א","תשע"א","12:37","עציוני","נראה לי שמילת המפתח היא "זה בנה אב לכל חטאות שיקדמו לעולה הבאות עמהן". כלומר: בהקדמה יש שני מצבים נפרדים: ראובן הביא קרבן א' ושמעון קרבן ב' - את מי נקדים? ומצב אחר הוא שראובן הביא שני קרבנות בעלי מחייב אחד, ויש לדון מה הסדר ביניהם.
הבנין אב מדבר על המצב השני. לא לחינם רש"י מסביר "חטאת העוף לעולת בהמה - כגון יולדת עשירה כבש בן שנתו לעולה ובן יונה או תור לחטאת". זהו מצב של "הבאות עמהן".
יש לימוד לחטאת בהמה (של ראובן) הקודמת לעולת בהמה (של שמעון) - זה לא כלול בבנין אב.
ויש לימוד דומה לעופות.
והבנין אב מדבר על קרבנות הבאים יחד.
ואם דברי נכונים, אז כאשר ראובן יביא חטאת עוף ושמעון יביא עולת בהמה, נקדים את העולה לחטאת כי מין זבח קודם ואין לנו לימוד שיקדים את החטאת במקרה זה.","159","","4832","True","True","False","","207","132.70.40.183","0","7000","זבחים|צ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);