var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6865;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6865","0","מחיר כלב","06/02/11 10:25","ב אדר א","תשע"א","10:25","מתפעל","מעניין הדין הזה שלכאורה נאמר דוקא בכלב,
האם לא ניתן ללמוד לגבי בהמות טמאות אחרות?
מה הדין אם אדם קיבל כבשה בעבור חזיר,
זה כן בסדר להעלות לגבי מזבח?","148","","4836","True","True","False","","888","94.188.248.70","0","0","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6867","6865",""כלב" הוא דוגמת איסור נאלח ביותר - זנות","06/02/11 11:09","ב אדר א","תשע"א","11:09","זיו","רבותינו בעל הכלי יקר וכן בעל משך חכמה, הדגישו בלשונם כי נבחרה כאן דוגמת "כלב" כדבר טמא, משום שגם "אתנן" וגם "מחיר כלב" סובבים סביב איסור זנות. לשון ה"כלי יקר" (דברים כג' פסוק יט'): "לפי שגם הכלבים עזי נפש מזנים בפרהסיא על כן לא ידעו שבעה כי אבר קטן משביעו רעב, והזונה מצחה נחושה והרי שניהם שוים בזנות ובעזות, על כן אין נכון להביאם למקום הקדושה כי שם גדר ערוה ושם הציץ המכפר על ומצח אשה זונה היה לך (ירמיה ג ג). והמה עדיין בעזותם ובפחזותם קיימים כי תועבת ה' אלהיך גם שניהם היינו שינוייהם. וכן לשון בעל ה"משך חכמה" (על אותו פסוק): שהכלב היה מיוחד לזנות, כמו שאמרו בבא מציעא (עא' עמוד א'): "ארמלתא לא תרבי כלבא". והיה מנהג הגויים הקדמונים שאחרי כן, לכפרת העון, היו מביאים המחיר לקרבן לעו"ג. ולכן אסרה התורה מחיר כלב למזבח. וזה ששאלו מבן זומא חגיגה (יד, ב): מהו לסרוסי כלבא. דכיון דאף מחירו אסור משום שלא יזנו עמו, כל שכן לסרוסי אותו מותר. והשיב: כל שבארצכם לא תעשו.
כמו כן נראה מסוף לשונו של ה"משך חכמה" וכן בפרטות בלשונו של הרמב"ן על הפסוק הנזכר כי מלבד איסור העריות הקשור בזו החיה הטמאה, ישנו גם פן של עבדה זרה הנקשר בה, ולכן נקטו דווקא מחיר "כלב" .","190","","4836","True","True","False","","243","85.65.4.219","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6870","6867","יישר כח על הדברים","06/02/11 12:40","ב אדר א","תשע"א","12:40","מתפעל","משונה לי דברי הכלי יקר לשון "מזנים בפרהסיא", על כלבים.
קודם כל, מה שייך לשון זנות בבהמות וחיות.
ושנית, כלום זה מיוחד בדוקא לכלבים משאר בעלי חיים?
נראה לי שאותו כנ"ל בחתולים ושאר חיות שבטבע.","148","","4836","True","True","False","","201","94.188.248.70","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6878","6870","מהחינוך ועוד.","06/02/11 15:30","ב אדר א","תשע"א","15:30","המכריע","ראו נא בחינוך (מצוה תקעא) ראוי לבעל הקרבן לחשוב וכו' ושמא מתוך חשבו בהן (בכלבים) ובטבען החזק תחזק נפשו וכו', ועי"ש שכתב שזה דברי ילדות. ועי' מו"נ ח"ג פמ"ו. עכ"פ כל דברינו אינם אלא לדרוש, אבל למעשה חלילה להעלות על הדעת דהוא הדין מין אחר, אחרי דלא אישתמיט לשום פוסק לדון בזה.
שמעתי פעם חידה יפה, אלו ג' מצוות מן התורה נוהגות בבעלי חיים טמאים מסויימים? (הכוונה חוץ מאיסורי אכילה וחוץ מדיני טומאה). א. מחיר כלב. עוד שנים לפתרונכם.","199","","4836","True","True","False","","153","213.151.52.219","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6880","6878","פטר חמור, לא ירבה לו סוסים","06/02/11 15:36","ב אדר א","תשע"א","15:36","עציוני","","159","","4836","False","True","False","","201","132.70.40.183","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6881","6878","ברכת משנה הבריות בקוף ופיל","06/02/11 15:53","ב אדר א","תשע"א","15:53","מתפעל","","148","","4836","False","True","False","","135","94.188.248.70","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6885","6880","בינגו","06/02/11 16:05","ב אדר א","תשע"א","16:05","המכריע","","199","","4836","False","True","False","","115","213.151.52.219","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6882","6881","קוף ופיל הם רק דוגמאות","06/02/11 15:55","ב אדר א","תשע"א","15:55","עציוני","אפשר לברך על כל חיה שנראית לך מוזר.","159","","4836","True","True","False","","226","132.70.40.183","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6884","6882","אתה בטוח?","06/02/11 16:03","ב אדר א","תשע"א","16:03","מתפעל","","148","","4836","False","True","False","","135","94.188.248.70","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6886","6882","רק מצוות","06/02/11 16:06","ב אדר א","תשע"א","16:06","המכריע","דיברתי על מצוות גמורות מן התורה","199","","4836","True","True","False","","125","213.151.52.219","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6888","6884","זו מחלוקת","06/02/11 16:17","ב אדר א","תשע"א","16:17","עציוני","שיטת המאירי היא שזו ברכה מיוחדת לפיל וקוף, אך פשטות הגמרא (ברכות נח:) שמקשרת את הברכה גם לרואה אנשים מוזרים היא שזו ברכה על דברים מוזרים באשר הם.
ראה למשל את לשונו של בעל ערוך השולחן:

כשם שמברכין על פירי חדשה כך מברכין על בריה משונה, שהוא גם כן עניין חדש. אך 'שהחיינו' לא שייך בזה כמובן, ומברך בשם ומלכות: "ברוך... משנה הבריות".

לפיכך הרואה את הכושי שהוא שחור הרבה, והגיחור שהוא אדום הרבה, והלווקן שהוא לבן הרבה, והקיפח דהיינו שהוא ארוך במדה ודק מאוד, או שבטנו גדול ומשונה עד שמתוך עביו נראית כקומתו מקופחת, והננס שהוא קטן הרבה, והדרקונה דהיינו שהוא מלא יבלת, ופתויי הראש דהיינו שכל שערותיו דבוקות זה בזה, ואת הפיל ואת הקוף - מברך 'משנה הבריות',","159","","4836","True","True","False","","221","132.70.40.183","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6906","6885","עוד ג', בפרשת השבוע ובדף היומי","06/02/11 23:14","ב אדר א","תשע"א","23:14","דוד כוכב","(שמות כח, לג רִמֹּנֵי) תְּכֵלֶת וְאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת שָׁנִי.

בציצית, בבגדי כהונה, ובמשכן.","125","","4836","True","True","False","","100","95.86.94.177","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6887","6886","אחודה חידות","06/02/11 16:11","ב אדר א","תשע"א","16:11","המכריע","לאור הביקוש.. א. לאלו ערים יש דינים מיוחדים, חוץ מירושלים.
ב. לאלו ארצות יש דינים מיוחדים, חוץ מארץ ישראל.
ג. לאלו גזעים יש דינים מיוחדים חוץ מעם ישראל.
ד. (שאלה קשה מאד) היכן יש דין ל"מחוז" גדול מעיר וקטן מארץ.
ה. אלו צבעים יש להן משמעות הלכתית.
(יש עוד כאלו, אם מנהל האתר לא ימחה..)","199","","4836","True","True","False","","142","213.151.52.219","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6889","6887","נסיון לענות","06/02/11 16:26","ב אדר א","תשע"א","16:26","עציוני","א. אסור לבנות את יריחו
ב. מצרים, סוריא
ג. עמוני ומואבי, עמלק, מצרי (ז' עממין)
ד. (סמוך ונראה בקריאת מגילה?)דין דרך רחוקה בפסח, וכן "מדינות" ביחס לעומר וביעור בשמיטה.
ה. תכלת בציצית, אדום, ירוק ולבן בנגעים, צבעים שונים באתרוג.","159","","4836","True","True","False","","215","132.70.40.183","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6900","6887","הצעות נוספות","06/02/11 21:38","ב אדר א","תשע"א","21:38","משיב מאורות דף היומי","א. שושן, טבריה, יפו. מגילה בט"ו.
ב. עמון ומואב. תרו"מ.
ה. שחור של תפילין.","142","","4836","True","True","False","","216","85.130.130.141","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6907","6889","כבר בנגעים בלבד יש את צבעי רמזור ושחמט","06/02/11 23:19","ב אדר א","תשע"א","23:19","דוד כוכב","","125","","4836","False","True","False","","96","95.86.94.177","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6938","6889","ד: אולי לגבי העמדת בי"ד של כ"ג","07/02/11 11:20","ג אדר א","תשע"א","11:20","מתפעל","","148","","4835","False","True","False","","147","94.188.248.70","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6939","6900","וכן ערי המקלט השונים","07/02/11 11:21","ג אדר א","תשע"א","11:21","מתפעל","","148","","4835","False","True","False","","131","94.188.248.70","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6977","6900","סיכום כל התשובות","08/02/11 00:25","ד אדר א","תשע"א","00:25","המכריע","אסכם את כל הנאמר (ואולי אוסיף מעט).
א. על הערים, יריחו לגבי איסור בנייתה. (עציוני)
המשיב ענה; שושן טבריה יפו מגילה בטו. ברשותו קצת סדר בנושא. ערים מוקפות חומה מימות יהושע יש להן דינים מיוחדים. בין השאר לקריאה בטו, אבל נוגע גם לשילוח מצורעים ועוד, עי' ריש כלים. (יפו כלול בזה). טבריה זה דין מיוחד כי זה ספק וקוראים יומיים. (וה"ה אם יהיו עוד ספיקות, אבל זה נתפרש). שושן קוראת בטו למרות שאינה מוקפת, וזה דין מיוחד.
ערי מקלט (מתפעל).
ב. לגבי הארצות. מצרים לאיסור מגורים בה. סוריא (ראה גיטין דף ח, ששה דינים). (עציוני). המשיב; עמון ומואב לענין תרומות ומעשרות (סמכו עליהן למעש"ע בשביעית ועוד). אוסיף לענין בבל עי' תוס' קידושין לו: ד"ה כל מצוה ובראשונים שם.
(בדרך הלצה, ישנה ארץ אחת שאפשר לברך בה ברוך שעשה את הים הגדול לכל הדיעות, גיברלטר).
ג. לגבי הגזעים. פסולי חיתון עמוני ומואבי מצרי ואדומי ועמלקי, וז' עממין (עציוני).
יצויין שעמלקי אינו פסול חיתון אלא לגבי לא לקבל גרים ממנו. וז' עממין גם מצות לא תחיה חוץ מלא תתחתן בם.
ד. לגבי מחוז. סמוך ונראה (לקריאת מגילה), דרך רחוקה (פטור פסח), עומר וביעור - עציוני. דוד כוכב חידד גם חלוקה פנימית בתוך הארצות. מתפעל הוסיף בי"ד של כ"ג, אבל לכ' לא דק דזה בכל עיר ועיר.
הרב ששאל אותי את זה אמר ידיעה לא מפורסמת מהשיטה מקובצת ריש יש נוחלין בשם הראשונים שהיה דין בחלוקת הארץ שכל שבט יקבל את נחלתו באותו מחוז, ויש שם תיאור בראשונים על המושג מחוז.
ה. לגבי צבעים. תכלת בציצית אדום ירוק ולבן בנגעים (יש שם גם צהוב ועוד), ובאתרוג - עציוני. כוכב; תכלת וארגמן ושני במשכן ובגדי כהונה. המשיב; תפילין (שחורות כעורב מהלכה למשה מסיני).
פלא דאישתמיטתיה לכל הני רבנן חמשה מיני מראות דמים באשה.

אני זכיתי לשמוע עוד כהנה וכהנה מפי הגאון המופלא רבי דב לנדא (ראש ישיבת סלבודקא) כשנלויתי אליו פעם לטיולו היומי. הוא התחיל מ"בית" דריש מסכת סוכה לגבי כמה דינים והוסיף עוד כמה. מנה טז מצוות התלויות בארץ (נסו למצוא..), והלכות התלויות בכלים, שבעל החשק שלמה מנה טז בריש מסכת כלים, והוא מנה ארבעים!!!
רשמתי אז לעצמי מיד את כל דבריו עד כמה שזכרתי, אבל לא אלאה אתכם.

תודה לכל המשיבים להגדיל תורה ולהאדירה.","199","","4834","True","True","False","","187","213.151.52.219","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6947","6938","מסכת שביעית פרק ט משנה ב","07/02/11 15:39","ג אדר א","תשע"א","15:39","דוד כוכב","שָׁלֹשׁ אֲרָצוֹת לַבִּעוּר, יְהוּדָה, וְעֵבֶר הַיַּרְדֵּן, וְהַגָּלִיל.
וְשָׁלֹשׁ שָׁלֹשׁ אֲרָצוֹת לְכָל אַחַת וְאַחַת.
גָּלִיל הָעֶלְיוֹן, וְגָלִיל הַתַּחְתּוֹן, וְהָעֵמֶק.
מִכְּפַר חֲנַנְיָה וּלְמַעְלָן, כָּל שֶׁאֵינוֹ מְגַדֵּל שִׁקְמִין, גָּלִיל הָעֶלְיוֹן, וּמִכְּפַר חֲנַנְיָה וּלְמַטָּן, כָּל שֶׁהוּא מְגַדֵּל שִׁקְמִין גָלִיל הַתַּחְתּוֹן. וּתְחוּם טְבֶרְיָא, הָעֵמֶק.
וּבִיהוּדָה, הָהָר וְהַשְּׁפֵלָה וְהָעֵמֶק. וּשְׁפֵלַת לוּד כִּשְׁפֵלַת הַדָּרוֹם, וְהָהָר שֶׁלָּהּ כְּהַר הַמֶּלֶךְ. מִבֵּית חוֹרוֹן וְעַד הַיָּם מְדִינָה אֶחָת.","125","","4835","True","True","False","","99","95.86.120.16","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6955","6947","עציוני כבר רמז לזה","07/02/11 18:12","ג אדר א","תשע"א","18:12","משיב מאורות דף היומי","","142","","4835","False","True","False","","235","80.230.100.253","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6970","6955","בלשון המשנה יש תוספת","07/02/11 21:54","ג אדר א","תשע"א","21:54","דוד כוכב","הבאתי זאת כי מצויין שם להדיא שנוסף על החלוקה לארצות יש חלוקה פנימית נוספת.","125","","4835","True","True","False","","91","95.86.120.16","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6981","6977","תכלת וארגמן ותולעת שני","08/02/11 02:29","ד אדר א","תשע"א","02:29","דוד כוכב","אלו אכן גם צבעים.
אני הזכרתי אותם במצוות נוספות התלויות בחיות טמאות. תכלת וארגמן הם שני מיני חלזונות.","125","","4834","True","True","False","","112","95.86.120.16","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6983","6977","לגבי מראות דמים, עציוני כן רמז לזה","08/02/11 07:53","ד אדר א","תשע"א","07:53","משיב מאורות דף היומי","בכתבו אדום בסתם.","142","","4834","True","True","False","","239","80.230.100.253","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6985","6983","אדום, ירוק ולבן בנגעים","08/02/11 09:19","ד אדר א","תשע"א","09:19","המכריע","כך הבנתיו, אם טעיתי בהבנת עומק דבריו, עמו הסליחה.","199","","4834","True","True","False","","106","213.151.52.219","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6988","6985","אני שמח שמתפלפלים בדברי ","08/02/11 10:13","ד אדר א","תשע"א","10:13","עציוני","כוונתי היתה כפי שהבין הרב המכריע.
לא כללתי בתשובותי את מראות דמים (למרות שחשבתי על זה) משום שלהבנתי הדין הבסיסי הוא דין של דם לעומת לכלוכים אחרים. כעת ניתן לדון מה נחשב דם ומה לא, ואפשר לדון על כל צבע שבעולם. אם יש רשימת צבעים שאנו מניחים שהם דם, זה לא דין בצבע בדווקא אלא הנחה על המציאות (בניגוד לנגעים ששם יש דין של אדום וכו').
מסיבה דומה לא רציתי לכתוב את הערים המוקפות. אין דין מיוחד ליפו או לירושלים. יש דין של ערים מוקפות, ובפועל זה מתקיים במס' מצומצם של ערים.

ואיך זה שלא מנו את פרה אדומה?!","159","","4834","True","True","False","","213","132.70.40.183","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6997","6988","כי החידה היתה על בעלי חיים טמאים","08/02/11 11:22","ד אדר א","תשע"א","11:22","מתפעל","","148","","4834","False","True","False","","156","94.188.248.70","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6998","6997","התכוונתי לחידה על צבעים עם משמעות הלכתית","08/02/11 11:23","ד אדר א","תשע"א","11:23","עציוני","","159","","4834","False","True","False","","178","132.70.40.183","0","6865","זבחים|פג ע"א",""),new Message("7010","6998","[ללא נושא]","08/02/11 15:13","ד אדר א","תשע"א","15:13","משיב מאורות דף היומי","ומה עם בין תכלת ללבן ובין תכלת לכרתי בזמן ק"ש","142","","4834","True","True","False","","221","82.166.18.134","0","6865","זבחים|פג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);