var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=68597;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","38"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("68597","0","סדר הסבה","18/02/20 18:40","כג שבט","תש"פ","18:40","אבי פ","א. לא זכיתי להבין את המציאות שקל יותר לשוחח עם אדם "למטה" (לצד הרגליים, מימין) מאשר "למעלה" (ליד הראש משמאל), מבלי להזדקף.
לכאורה, גם מלמטה וגם מלמעלה, הם מעט מאחורי הרב או שבשניהם שווים לו. איך שלא יהיה יש אותו מרחק ואותה בעייתיות של שיחה. השאלה רק האם רגלי הגדול מפרידים בין פיו לאזני השני או רגלי מי שמשמאלו. ניסיתי להבין דרך רש"י, תוס', וגמרות עזר למיניהם. אשמח למורה נבוכים.

ב. משבחים את נימוסי הסעודה של הפרסיים בנוגע לסדר ההסבה. רב ששת מקשה ומתרצים שהפרסים מחווים בידיים. על פי עצם קושייתו של רב ששת, רבנן לא דיברו עם הידיים. אז למה לשבח את הפרסיים? הרי לפי רבנן שלא מחווים, אכן עדיף לא להסב כפרסים!","89","","1531","True","True","False","","614","213.151.37.83","0","0","ברכות|מו ע"ב",""),new Message("68598","68597","[ללא נושא]","18/02/20 19:15","כג שבט","תש"פ","19:15","אור חדש","א- אישית אני לא מתעניין בפולקלור הזה, חסר כל רלוונטיות מזה אלפי שנים

ב- נראה לי שאכן זו היתה טענתו מול הר"ג, שאין לדמות וממילא להעדיף","458","","1531","True","True","False","","132","37.26.148.143","0","68597","ברכות|מו ע"ב",""),new Message("68629","68597","א. בדרך הטבע הפה נראה למי","19/02/20 15:03","כד שבט","תש"פ","15:03","נתנאל","שנמצא כלפי הרגליים ומי שמאחורי הראש לא רואה את הפה וכמו שיעידו חובשי המשקפיים, שכשרואים את הפה שומעים יותר טוב לכן מי שלא רואה צריך להתקרב יותר . מה עוד שעיקר גלי הקול נעים קדימה וכמו שיעידו כל המרצים שאם המקום לא גדול מאוד עומדים מקדימה עם הפנים לקהל, רק לעיתים רחוקות יש יתרון לקרובים מאחור מהרחוקים מקדימה
ב.יתכן שבנקודה זו אין יתרון למנהג הפרסים אבל יש עוד דברים, וחוץ מזה יתכן שהוא טוען שהם השקיעו מחשבה בהלכות סעודה וזה מהווה יתרון להם בתחום זה.","747","","1530","True","True","False","","74","188.64.207.36","0","68597","ברכות|מו ע"ב",""),new Message("68599","68598",""פולקלור"","18/02/20 19:23","כג שבט","תש"פ","19:23","אבי פ",""תורה היא וללמוד אנו צריכים"","89","","1531","True","True","False","","104","213.151.37.83","0","68597","ברכות|מו ע"ב",""),new Message("68602","68599","מה הופך את זה לתורה כיום?","18/02/20 23:23","כג שבט","תש"פ","23:23","אור חדש","בזמנם היה חלק מהלכ' דרך ארץ
כיום זה וודאי לא
כמו שתגיד שתורה היא ההלכות ברמבם שבהם מסביר מבנה החלל עפ"י חכמת יוון","458","","1531","True","True","False","","117","109.186.154.240","0","68597","ברכות|מו ע"ב",""),new Message("68610","68602","אכן מפרשי הרמב"ם הקלאסים דילגו","19/02/20 09:15","כד שבט","תש"פ","09:15","איתיאל","על כל הפרקים הראשונים של תיאור הגלגלים, בהבנה ש"למאי נפק"מ".","842","","1530","True","True","False","","96","213.151.52.9","0","68597","ברכות|מו ע"ב",""),new Message("68616","68602","קדושת תורה שבעל פה","19/02/20 10:17","כד שבט","תש"פ","10:17","אבי פ","א. שום דבר לא צריך להפוך את הגמרא שהיא היא התורה שבעל פה לתורה. כשם שלומדים ואחות לוטן תמנע והדוגמא מכוונת) ואף אחד לא יאמר שזה סתם גינאויולוגיה כך בנידון דידן.
ב. גם אם אין זה מקובל היום, ניתן ללמוד מזה ערכים ולדמות דבר לדבר להוציא מסקנות אופרטיביות.
ג. החינוך שאני קבלתי מלמד שיש בתורה ובתורה שבעל פה רבדים עמוקים יותר. כגון פשט רמז סוד וקבלה. בוודאי שבאחד הרבדים האלו יש משמעות.
ד. מבין השורות ברור שאנו מבתי צדרש שונים. אישית אני מעדיף לומר שלא הבמתי מאשר לבטל כלאחר יד.
ה. לעניות דעתי ביטול זה והכינו פולקלור מוגזם גם עבור בתי מדרש ליברליים","89","","1530","True","True","False","","135","37.26.147.246","0","68597","ברכות|מו ע"ב",""),new Message("68617","68616","אשמח לגלות","19/02/20 11:04","כד שבט","תש"פ","11:04","אור חדש","מה הרובד הנסתר או איזו הלכה ניתן ללמוד מנושא זה של סדרי הסבה כפי שנהגו בבבל לפני כאלף חמש מאות שנה
(כמובן אם יימצא דבר כזה ויהיה בו תועלת אשקול אף להתייחס אליו כאל ענין תורני)

הביטול לא 'כלאחר יד', הוא נובע מהמציאות,
אם תמצא ספר של פוסק אחרון הדן בסדרי הסבה תדע שאותו אדם לא יודע מהי צורת הלכה (ובטוחני שממילא לא תמצא כזה)

עד אז הדברים פשוטים- מדובר על הנהגות ד"א שאינן נהוגות ביננו וכנראה שלעולם לא יחזרו עוד למציאות וכל ניסיון לשוות להן קדושה אלוקית ונצחיות של תורה גורמות בהכרח לזלזול במושגים הנ"ל רח"ל
בתוה"ק שהיא חותמו של הקב"ה שחותמו אמת מופיעים ביטויים רבים לכך שחובה על לומדי התורה לוודא בכל דור ודור שהתורה שבידם תורת אמת היא ולא משמרת סיגים ודברים שהפכו ללא אמיתיים ואף דין שדנו סנהדרין הגדולה ניתן להפוך וכן מצוי מאד בש"ס 'סמי מכאן' והכל עקב אהבת האמת שלא נושאת פניה גם לגדולים שאמרו דברים שמתבררים כלא נכונים עוד

כמובן שאם בשגגה כתבתי דבר שמשתמע ממנו חלילה זלזול בחז"ל ודבריהם אשמח למראה המקום כדי שאוכל לתקן מיד","458","","1530","True","True","False","","129","109.186.154.240","0","68597","ברכות|מו ע"ב",""),new Message("68658","68616","רמז סוד וקבלה","20/02/20 10:59","כה שבט","תש"פ","10:59","אחיקם קשת","האם לכל משפט מהתורה שבע"פ יש בוודאי משמעות ברבדים האלו?","510","","1529","True","True","False","","98","164.138.115.124","0","68597","ברכות|מו ע"ב",""),new Message("68717","68617","אפשר לנסות","23/02/20 10:37","כח שבט","תש"פ","10:37","איתיאל","באופן כללי הרעיון בסדרי הסעודה של הפרסים הוא לתת כבוד לגדול. וכל השאר מתנהל על פיו (גם אם זה מוריד מערך הקטנים, או שהוא מקבל לאכול לפני / אחרי כל השאר).

בסדרי הסעודה של עם ישראל יש נימוק של סדרי קדושה. כדי לרמוז לברכת המזון, כדי לתת כבוד לכולם.

אפשר עוד לפרט בזה, ואי"ה נזכה כשיהיה לי פנאי.","842","","1526","True","True","False","","97","213.151.52.9","0","68597","ברכות|מו ע"ב",""),new Message("68662","68658","לכאו' לא","20/02/20 11:59","כה שבט","תש"פ","11:59","אור חדש","וכאומרם 'אף שיחת חולין של ת"ח צריכה לימוד', כלומר מצד אחד יש בכל דברי חכמים חכמה כלשהי אך מאידך לעיתים אלו דברי חכמה של חולין בעלמא
וכמבואר שם גם דברים מסוג זה נכנסו לשס","458","","1529","True","True","False","","114","109.186.154.240","0","68597","ברכות|מו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);