var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6858;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6858","0","מה לגבי שיטת רבי אליעזר?","06/02/11 08:06","ב אדר א","תשע"א","08:06","מתפעל","בענין אם עלו לא ירדו ראינו כמה וכמה שיטות כפי שהגמרא מסכמת מה המודד של כל תנא. ולכל תנא יש מקרים שכן צריך להוריד.

נשאלת השאלה, לפי שיטת רבי אליעזר שראינו בסוגיא של אברי עולה שהתערבו עם אברי חטאת, והוא סבר שניתן גם להעלות את אברי החטאת אף שהם כלל לא אמורים לעלות על המזבח, אלא להיאכל, בגלל בעיית התערובת נעלה אותם ונתנה תנאי, חתיכות הבשר שהם עולה, יוקטרו כמצוותם, והבשר שאמור להיאכל, את זה אנו שמים כעצים.
זה הפטנט של "רואין".
רבי אליעזר בדין שלנו כאן אם עלו לא ירדו לא חיווה דעתו כלל.
אבל לכאורה, למה שלא נאמר גם כאן, אם יש לנו קרבן פסול בגלל פסול כלשהוא ובטעות העלו אותו למזבח, שנתנה כל בקר תנאי לפני הקרבת הקרבנות, שאם יעלה קרבן פסול מכל סוג שהוא על המזבח, שיחשב לעצים וכך נפתור את כל הבעיה ולא נצטרך להוריד שום דבר.","148","","4831","True","True","False","","876","94.188.248.70","0","0","זבחים|פד ע"א",""),new Message("6859","6858","כנראה לא כל דבר יכול להיות עצים","06/02/11 08:42","ב אדר א","תשע"א","08:42","עציוני","דברים שנפסלו בגלל שהם תועבה יהיו פסולים גם אם נחשבים כעצים (אם זונה קיבלה באתננה עצים - האם ניתן להעלותם ע"ג המזבח?)","159","","4831","True","True","False","","259","132.70.40.183","0","6858","זבחים|פד ע"א",""),new Message("6872","6858","דין רואין לרבי אליעזר","06/02/11 14:34","ב אדר א","תשע"א","14:34","ברוך","א. דין רואין מוגבל לפתירת האיסור של 'כל שממנו לאישים' וכו', כמבואר לעיל עז. ורש"י ד"ה לריח. על כן הוא אינו מועיל לאף אחד מן הפסולים האחרים.

ב. ראיה לדבר, שבמקרים של אברי תמימים שהתערבבו בבעלי מומים וכדומה, גם רבי אליעזר אוסר להעלותם. וכל מה שמתיר הוא רק אם בטעות קרב אחד מהם, וגם אז יש להעלותם שנים שנים וכמבואר לעיל עז:.","86","","4831","True","True","False","","257","84.229.201.167","0","6858","זבחים|פד ע"א",""),new Message("6864","6859","צודק לגבי דבר מאוס","06/02/11 10:23","ב אדר א","תשע"א","10:23","מתפעל","דבר מאוס מסתבר מאד שלא ניתן להעלותו על גבי המזבח כעצים.
אבל אני מדבר על כל הפסולים האחרים.
מנחה, למר כדאית ליה עופות נסכים כל מה שהתנאים האחרים ממעטים. האם נאמר שלפי רבי אליעזר ניתן להשתמש ברואין שלו?","148","","4831","True","True","False","","147","94.188.248.70","0","6858","זבחים|פד ע"א",""),new Message("6874","6872","לא מצאתי הרש"י שכתבת","06/02/11 15:02","ב אדר א","תשע"א","15:02","מתפעל","אבל ראיתי שם בגמרא שציינת שיש ברייתא שסוברת כי לפי רבי אליעזר גם בעלי מומין ניתן לומר אם עלו לא ירדו.

ובסברא, למה שיהיה הבדל בין פסול של "כל שממנו" ולבין פסול אחר?
זה לאו וזה לאו.","148","","4831","True","True","False","","164","94.188.248.70","0","6858","זבחים|פד ע"א",""),new Message("6875","6872","עז. ד"ה לריח ניחוח","06/02/11 15:05","ב אדר א","תשע"א","15:05","ברוך","","86","","4831","False","True","False","","267","84.229.201.167","0","6858","זבחים|פד ע"א",""),new Message("6883","6875","אהההההה זה למעלה","06/02/11 16:02","ב אדר א","תשע"א","16:02","מתפעל","חיפשתי כל הזמן מהמשנה ואילך, לא עלה בדעתי לחפש לפני כן.
זה באמת רש"י ששייך לעמוד קודם, מעניין שלא ציינו את זה.

בכל מקרה, אתה צודק בתשובתך ויישר כח.

גם מה ששאלתי על הברייתא לא נכון, הגמרא לבסוף מבארת שזה פסוק מקומי בבעלי מום ולא בשאר פסולים.","148","","4831","True","True","False","","160","94.188.248.70","0","6858","זבחים|פד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);