var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6769;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","41"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6769","0","ד' שיטות במזבח מקדש","02/02/11 01:00","כח שבט","תשע"א","01:00","המכריע","סיכום פשוט למי שלא שם לב. א. לריה"ג רק בהמות מתקדשות ולא עופות. ב. לר"ע גם עופות אבל לא מנחות (אף נתקדש הקומץ). ג. לר' יהושע אף מנחות אבל לא דמים ונסכים. ד. לר"ג אף דם ונסכים.

אבל כו"ע מודו בקמצים שלא נתקדשו לפי שאינן ראויין למזבח. והסוגיא מקשה בעמ' ב' מאי שנא מאימורי קק"ל קודם זריקה, ומשני הנך לא מיחסרו מעשה וכו', כלומר אימורי קק"ל חסרונן חיצוני, הזריקה, ואילו קומץ מחוסר מעשה בגופו להכניסו לכלי שרת. הדבר דורש ביאור לכאורה. סוף סוף קומץ נעשה ראוי ע"י הכנסתו לכלי שרת, אימורי קק"ל נעשין ראויין ע"י זריקה עליהם, ובשניהם כשלא נעשה מה שהופך אותם לחלק גבוה, הוא בלתי ראוי, ומאי נפ"מ אם זה בגופו או לא, וכי האינו ראוי למזבח של קומץ הוא יותר גדול מהאינו ראוי של האימורין בגלל שהם מקבלים את הראויות שלהם ע"י פעולה חיצונית? אתמהה.

הערה נוספת במשנתינו. ר' שמעון מחדש דנסכים הבאים מחמת זבח אין המזבח מקדשם בשום אופן. והוא מצייר זאת בג' אופנים ואומר על האופן השלישי "אפילו" זה וזה פסולין. ואני בער ולא אדע, הלא האופן השני הרבה יותר מחודש, הזבח עצמו פסול, הנסכים לא היה בהן שום פסול עצמי, עלו שניהם למזבח, את הזבח הפסול ישאירו ואת הנסכים הכשרים יורידו. היה לכ' הרבה יותר נכון לומר זבח כשר ונסכים פסולין, זה וזה פסולין, ואפי' זבח פסול ונסכים כשרים. וצ"ב. (מתנצל על קיבוץ ג' הערות בלי קשר לפונדק אחד, כדי לא לתפוס את כל המסך. ואולי מתערב בזה רצון סמוי להעלות את אחוזי הצפייה..).","199","","4834","True","True","False","","867","95.86.107.17","0","0","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6773","6769","ההבדל בין אימורין לקומץ","02/02/11 08:16","כח שבט","תשע"א","08:16","עציוני","כל עוד הקומץ לא התקדש בכלי, אין שום הבדל בינו לבין שאר המנחה. לכאורה (ויתקנו אותי הבקיאים אם אני טועה), הכהן יכול להחזיר את הקומץ אל שאר המנחה ולקמוץ מחדש. רק הקידוש בכלי נותן לקומץ את מעמדו המיוחד. לפני כן הוא אפילו לא מיועד למזבח. האימורין, לעומת זאת, הם אימורין מטבעם. יש עכוב צדדי - צריך לחכות לזריקת הדם, אבל גם קודם לכן הם נקראים אימורין, ולכן הם פחות "לא ראויים למזבח".","159","","4834","True","True","False","","286","132.70.40.183","0","6769","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6774","6769","אפילו זה וזה פסולים","02/02/11 08:20","כח שבט","תשע"א","08:20","עציוני","(אני מפצל את התשובות על מנת שניתן יהיה לפתח דיון מסודר על כל הערה בנפרד)

ר"ש אומר שני דינים (בכל שלושת המקרים) - הזבח לא ירד והנסכים ירדו. אולי אפשר לענות שה"אפילו" מתייחס לכך שאפילו כשאין שום דבר כשר, הזבח נשאר על המזבח.","159","","4834","True","True","False","","232","132.70.40.183","0","6769","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6779","6769","למה ארבע ולא חמש?","02/02/11 14:24","כח שבט","תשע"א","14:24","Almuaddib","ריה"ג - בהמות בלבד.

ר"ע - בע"ח בלבד (מוסיף על ריה"ג את העופות).

רבי יהושע - מוסיף על ר"ע את המנחות

רבי שמעון - מוסיף את הדם

רבן גמליאל - מוסיף אף הנסכים.","107","","4834","True","True","False","","141","81.218.141.168","0","6769","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6776","6773","רק לבן בתירא","02/02/11 09:48","כח שבט","תשע"א","09:48","המכריע","למדנוה לפני 20 דף (סג.) דלבן בתירא יכול להחזיר, אבל לת"ק (במתני' מנחות ו.) אי אפשר. ועי"ש ו: נידון אי לבן בתירא אולי אפי' לאחר קידוש כלי. אבל לת"ק נפסל גם בלא קידוש (רק אולי יל"ע אי קמץ כשר ורוצה להחזיר אי שרי גם לת"ק, וכל דברי רק בקמיצה פסולה). ועי"ש ובדף ח סוגיות ארוכות בנושא זה.

ולעצם דבריך היקרים, אתה צודק שאימורין הן אימורין מעצם ברייתן, אבל הן לא חלקו של גבוה עד הזריקה, כמו שכ' רש"י שמהאי טעמא אין בהן מעילה עד הזריקה. וזה מה שהיה קשה לי שכל זמן שהן לא לחמו של גבוה, מה יהלוך ממנו אי המקרב אותם לחלק גבוה הוא בגופן או מעשה חיצוני. אבל כנראה שרואים מסוגייתינו שזה כך וכעין מה שכתבת.","199","","4834","True","True","False","","137","95.86.107.17","0","6769","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6785","6779","ר' שמעון מיירי רק על באין עם זבח","02/02/11 16:02","כח שבט","תשע"א","16:02","המכריע","מכיון שר' שמעון מודה בנסכים הבאים בפני עצמן, ונמצא שהוא כשיטת ר"ג המכשיר גם דם וגם נסכים, אלא שבנסכים הבאים יחד עם הזבח יש לו מיעוט עצמאי, ודומני שהלכה כמותו וייתכן שר"ג מודה לו, בכל אופן זה לא במערכת החלוקה שבסיכומי.","199","","4834","True","True","False","","134","95.86.107.17","0","6769","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6809","6785","טעיתי בדעת ר"ג","03/02/11 01:27","כט שבט","תשע"א","01:27","המכריע","שוב ראיתי בהמשך הסוגיא בדברי ר"ל דהוי פשיטא ליה דר"ג פליג על ר"ש ולדידיה אף נסכים הבאים עם הזבח לא ירדו. ושפיר יש לחלק לה' שיטות קצת בשינוי, רק בהמות, גם עופות, גם מנחות לר' יהושע (לר"ש רק כשהן בפני עצמן), לר"ש אף נסכים בפני עצמן , לר"ג אף באין עם זבח, ולר"ג אף דם (כנראה ה"ה לר"ש).","199","","4833","True","True","False","","110","95.86.107.17","0","6769","זבחים|פג ע"א",""),new Message("6816","6809","ישר כוחך!","03/02/11 08:52","כט שבט","תשע"א","08:52","Almuaddib","","107","","4833","False","True","False","","121","81.218.141.168","0","6769","זבחים|פג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);