var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6740;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6740","0","שיטת ר' אליעזר במקצת הדם שנכנס","31/01/11 23:51","כו שבט","תשע"א","23:51","המכריע","שנינו דחטאת שנתקבלה דמה בשתי כוסות ונכנסה כוס אחת לפנים, לריה"ג השניה כשרה ולרבנן פסולה, דרבנן ילפי מדמה, (וריה"ג יליף מקרא דשמיני ושם נאמר את דמה. רש"י). והתנא ר' אליעזר לא איירי בהא.
ולכ' ניתן להביא ראיה יפה דס"ל כחכמים. דהא תנן לעיל דנתערבו דם פנימיים בחיצוניים ישפכו לאמה אף לר"א, וביארו הטעם דאין להתחיל בחוץ מפני המצוה להקדים פנימיים, ואין להתחיל בפנים דפוסל בידים את החיצוניים (בחטאת ואשם). ולכ' ישנה עצה שיחלק את הדמים הבלולים לשתי כוסות ויתחיל בפנים מכוס אחת ויסיים בחוץ מהשניה, ולריה"ג השניה לא נפסלה. ולכאורה מוכח מזה דר"א כרבנן ס"ל בזה.","199","","4840","True","True","False","","832","95.86.75.93","0","0","זבחים|פב ע"א",""),new Message("6756","6740","ראיה יפה מאד","01/02/11 14:29","כז שבט","תשע"א","14:29","ברוך","אמנם מסתפק אני -

בדף פב אנו לומדים, כי רבי יוסי הגלילי לומד את דין פסילת דם החטאת המובא אל הקודש מן הפסוק 'הן לא הובא דמה'. ולכאורה קשה, דמבואר באותה הפרשה שלו היה מובא דמה, שפיר אישתרוף. ולכאורה מוכח מפרשיה זו עצמה כנגד רבי יוסי הגלילי, שדם חטאת שהובא פנימה אכן פוסל את הקרבן כולו.

והנראה שעלינו לתרץ, שלדעת רבי יוסי הגלילי אמנם הבאה אל תוך הקדש אינה פוסלת אלא את הדם שהובא. אך זריקת הדם בקדש, פוסלת גם את הקרבן שבחוץ.

ואם כך הדבר, הרי שנפלה ראייתנו בבירא, כיון שאם היה מחלק לשתי כוסות ומתחיל מבפנים, הרי שבעת הזריקה אף לדעת רבי יוסי הגלילי היה נפסל החטאת החיצונה.","86","","4839","True","True","False","","254","84.229.204.14","0","6740","זבחים|פב ע"א",""),new Message("6767","6756","רש"י ביאר זאת היטב","02/02/11 00:33","כח שבט","תשע"א","00:33","המכריע","עי' רש"י השני אחרי המשנה שביאר שלפי ריה"ג מכיון שנאמר שם "את דמה" ולא "מדמה" כמו בקרא דחכמים, לכן נפסל רק אם נכנס כולו, וזה אשר אמר להו משה, אילו היה מובא את דמה, כלומר כולו, לפנים שפיר אישתרוף. וחלילה להמציא את חילוקך, אלא ריה"ג ס"ל או כר"א או כר"ש אבל בשניהם מיירי בנכנס כל דמה (ע"מ לכפר לר"א או כיפר בפועל כר"ש). ואם כן סלקא ראייתנו מבירא ואיגלאי מילתא למפרע שמעולם לא נפלה.","199","","4838","True","True","False","","129","95.86.107.17","0","6740","זבחים|פב ע"א",""),new Message("6781","6767","יישר כח, יפה מאד","02/02/11 15:00","כח שבט","תשע"א","15:00","ברוך","לא עיינתי כראוי ברש"י.

ומכיון שכבר ירדנו לדון בזה, האם לדעתך רבי יוסי הגלילי חולק על המשנה בדף כו ע"א -
"נתנו על גבי הכבש שלא כנגד היסוד נתן את הניתנין למטה למעלה ואת הניתנין למעלה למטה ואת הניתנין בפנים בחוץ ואת הניתנין בחוץ בפנים פסול ואין בו כרת"

כמובן, רבי יוסי הגלילי יכול להיות תנא ופליג. אמנם, מאחר ומשנה זו פוסלת גם קרבן פנימי אשר דמו ניתן בחוץ, לכאורה אין לה שייכות למחלוקת רבי יוסי הגלילי וחכמים, אלא היא מוסרת דין בפני עצמו, אשר כולם מודים בו.

ועוד אני מסתפק. כתבת שלו היה סובר רבי אליעזר כרבי יוסי הגלילי, היה יכול לחלק את הדם לשתי כוסות. אמנם, אותו הדם חיצון אשר היה נכנס ודאי היה נפסל. ושמא אוסר רבי אליעזר לפסול דם בידיים, אף אם לא פוסל את הקרבן כולו? דשמא כל מה שהתיר רבי אליעזר לזרוק דם שלא במקומו, הוא כמחשב על אותו דם כנזרק לשם עצים, ועל ידי זה יש לו שימוש כלשהו. אך כאן הריהו פוסל דם מן החיצון. וצ"ע בזה.","86","","4838","True","True","False","","233","87.68.34.221","0","6740","זבחים|פב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);