var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6679;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6679","0","נתן טעם ברוב לאו דאורייתא","28/01/11 11:23","כג שבט","תשע"א","11:23","המכריע","רבא שואל ממתני' דעשה עיסה מן חיטין. התוס' תמהו מה מצא רבא במשנה זו טפי מכל המקומות הרבים דקי"ל טעם כעיקר. ורבי עקיבא איגר בגליונו תמה על תמיהתם, הלא בכל מקום יש לומר דזה מדרבנן, וכל השאלה על ר"ל דאמר מה"ת (לפי הס"ד) וזאת מצינו רק בסיפא דמשנה זו לגבי קיום מצות מצה ע"י טעם כעיקר. ולכ' דברי הרעק"א צ"ב שהרי הגמ' שאלה בתחילה מהרישא ורק לאחר שדחינו מדרבנן המשיכה להק' מסיפא, והתוס' להדיא העמידו דבריהם על הרישא ועל זה מקשים מאי אולמיה דהאי מתני'. וכפה"נ הבין רעק"א דשפיר י"ל דהבחירה במשנה זו היתה מלכתחילה בשביל סיפא דילה, רק דרך הש"ס להק' מרישא אף דידע שפיר דיאמר דרבנן, כדי ששוב יקשה מסיפא. ועדיין קצ"ב.

כדאי לשים לב לדרך רמיזתו של רש"י לפרטים שונים. הרי כשמיישבים אלא מין בשאינו מינו וכו' בעצם מעמידים את ר"ל במין במינו דאין נתינת טעם גמורה, אבל מין בשאינו מינו כחטה באורז, אכן טעם כעיקר דאורייתא, וצריך לשים לב שלפי זה מתוך הש"מ תלת נופלת כעת הש"מ האמצעית, וכמובן שאת זה אומר רש"י בלשונו" לא תשמע מינה נותן טעם ברוב לאו דאורייתא".","199","","4840","True","True","False","","972","95.86.97.189","0","0","זבחים|עח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);