var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6589;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6589","0","קושיית הגמ' מתערובת חטאת ועולה","25/01/11 23:50","כ שבט","תשע"א","23:50","מתפעל",""עשאן למעלה מחצה כשר ומחצה פסול למטה מחצה כשר ומחצה פסול".
שאלת הגמרא היא למה כשר הרי זה היה דחוי?

לכאורה, האם לא היה ניתן לחלק בין המקרים? אצלינו מדובר שיש בהמה פסולה שאסורה לעלות לגבי מזבח. כאן 2 הקרבנות כשרים בתכלית הכשרות, אין כאן שום פסול, אלא שאין אנו יודעים כיצד להקריבה. אולי במקרה כזה לא חשיב דחוי שכל קרבן כשר לגמרי.
למשל, אם יהיה מצב שאין לנו כהן שיכול להקריב, כולם חולים, ובצהריים הגיע כהן בריא לעבוד, האם נגיד שכל הקרבנות נדחו? הרי לא היתה בעיה אמיתית בקרבנות אלא שטכנית לא היה לנו כהן.

עוד שאלה, האם היה שייך להזות את הדם גם למעלה וגם למטה בתנאי וכך לצאת ידי חובה בכל מקרה?
אמנם יש לנו בעיה שגם המליקה שונה. האם להבדיל את הראש או לא. האם זה לעיכובא?","148","","4850","True","True","False","","935","95.86.89.87","0","0","זבחים|עג ע"ב",""),new Message("6590","6589","הדיחוי הוא מדרבנן","26/01/11 02:18","כא שבט","תשע"א","02:18","המכריע","אתה צודק שמן התורה אין כאן דחייה אמיתית, יש כאן קרבן פסול והשאר כשר אלא שאין אנו יודעים מיהו. אבל מבואר ברש"י שכאן אכן רבא חידש מדעתו שעצם המצב שאנחנו אומרים לו לא להקריב, זהו דיחוי מדרבנן, ולכן אין מקום לחלק, שגם בעופות שנתערבו בנמלך אמרינן ליה לא להקריב וממילא נדחה מדרבנן.","199","","4849","True","True","False","","145","213.151.43.244","0","6589","זבחים|עג ע"ב",""),new Message("6596","6590","יישר כח, ומה לגבי הזאות בתנאי?","26/01/11 09:23","כא שבט","תשע"א","09:23","מתפעל","","148","","4849","False","True","False","","135","213.8.188.152","0","6589","זבחים|עג ע"ב",""),new Message("6616","6596","לגבי הזאות בתנאי","26/01/11 15:34","כא שבט","תשע"א","15:34","המכריע","נפתח בסיפא דדבריך. לגבי הבדלה שנינו לא מזמן (סד:) דהבדיל בחטאת ולא (כלומר או לא) הבדיל בעולה פסול. וממילא אכן זה לבד סיבה לא לעשות כן.

ולגבי ההזאות נלמד בימים הבאים שאם נתערבו הדמים (כלומר אחר שהשחיטות או המליקות נעשו כהלכתן) לר"א לכתחילה יתן למעלה ולמטה דרואין כאילו מים, ולרבנן לא אמרינן רואים וישפכו לאמה, אע"פ שבדיעבד מודים דכשר כדתנן שם עט:. ועי"ש ברש"י שלא משנין בתחתונים כדי להכשיר העליונים.

ומדבריך מתעוררת קושיא, מדוע תנן בפ"ק דקינים מ"ב דנתערבה חטאת העוף בעולה ימותו, וכל המפרשים נתנו טעם מפני דתנן במ"א דשינה בזה ובזה פסול, כלומר במיקום נתינת הדמים, הלא אילו משום זה לר"א היינו מכשירין, וגם לחכמים הוא רק מדרבנן, הרי הוי להו ליתן טעם דפסול מדינא לכו"ע, דנתערבו בחייהן אי אפשר להכשירן מפני שמליקתה של זו לא כשל זו לעיכובא. וצ"ע. אולי הלומדים יחכימונו.","199","","4849","True","True","False","","218","213.151.43.244","0","6589","זבחים|עג ע"ב",""),new Message("6644","6616","יישר כח","27/01/11 08:14","כב שבט","תשע"א","08:14","מתפעל","אולי יש עצה שיחתוך רוב הראש ונאמר שמצד אחד רובו ככולו שזה נחשב הבדלה ולאידך גיסא נלך לקולא ונאמר שסוף סוף לא הבדיל. אני מודה שזה דחוק.

לגבי שיטת רבי אליעזר בדמים, האם הוא מדבר על קרבן בהמה או עופות?

נדמה לי שבעופות, יש גם הבדל בצורת זריקת הדם. יתכן ולא ניתן לקיים שניהם.

יום טוב ומבורך.","148","","4848","True","True","False","","146","94.188.248.70","0","6589","זבחים|עג ע"ב",""),new Message("6646","6644","המשך הבירור","27/01/11 08:59","כב שבט","תשע"א","08:59","המכריע","א. הבדלה הכוונה מליקת סימן אחד או שנים, ותצטרך לומר שימלוק את רוב הסימן השני וכו' וזה כבר רחוק יותר.
ב. זה גם לא יעזור כי נקודת הרוב קובעת, אם לא יעשנה לא נחשב שמלק את הסימן השני ואם יעשנה הרי מלק, אין אפשרות למשחק הזה.
ג. ר"א דיבר על שניהם.
ד. ברור שיש הבדל באמת האם זה בהזאה או במיצוי, עי"ש במשנה הנ"ל, אבל דומני שאין זה לעיכובא.","199","","4848","True","True","False","","133","95.86.97.189","0","6589","זבחים|עג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);