var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6588;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6588","0","תרומה נחשבת לדבר שיש לה מתירין?","25/01/11 23:39","כ שבט","תשע"א","23:39","מתפעל",""ואיצטריך דר"ל דאי מדר"נ הוה אמינא ה"מ עבודת כוכבים דאין לה מתירין אבל תרומה דיש לה מתירין לא". וברש"י ביאר שיכול למוכרה לכהן.

אם כן, כיצד תמיד מבטלים תרומה במאה? הרי דבר שיש לו מתירין אפילו באלף לא בטל.","148","","4847","True","True","False","","995","95.86.89.87","0","0","זבחים|עד ע"ב",""),new Message("6591","6588","שני גדרים ב"יש לו מתירין"","26/01/11 02:33","כא שבט","תשע"א","02:33","המכריע","ישנן כמה דרגות של יש לו מתירין. ייתכן שתרומה איננה ממש יש לו מתירין שנאמר בה שאפילו באלף לא בטלה, אלא זה מתירין במידה מסויימת רק לגבי הסברא שאולי בזה רבנן לא הקילו לסמוך שהאבוד הוא האיסור וכו', זו קולא מיוחדת שייתכן שרבנן נתנו אותה רק כשאין מתירין כלל, לולא אשמעינן ר"ל להדיא.

לעצם הדבר ישנה דעה של רב אשי ביבמות פב. דחתיכה של חטאת טהורה שנתערבה בחולין טהורות נחשב דבר שיש לו מתירין משום דשרי לכהן, ואמרינן שם דבדותא היא, כיון דלגבי כהן אין כאן איסור כלל ולגבי ישראל לעולם אסור. והתוס' במקום (ד"ה משום) שואל בדיוק את שאלתך, לפי הס"ד דרב אשי מדוע תרומה עולה באחד ומאה. אשריך שכיוונת.

וראה באנצ"ת כרך ז' עמוד כז הערה 267 שמציינים לריטב"א ב"מ נג א' ולכ"מ מאכלות אסורות (טו יא) שמסבירים שמהאי טעמא תרומה עולה בק"א. ונפלאתי עליהם שלא מציינים לתוס' זה. וגם יש שם טעות (נדירה!) בטור ב' שורה ב' "חטאות" צ"ל "חולין".","199","","4846","True","True","False","","151","213.151.43.244","0","6588","זבחים|עד ע"ב",""),new Message("6598","6591","יישר כח, בקיאותך מדהימה","26/01/11 09:25","כא שבט","תשע"א","09:25","מתפעל","אתה ראש ישיבה או משהו כזה?","148","","4846","True","True","False","","195","213.8.188.152","0","6588","זבחים|עד ע"ב",""),new Message("6618","6598","אשרי מי שחושדים אותו ואין בו (ועל החזרה)","26/01/11 18:02","כא שבט","תשע"א","18:02","המכריע","אל נא אחי תייחס לי בקיאות שכזו. בסך הכל פתחתי אנציק' תלמודית בערך דבר שיש לו מתירין ומצאתי שם את המבוקש. ולשאלתך לעיסוקי, לא נעים לפרט בחלון הראווה (אומרים שבקרוב תהא אפשרות להשיב לעין הרואה בלבד בפרטיות), אני מוסר שיעור בדף היומי בס"ד מתחילת המחזור שלפני זה שאנו בו. וגם מלמד לתלמידים צעירים כבר קרוב ל-23 שנה. ולוואי הייתי זוכר אחוז קטן ממה שלמדתי ולימדתי והייתי מאושר.

וכבר אמרו חז"ל (ע"ז יט) ידעי רבנן להא מילתא (שהלומד ואינו חוזר כזורע ואינו קוצר) ועברי עלה. אילו היינו מקדישים כל יום עשר דקות לחזור על הדף, ובסוף השבוע כשעה לחזור שוב על כל שבעת הדפים, ובסוף החודש כמה שעות נוספות לחזור פעם שלישית חזרה מהירה על כל שלושים הדפים, הלא היינו כולנו חכמים כולנו נבונים וכולנו יודעים את התורה. אין מי שחוזר הרבה ואינו תלמיד חכם, ואין מי שלא חוזר וזוכר היטב.

חשבתי פעם לעצמי שהניצול הכי גדול של הזמן, הוא זמן שחוזרים בו. שהרי אתה מקדיש שעות רבות ללמוד דף. נניח יש לך חצי שעה פנויה, אם תלמד בו משהו חדש, תרכוש ידיעה ראשונית שטחית בדף גמרא עם רש"י, ואם תקדישנה לחזרה על דפים שהשקעת בהם שעות רבות, תוכל לחזור דף או שנים עם התוס' ולזוכרם לכמה חדשים היטב, וכן על זו הדרך. ואמר הגר"ח מבריסק שכמו שמי שיודע לגנוב אינו גנב, כך מי שיודע ללמוד אינו למדן ועכ"פ אינו ת"ח, רק מי שיודע את החומר. ורואים אנו אנשים ישובים במסיבה והת"ח האמיתיים מתמצאים בכל נושא שעולה על הפרק, ואלו שלא חוזרים, לפעמים הם מוכשרים ומעמיקים ושקדנים, ובכל זאת לא יודעים כלום ברור חוץ ממה שלמדו ממש לאחרונה. סוף דבר המצוה היא ידיעת התורה, אלא שמה טוב אם יודעים אותה בהבנה עמוקה, אבל אם הברירה האם לדעת בעמקות רק את מה שלומד השבוע, או לדעת הכל קצת יותר בשטחיות, לכאורה אין ספק.","199","","4846","True","True","False","","753","213.151.43.244","0","6588","זבחים|עד ע"ב",""),new Message("6642","6618","אשריך","27/01/11 08:09","כב שבט","תשע"א","08:09","מתפעל","אני רואה שאתה גם עניו.

יישר כח על תשובותיך כאן באתר.","148","","4845","True","True","False","","163","94.188.248.70","0","6588","זבחים|עד ע"ב",""),new Message("6670","6618","גם הגרז"נ שליט"א נוקט בגישה הזו של חזרות","28/01/11 02:56","כג שבט","תשע"א","02:56","איתן","הוא אומר "לחזור לפני ששוכחים, ולא אחרי".
הוא דיבר על חזרות רבות, למשל (לבני ישיבה) למדת שלוש שעות בסדר, תוכל לחזור עכשיו ב- 45 דקות? ואח"כ, תוכל לחזור שוב ב- 10 דקות? וכך הלאה, במילה אחת או מילים בודדות תוכל לחזור על סוגיא שלמה, וכך לעשות עשרות חזרות.

ןלמי שאינו יודע: הגרז"נ הוא הרב זלמן נחמיה גולדברג שליט"א, חתנו של הרב שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל.","123","","4844","True","True","False","","271","212.76.102.35","0","6588","זבחים|עד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);