var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=65784;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("65784","0","סימן או סיבה","22/12/19 11:32","כד כסלו","תש"פ","11:32","אור חדש","להבנת חידושו של שמואל 'עד שתרגיש בבשרה' וכיצד ניתן ליישבו עם שאר המקורות במאמר המצ"ב","458","pdf","1590","True","True","False","","835","213.151.55.26","0","0","נידה|נז ע"ב","0-pdf"),new Message("65800","65784","הנ"ל בקיצור","24/12/19 11:25","כו כסלו","תש"פ","11:25","אור חדש","שמואל למד מ'בבשרה' שדם שוודאי יצא מהאשה אך ללא הרגשה (למשל ישבה על משהו נקי וכשקמה היה שם דם) אם המושב אינו כלי המקבל טומה אז גם האשה טהורה אף מדרבנן (וי"א שמודה שטמאה מדרבנן)

ההבנה הפשוטה הינה שלשמואל ההרגשה הינה 'סיבה' לטומאת הנידה ובלעדיה לא תוכל להטמא כלל
אומנם יש הרבה משניות (שגם נפסקו להלכה) שנראה מהן שגם ללא הרגשה, אם ברור שהדם מהאשה נטמאת בכ"ז (זה רק 'סימן' שזה ממנה אך אם יש סימן אחר די בו לטמא)
הגמ' מקשה הנ"ל על שמואל ובהכל מתרצת 'שהדם הנמצא יצא בהרגשה, אלא שהיה הו"א לחשוב שטעתה בהרגשה ואם יש שני סימן נוסף שזה ממנה+ ההרגשה אז טמאה'

הבעיה שלהלכה אנו פוסקים שאף ללא הרגשה אם ברור שהדם ממנה טמאה וודאי, כך למשל במי שבודקת בדיקה פנימית ומוצאת דם אף פחות מכגריס

הצעתי ליישוב שתי הפסיקות הינה כזו:
כיוון שהתורה גזר שדם הרחם מטמא האשה אף טרם צאתו לחוץ הרי שהיה בכ מכשלה אפשרית לעוסקת בטהרות שתטמא אותן בלא ידיעתה ותביא האוכלם לחיוב מיתה
זאת פטרה התורה בכך שהגבילה הטומאה רק למצב שיש לאשה וודאות שאכן יצא דמה לפרוזדור, כ"ע אין וודאות כזו הינה אכן טהורה מדאו'
הדרך הפשוטה להשגת הוודאות זה ה'הרגשה', מה שמרגשת בעת מחזור שיוצא דמה...
אומנם אם יש לה וודאות בדרך אחרת (כגון בבדיקה פנימית) תטמא באותה מידה
נמצא שאין ההרגשה סימן ולא סיבה אלא זה תנאי מספיק אך ייתכנו תנאים נוספים שיספיקו לטמא","458","","1588","True","True","False","","134","213.151.55.26","0","65784","נידה|נז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);