var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=64640;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","38"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("64640","0","התורה לא ניתנה למלאכי השרת","12/12/19 11:17","יד כסלו","תש"פ","11:17","עלי","בדף היומי במאמר כתב הרב סתיו היום לחלק בין שתי תפישות ( אני מעתיק ):
התוספות הבינו את המחשבה כפעולה טכנית שעניינה לברר את הייעוד המעשי של החפץ. לאור זאת אין הם מגבילים את האפשרות העקרונית של המחשבה לחול על כל חפץ באשר הוא, והם נאלצים להסביר את הבעיה במחשבת חיבור ומחשבה מחיים כבעיה באופי המחשבה עצמה.

ב. לעומתם, הריטב"א מבין שהמחשבה היא חלות פורמאלית של ייחוד שנוצרת בחפץ. משום כך הוא סבור שעל חלות זו קיימות ההגבלות הקיימות בדיני טומאה, ומבאר שהמחשבה לא יכולה לחול על חפץ שאינו ראוי לקבל טומאה.

האם ילד בן 5-8 מסוגל להבין את העניין הזה או אשה שאינה רגילה ללמוד או סתם אדם רגיל כמוני בקריאה ראשונית ? גם אדם מבוגר צריך לקרא זאת בעיון כדי להבין היטב.
מוכרחים להתרגל להסביר דברים בתורה בצורה פשוטה יותר ( ואנחנו כבר בסיום מחזור לימוד ! ) ובעיקר במלים פשוטות יותר, הרי הקדמונים כלל לא הכירו מלים וביטויים כמו 'חלות פורמלית של ייחוד' 'מחשבה כפעולה טכנית' וכדו' ולכן כדי להסביר דברים גם לאנשים פשוטים חייבים להתרגל להסביר את המושגים בלשון פשוטה וברורה יותר.
מה דעתכם ?","209","","1599","True","True","False","","717","194.114.146.227","0","0","נידה|נ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);