var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6461;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6461","0","וכולן אין מטמאין בבית הבליעה","21/01/11 15:29","טז שבט","תשע"א","15:29","מתפעל","במקרים שהקרבן נפסל, למשל כשעשה חטאת העוף לשם עולה,
המליקה מוציאה את העוף מידי נבילה לענין טומאת בית הבליעה אף שהקרבן פסול.
השאלה היא: אם אדם יאכל את העוף הזה, האם יעבור על איסור נבילה?
או שהמליקה מוציאה את העוף גם מאיסור נבילה גם לענין אכילה ולא רק לענין טומאה?","148","","4850","True","True","False","","1086","95.86.89.87","0","0","זבחים|סו ע"ב",""),new Message("6464","6461","[ללא נושא]","22/01/11 19:38","יז שבט","תשע"א","19:38","משיב מאורות דף היומי","רמב"ם הלכות מעשה הקרבנות פרק יא

זר שאכל כזית מחטאת העוף לוקה שתים, אחת משום זר שאכל את הקדש, ואחת משום אוכל נבילה, שכל מליקה נבילה היא וכשהותרה לכהנים הותרה לא לזרים, והרי הן שני איסורין הבאין כאחד כמו שביארנו.","142","","4849","True","True","False","","221","85.130.130.141","0","6461","זבחים|סו ע"ב",""),new Message("6484","6464","ומה זה קשור לשאלה שלי?","23/01/11 12:33","יח שבט","תשע"א","12:33","מתפעל","אתה מדבר במליקה כשרה שהותרה רק לכהנים.
אני מדבר במליקה כשהקרבן פסול והכהן אוכל אותה.
האם חייב גם מטעם נבילה.
אני לא רואה מרמב"ם זה שום פשיטות לשאלתי.","148","","4848","True","True","False","","148","94.188.248.70","0","6461","זבחים|סו ע"ב",""),new Message("6489","6484","קל וחומר","23/01/11 12:52","יח שבט","תשע"א","12:52","עציוני","מהרמב"ם עולה שאפילו מליקה כשרה נחשבת בעצם לנבילה (רק שהותרה לכהנים). ק"ו שמליקה פסולה תיחשב נבילה והאוכל ממנה יתחייב משום נבילה.","159","","4848","True","True","False","","209","132.70.40.183","0","6461","זבחים|סו ע"ב",""),new Message("6503","6489","יישר כח - יוצא מזה חידה נחמדה","23/01/11 15:35","יח שבט","תשע"א","15:35","מתפעל","כיצד יתכן שיש לנו מאכל של עוף
יהודי אחד יאכל כזית ממנו, יעבור על לאו
יהודי אחר יאכל מאותו עוף, יקיים מצוה.


לגבי הק"ו שלך, אתה בטוח שהוא טוב?
אנחנו מדברים עד כמה שנוגע לכהן, והמליקה אצלו לא נחשבת לנבילה, והמליקה הפסולה הזו מוציאה את העוף מידי נבלה, אז אולי היא גם מוציאתו מידי איסור נבלה?

אמנם כמובן יש כאן איסור לאו אחר של קרבן פסול שאסור באכילה ממילא גם בלי איסור נבלה.","148","","4848","True","True","False","","197","94.188.248.70","0","6461","זבחים|סו ע"ב",""),new Message("6509","6503","נבילה היא הגדרה של חפצא","23/01/11 15:52","יח שבט","תשע"א","15:52","עציוני","לא נראה לי שיש משמעות לאמירה שבשר פלוני המונח לפנינו מוגדר כשחוט לפלוני הכהן אך כנבילה לחבירו הישראלי. הגדרת החפץ אמורה להיות אוביקטיבית ולא ביחס לאיש זה או אחר. לכן, אם הרמב"ם קובע שזר שאכל חטאת העוף חייב (גם) משום נבילה, על כרחינו שהחטאת שנמלקה כדין מוגדרת כנבילה, והתורה חידשה היתר לכהנים לאכול נבילות אלה.

ודרך אגב - החידה שלך היתה קיימת גם בלי כל הענין של נבילה. כל בשר קדשי קדשים (הן עופות והן בהמות) אסור לזרים אך יש מצוה באכילת הכהנים.","159","","4848","True","True","False","","226","132.70.40.183","0","6461","זבחים|סו ע"ב",""),new Message("6512","6509","אתה צודק, יישר כח","23/01/11 16:08","יח שבט","תשע"א","16:08","מתפעל","אני צריך לנסח את החידה אחרת,

כיצד יתכן שיהודי אחד יאכל עוף ויעבור על איסור נבילה והשני יאכל מאותו עוף ויקיים מצוה.

וכאשר שואלים כך, לא חושבים על קדשים כי מדברים כאן על איסור נבילה.","148","","4848","True","True","False","","168","94.188.248.70","0","6461","זבחים|סו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);