var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=64314;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("64314","0","הערה","24/11/19 03:20","כו חשון","תש"פ","03:20","שמואל דוד","ל.

מתני' המפלת ליום מ' אינה חוששת לולד ליום מ"א תשב לזכר ולנקבה ולנדה רבי ישמעאל אומר יום מ"א תשב לזכר ולנדה יום פ"א תשב לזכר ולנקבה ולנדה שהזכר נגמר למ"א והנקבה לפ"א וחכ"א אחד בריית הזכר ואחד בריית הנקבה "זה וזה" מ"א

לכאורה תיבות אלו מיותרות וצ"ב.","595","","1622","True","True","False","","748","174.200.19.188","0","0","נידה|ל ע"א",""),new Message("64319","64314","ר"ל בריית זכר כבריית נקבה, וזה וזה במ"א","24/11/19 11:24","כו חשון","תש"פ","11:24","דוד כוכב","","125","","1622","False","True","False","","179","95.86.72.190","0","64314","נידה|ל ע"א",""),new Message("64327","64314","האם בהכרח חובה לדייק בזה עד כדי כך ?","24/11/19 18:21","כו חשון","תש"פ","18:21","אבי גרינבלט","אולי זו היתה מטבע לשון חז"ל ולא בהכרח מוביל לדיוק כלשהו ?
ראינו פעמים רבות משניות ובהן תוספות ניסוחיות שנועדו ליופי סגנונה של המשנה ו"ניגונה של המשנה" לצורך שינון וזיכרון.","539","","1622","True","True","False","","92","95.86.72.42","0","64314","נידה|ל ע"א",""),new Message("64324","64319","הול״ל אחד זכר ואחד נקבה במ״א","24/11/19 16:44","כו חשון","תש"פ","16:44","שמואל דוד","","595","","1622","False","True","False","","145","174.200.13.224","0","64314","נידה|ל ע"א",""),new Message("64325","64324","מבאר ב' עניינים שונים, א. דשוים ב. במ"א","24/11/19 17:53","כו חשון","תש"פ","17:53","דוד כוכב","","125","","1622","False","True","False","","159","95.86.72.190","0","64314","נידה|ל ע"א",""),new Message("64328","64327","אף פעם לא ראיתי לשון זה","24/11/19 18:33","כו חשון","תש"פ","18:33","שמואל דוד","בודאי יש לדייק בכל תיבת דמתני׳","595","","1622","True","True","False","","157","174.200.13.224","0","64314","נידה|ל ע"א",""),new Message("64330","64328","never say never","25/11/19 09:59","כז חשון","תש"פ","09:59","אור חדש","ביטוי שגור מאד בלש' חז"ל והאמוראים","458","","1621","True","True","False","","102","213.151.55.26","0","64314","נידה|ל ע"א",""),new Message("64337","64330","טעית!","25/11/19 17:58","כז חשון","תש"פ","17:58","שמואל דוד","אחד זה ואחד זה מצוי מאוד.

אחד ואחד, זה וזה. לא מצוי!","595","","1621","True","True","False","","149","173.3.195.20","0","64314","נידה|ל ע"א",""),new Message("64338","64337","ובא הכהן ושב","25/11/19 18:00","כז חשון","תש"פ","18:00","אור חדש","היינו הך
מספר המילים שווה","458","","1621","True","True","False","","102","213.151.55.26","0","64314","נידה|ל ע"א",""),new Message("64339","64338","לא הבנת שאלתי.","25/11/19 18:42","כז חשון","תש"פ","18:42","שמואל דוד","אגב, קבלתי תשובה מחכם אחד שליט״א ועדיין צ״ע בזה.

עי' גנוזות (שהוציא הרב משה הירשלר זצ"ל) מהדורא קמא של רש"י (הריב"ן ) סוכה כ. (וגם מובא בקובץ שיטות קמאי סוכה כ. וגם בתורת ראשי הישיבות שהוציא הרב הלל מן על סוכה כ. בשם פי' הריב"ן) ד"ה אי הכי וז"ל, ואחר שזכר המפורש לדברי הכל שנגמר למ' ואחד [נראה שכצ"ל- ד.ב.] מוקדם לנקבה שנידונת כמוהו התם משום דקתני סופה זה וזה דמשמע נקבה זה ואחד זכר זה, ע"כ. וצריך ביאור.

ועיינתי בהנ"ל ונראה פירושו כי רש"י (או ריב"ן) כתב שם שכולי תלמודא תנינן לדבר הלומד תחילה שקודם מקדימים לדבר שמלמד עליו. וכתב רש"י ואחר שזכר המפורש לדברי הכל והוא זכר שכולם מודים שנגמר לארבעים ואחד, לכן כתוב זכר קודם במשנתנו כי הוא מוקדם לנקבה מאחר שנקבה נידונת כמוהו, פי' שלומדים נקבה מזכר שגם נגמרה למ"א.

וסיים רש"י דקתני סופה זה וזה, וביאר רש"י שפעם ראשונה שכתוב "זה" הוא קאי על נקבה דסליק מיניה ופעם השניה שכתוב "וזה" הוא קאי על זכר. וא"כ ביאור דברי המשנה אחד בריית הזכר ואחד בריית הנקבה, פי' שלומדים נקבה מזכר כמו שזכר נגמר למ"א כן נקבה נגמר למ"א, אבל אחר שלמדנו נקבה מזכר שוב מודיעים לכמה ימים כל אחד נגמר ומאחר שלא אמרנו להדיא אחד בריית הזכר ואחד בריית נקבה מ"א לכן צריך לפרט בסיפא לכמה נגמר, כי ברישא רק אמרנו שנקבה נלמדה מזכר אבל לא אמרנו להדיא לכמה נגמר זכר. לכן חוזרים לומר שנקבה נגמרה למ"א כמו שלמדנו מזכר ולכן זה וזה מ"א כי עכשיו למדים שוב זכר מנקבה כמו ש"זה" פי' נקבה הוא מ"א כן "וזה" שהוא קאי על זכר הוא גם מ"א. כנלענ"ד.","595","","1621","True","True","False","","153","174.200.19.28","0","64314","נידה|ל ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);