var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=64296;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("64296","0",""הרחיקה לידתה" האם יש לה ימי טוהר?","21/11/19 12:26","כג חשון","תש"פ","12:26","נתי","בדף כח. מובאית בריתא של המפלת יד חתוכה שהיא טמאה לידה. רב חסדא ורבה בר רב הונא אומרים שהיא אינה מקבלת ימי טוהר מספק משום שמא "הרחיקה לידתה. רב יוסף הקשה מהמשנה בדף כט. שגם שם לא ניתן לה ימי טהרה?
בעיון במשנה רואים שהיא מחולקת לרישא וסיפא:
ברישא - המשנה מדברת על מפלת ואין ידוע אם זכר או נקבה, שתשב לזכר ולנקבה;
בסיפא - על המפלת ואין ידוע אם ולד או לא, שתשב לזכר לנקבה ולנידה.
קושיית הגמרא בדף כח היא: אם אומרים "הרחיקה לידתה", שנכתוב ברישא של המשנה בכט. גם "ולנידה"?
וישוב אביי: שבאמת אין לה ימי טוהר ומה שלא כתוב "ולנידה" זה כדי שלא נחשוב שהקרבן אינו נאכל מספק. וכך מסקנת הגמרא ברש"י.
השאלה:
א. מה שייך "הרחיקה לידתה" ברישא של המשנה שידוע שהוא ולד שלם אלא שלא ידוע אם זכר או נקבה?
ב. לפי מסקנת הגמרא בכח. וכן ברש"י, אין לה ימי טוהר מספק, ואילו ברש"י במשנה בכט. כותב במפורש שיש לה?","809","","1622","True","True","False","","626","79.180.56.165","0","0","נידה|כח ע"א",""),new Message("64298","64296","הערה נכונה","21/11/19 14:37","כג חשון","תש"פ","14:37","אור חדש","למעשה יש לך תיובתא על אביי
הרי פירוש רש"י במשנה מוכרח ונובע מהעובדה שהמשנה ציינה ש'תשב לזכר' וזה וודאי מתייחס לחומרה של קיצור ימי הטוהר שלו ביחס לנקבה שלה יושבת ביחס לימי טומאתה
אם כן פשוט שלא שייך לתרץ תרוצו של אביי במשנה
בכ"ז נראה שגם שאלת רב יוסף לא מתחילה וכפי שהערת","458","","1622","True","True","False","","136","213.151.55.26","0","64296","נידה|כח ע"א",""),new Message("64307","64296","תשובה:","22/11/19 00:54","כד חשון","תש"פ","00:54","מאור צוברי","א. הריטב"א ועוד מסבירים פה שהמשנה בדף כט מדברת על כך ששלא מדובר בולד שלם רק שאנו לא יודעים מה מינו:
חידושי הריטב"א מסכת נדה דף כח עמוד א
מתיב רב יוסף המפלת ואין ידוע מהו. וא"ת ומנא ליה דמתני' בהכי מיירי דילמא כשהפילה עובר בפנינו אלא שאין ידוע אם הוא זכר אם היה נקבה, וי"ל דא"כ פשיטא ומאי קמ"ל, [אלא ודאי קמ"ל] דאפילו בכה"ג קתני שתשב לזכר ולנקבה ולנדה.","805","","1621","True","True","False","","103","80.246.138.73","0","64296","נידה|כח ע"א",""),new Message("64308","64307","עדיין קשה","22/11/19 10:56","כד חשון","תש"פ","10:56","אור חדש","תרוצו של אביי לא אפשרי במשנה","458","","1621","True","True","False","","108","89.139.12.79","0","64296","נידה|כח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);