var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=64267;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("64267","0","שיליה של מין עורב","19/11/19 09:40","כא חשון","תש"פ","09:40","איתי אליצור","בעא מיניה רבי יוסי בן שאול מרבי המפלת דמות עורב ושליא מהו אמר ליה אין תולין אלא בדבר שיש במינו שליא קשורה בו מהו אמר ליה דבר שאינו שאלת איתיביה המפלת מין בהמה חיה ועוף ושליא עמהן בזמן שהשליא קשורה עמהן אין חוששין לולד אחר אין שליא קשורה עמהן חוששין לולד אחר הריני מטיל עליהן חומר שני ולדות שאני אומר שמא נמוח שפיר של שליא ונמוח שליא של שפיר תיובתא

לכאורה את הקושיה אפשר היה לתרץ שלצדדין קתני. מין בהמה וחיה ושליה קשורה, בהמה חיה ועוף שאין שליה קשורה. ולמה לא תרץ כך? נראה שהתיובתא אינה על "דבר שאינו שאלת" אלא על עקר העניין. מי שאומר שאין תולין אלא בדבר שיש במינו שליה, מניח שאכן עורב הוא שנוצר במעי האשה. ואינו, אלא אדם הוא אלא שדומה לעורב. ומכך שהבריתא כרכה יחד בהמה חיה ועוף משמע שגם היא רואה את הדברים כך. שאל"כ – מה ההו"א.

הדיון הוא לא על "דבר שאינו שאלת". כי על זה יש לשאול: וכי כל המקרים מתחילת הפרק הם דבר שישנו? ודאי שלא. אלה מקרים תיאורטיים שבאו להתמודד עם השאלה מהו ולד ומה דינו של ולד מעוות. התיובתא כאן באה ללמד שבכל מקרה מדובר על אדם. אלא שיש לו צורה מעוותת.","808","","1628","True","True","False","","683","2.53.46.150","0","0","נידה|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);