var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6398;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6398","0","מחוי רב עלה: אלעזר וחוקה","17/01/11 03:00","יב שבט","תשע"א","03:00","דוד כוכב","כיצד מסמנים ומרמזים: "במיפה את כוחו"?

על כך כאן.","125","","4854","True","True","False","","948","95.86.106.165","0","0","זבחים|סח ע"א",""),new Message("6399","6398","נראה לי יותר פשוט","17/01/11 09:07","יב שבט","תשע"א","09:07","עציוני","אין צורך להידחק ולהסביר איך ניתן בתנועות ידים לומר "אלעזר וחוקה" וכד'. גם אם זה אפשרי - למה שרב יעשה דבר כזה?
נראה לי בפשיטות שרב עשה תנועה כדי להסב אליו את תשומת הלב, או כדי לבטא שהדברים פשוטים וכד'. את תוכן הדברים (אלעזר וחוקה) הוא אמר בפה. וכך גם יש להסביר בשאר המקומות.","159","","4854","True","True","False","","232","132.70.40.183","0","6398","זבחים|סח ע"א",""),new Message("6414","6398","הגירסא המדוייקת היא "אמר" ולא "מחוי"","17/01/11 23:18","יב שבט","תשע"א","23:18","יוסף שמשי","ראה גם כאן","195","","4854","True","True","False","","134","94.159.214.113","0","6398","זבחים|סח ע"א",""),new Message("6402","6399","אבל","17/01/11 09:54","יב שבט","תשע"א","09:54","דוד כוכב","הסבר זה נראה דחוק, כי בשלמא אם הגמרא משמיעתנו שאפילו סימוניהם של חכמים צריכים לימוד. ושאין צורך להרבות במילים כאשר מספיק בהנפת יד בכדי ללמד. אבל מה לגמרא לציין שנעשה סימן להסב את תשומת ליבם לפני שדיבר?

ובכל מקום פשט 'מחוי' שסימן את המסר עצמו:

במסכת יומא דף יט ע"ב: "אמר רבי זכריה בן קפוטל. ומחוי ליה רב בידיה: קבוטל".
פירש רש"י: "ומחוי ליה רב בבי"ת, עשה לו סימן שהוא קבוטל בבי"ת".

במסכת בבא מציעא דף ז ע"א: "מחוי ליה רבי אבהו: ובשבועה". פירש רש"י: "מחוי ליה - מראה באצבעותיו כלפי מעלה", - כלומר מרים את ידו כאשר אצבעותיו פונות כלפי מעלה, כדרך שאדם נשבע.

בנימוקי יוסף מכות על הרי"ף דף ד ע"א: "מחוי רב ששת. מראה לתלמידיו פרקי הראש וגם פרקי הזקן".
ושם בעמוד ב: "מחוי. מראה לתלמידיו באיזה ענין מתחייב".
ובנימוקי יוסף הלכות קטנות (מנחות) - הלכות תפילין דף ח ע"א: "מחוי פשוט. מראה השיעור כמו שיכול לפשוט מגודל עד אצבעו שהוא כפלים מכפוף".

בערוך לנר על מכות דף כא ע"ב:
"ורב אחא מחוי והראה לתלמידים איך החיוב דפושט ולובש בית יד, והלשון מדוייק כשיטת הרמב"ם דלפי' הריב"ן דממש קאמר מאי מחוי רב אחא שייך בזה, הלא פשיטה ולבישה ידוע לכל, אבל אי אמרינן דמכניס ומוציא בבית יד קאמר אתי שפיר דהראה בעצמו כמה צריך לפשוט שיקרא שוב לבישה".
פשוט לו שמחוי הוא רק בהצגה, ומתוך כך הוא מדייק מה פירוש הסוגיה.

שו"ת דברי יציב חלק חושן משפט סימן נ ד"ה ואמר מחוי:
"ואמר מחוי רב יהודה לרב יצחק בריה כבר שית כבר שב, היינו שהראה אותו כדוגמא".","125","","4854","True","True","False","","145","95.86.106.165","0","6398","זבחים|סח ע"א",""),new Message("6403","6402","המממ","17/01/11 10:40","יב שבט","תשע"א","10:40","Almuaddib","בכל המקומות בהם מחוי בידיה, אנו צריכים למצוא סימן שנעשה בידים.

כאן נכתב מחוי, אך לא נכתב שדוקא בידים.

קשה לנו להבין איך סימן, אם כי משמעות הביטוי מחוי - ידועה וברורה.

מאחר ואינני יודע שהשתמשו בפנטומימה, הסברך השני - למרות שגם הוא איננו קל - מסתדר פחות בקושי. מחוי - מצביע על פרשת חוקת, או על הקלף שלפניהם, או על משהו אחר כדי שהדבר ייחרת בזכרון.","107","","4854","True","True","False","","175","212.25.82.194","0","6398","זבחים|סח ע"א",""),new Message("6412","6403","ראה לעיל","17/01/11 15:04","יב שבט","תשע"א","15:04","דוד כוכב","כל הראיות שמדובר בתנועות ידים שהבאתי כאן הם בכוונה דוגמות של 'מחוי', בלא התוספת: 'בידיה'.
בעניין "אחוי ליה בידיה" כתבתי באופן נפרד על בבא בתרא קנב ע"ב, מובא קישור גם בסוף ההודעה דלעיל.","125","","4854","True","True","False","","122","95.86.106.165","0","6398","זבחים|סח ע"א",""),new Message("6415","6414","תודה","18/01/11 01:13","יג שבט","תשע"א","01:13","דוד כוכב","","125","","4853","False","True","False","","97","95.86.106.165","0","6398","זבחים|סח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);