var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6356;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6356","0","קושי בהבנת המשנה","13/01/11 17:53","ח שבט","תשע"א","17:53","אבינועם","ציטוט מהמשנה:
כיצד לא קרב המתיר כמצותו?
מלק חוץ למקומו מיצה הדם חוץ לזמנו
או שמלק חוץ לזמנו ומיצה הדם חוץ למקומו
או שמלק ומיצה הדם חוץ למקומו
[סה ע"א] חטאת העוף שמלקו שלא לשמה ומיצה הדם חוץ לזמנו
או שמלק חוץ לזמנו ומיצה דמו שלא לשמה
או שמלק ומיצה הדם שלא לשמה
זהו שלא קרב המתיר כמצותו

לא מובן לי - למה המשפטים שהדגשתי הם מקרים של "לא קרב המתיר כמצוותו"? [הרי לא מדובר בשתי כוונות שונות כמו בשאר הדוגמאות].","45","","4859","True","True","False","","1075","77.127.236.250","0","0","זבחים|סד ע"ב",""),new Message("6377","6356","תשובה","14/01/11 14:59","ט שבט","תשע"א","14:59","משיב מאורות דף היומי","פירוש, לא קרב המתיר כמצוותו, שחוץ מהמחשבה של לאכול או להקטיר חוץ לזמנו, חושב עוד מחשבה הפוסלת את הקרבן.

או שמלק ומיצה הדם חוץ למקומו, כלומר, שחוץ מהמליקה ע"מ לאכול חוץ לזמנו חשב גם בשעת מליקה ומיצוי לאכול חוץ למקומו.

או שמלק ומיצה הדם שלא לשמה, כלומר, שחוץ מהמליקה ע"מ לאכול חוץ לזמנו חשב גם בשעת מליקה ומיצוי מחשבת שלא לשמה.

שבת שלום.","142","","4858","True","True","False","","584","85.130.130.141","0","6356","זבחים|סד ע"ב",""),new Message("6381","6356","גירסה מוטעית או שיגרא דלישנא","15/01/11 18:51","י שבט","תשע"א","18:51","לינקוש","ראה בדק"ס דליתא בכ"י מינכן,
וראה אף מה שכתב באות ז בהגהות למטה: "וכן ליתא בכ"י ק' ובמשניות בדפוסים הישנים עד פראג שע"ז ובאמת שאינו מובן ... ".

וראה ברש"ש על אתר המפנה לחידושיו ב-לא ע"ב שמשער שזהו משום "שיגרא דלישנא".","58","","4857","True","True","False","","419","84.228.9.253","0","6356","זבחים|סד ע"ב",""),new Message("6378","6377","תשובה חלקית","14/01/11 15:09","ט שבט","תשע"א","15:09","אבינועם","הפירוש שכתבת בתחילת דבריך נכון - והוא זה שגרם לי לשאלה.

שני הביאורים שהבאת לאחר מכן - קצת מופרכים, כי עיקר חסר מן הספר לשיטתך.
העמסת נתונים נוספים שלא כתובים במשנה.

במקרה הראשון (ובאופן דומה במקרה השני):
כתוב במפורש במשנה "או שמלק ומיצה הדם חוץ למקומו" - אז מאיפה הוספת את הנתון שהיתה גם מליקה על מנת לאכול חוץ לזמנו? תמוה!","45","","4858","True","True","False","","240","77.126.237.213","0","6356","זבחים|סד ע"ב",""),new Message("6379","6378","[ללא נושא]","15/01/11 18:15","י שבט","תשע"א","18:15","משיב מאורות דף היומי","מוכרחים לפרש כך אחרת אין שום בעייה של פיגול.

הנושא של המשנה הוא להדגים שלא קרב המתיר כמצוותו. וכמובן שמדובר לגבי מחשבת פיגול.

משנה מסכת זבחים פרק ב משנה ד
[ד] כיצד קרב המתיר כמצותו שחט בשתיקה קבל והלך וזרק חוץ לזמנו או ששחט חוץ לזמנו קבל והלך וזרק בשתיקה או ששחט קבל והלך וזרק חוץ לזמנו זה הוא שקרב המתיר כמצותו כיצד לא קרב המתיר כמצותו שחט חוץ למקומו קבל והלך וזרק חוץ לזמנו או ששחט חוץ לזמנו קבל והלך וזרק חוץ למקומו או ששחט קבל והלך וזרק חוץ למקומו הפסח והחטאת ששחטן שלא לשמן קבל והלך וזרק חוץ לזמנו או ששחט חוץ לזמנו קבל והלך וזרק שלא לשמן או ששחט קבל והלך וזרק שלא לשמן זה הוא שלא קרב המתיר כמצותו:

משנה מסכת מנחות פרק א משנה ד

כיצד לא קרב המתיר כמצותו קמץ חוץ למקומו ונתן בכלי והלך והקטיר חוץ לזמנו או שקמץ חוץ לזמנו ונתן בכלי והלך והקטיר חוץ למקומו או שקמץ ונתן בכלי והלך והקטיר חוץ למקומו מנחת חוטא ומנחת קנאות שקמצן שלא לשמן ונתן בכלי והלך והקטיר חוץ לזמנן או שקמץ חוץ לזמנן ונתן בכלי והלך והקטיר שלא לשמן או שקמץ ונתן בכלי והלך והקטיר שלא לשמן זה הוא שלא קרב המתיר כמצותו

ר' עובדיה מברטנורא מסכת מנחות פרק א משנה ד

או שקמץ או נתן בכלי או הוליך או הקטיר שלא לשמן - כלומר אי זו מאלו שעשה שלא לשמן והשאר על מנת לאכול לשיריים חוץ לזמנו לא קרב המתיר כמצותו ואין בשיריים כרת:","142","","4857","True","True","False","","267","85.130.130.141","0","6356","זבחים|סד ע"ב",""),new Message("6383","6381","שאלה","15/01/11 23:19","י שבט","תשע"א","23:19","משיב מאורות דף היומי","גם במסכת מנחות?","142","","4857","True","True","False","","228","85.130.130.141","0","6356","זבחים|סד ע"ב",""),new Message("6384","6383","לא יודע","15/01/11 23:28","י שבט","תשע"א","23:28","לינקוש","האמת היא שלא כל כך הבנתי מה תירצת לאבינועם [ציטטת מקורות, אך לא הסברת],
וגם לא ציינת את הדף בגמרא במנחות,
לכן, אין לי מושג מה התשובה לשאלתך.","58","","4857","True","True","False","","148","84.228.9.253","0","6356","זבחים|סד ע"ב",""),new Message("6390","6384","תשובה","16/01/11 15:05","יא שבט","תשע"א","15:05","משיב מאורות דף היומי","תירצתי שמוכרחים להוסיף במשנה שיש גם מחשבת פיגול כי אחרת המשנה לא מתחילה.

בכיוון הקריאה הזה, הבאתי את ר' עובדיה מברטנורא מסכת מנחות פרק א משנה ד

או שקמץ או נתן בכלי או הוליך או הקטיר שלא לשמן - כלומר אי זו מאלו שעשה שלא לשמן והשאר על מנת לאכול לשיריים חוץ לזמנו לא קרב המתיר כמצותו ואין בשיריים כרת:

שאלתי אותך, לגבי הגרסה, האם כך גורסים גם במשנה במנחות שם גם כתוב : או שקמץ ונתן בכלי והלך והקטיר חוץ למקומו וכו' זהו שלא קרב המתיר כמצוותו.","142","","4856","True","True","False","","225","85.130.130.141","0","6356","זבחים|סד ע"ב",""),new Message("6391","6390","אז ככה:","16/01/11 20:59","יא שבט","תשע"א","20:59","לינקוש","נדמה לי שאין להוכיח מהמשנה במנחות למשנה שלנו.
אם תשווה טוב את מבנה שתי המשניות, תוכל לראות בבירור שפירוש הרע"ב אכן מתקבל ומתבקש במשנה במנחות, אך אין כל אפשרות להציע את הפירוש שאתה הצעת במשנה כאן בזבחים, ובהתבסס על דברי הרע"ב במנחות. הדברים אינם דומים. דוק ותשכח.

לגבי הגירסה:
תוכל לבדוק בקישור הנ"ל.
דק"ס זמין ברשת האינטרנט.
לא בדקתי, מכיוון שברור לי ששם אכן כך גורסים - שהרי, אם תעיין שוב, תראה כאמור שאין דמיון בין משנתנו למשנה שם. לכן, לא ראיתי הצדקה לחפש בדק"ס מנחות גירסה אחרת. [המה גם - שלא ציינת את הדף והעמוד שבמסכת מנחות, אז התעצלתי לבדוק]","58","","4856","True","True","False","","173","77.127.42.133","0","6356","זבחים|סד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);