var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=63061;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","37"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("63061","0","הלל - כסבורה הרגשת מי רגלים היא","27/10/19 10:35","כח תשרי","תש"פ","10:35","עלי","אם כן גם הלל סבור שמשהו האשה מרגישה. מדוע הוא מחמיר הרבה יותר מזה ולא משעה שמרגשת - כל דבר ( מי רגלים זיעה וכדו' ) ?","209","","1645","True","True","False","","757","194.114.146.227","0","0","נידה|ד ע"א",""),new Message("63063","63061","כיון שלא סומך על הרגשתה","27/10/19 12:04","כח תשרי","תש"פ","12:04","אור חדש","מחפש משהו קבוע שאפשר לטמא החל ממנו- פקידה אחרונה שהיא מבררת","458","","1645","True","True","False","","120","213.151.55.26","0","63061","נידה|ד ע"א",""),new Message("63073","63063","לא הבנתי.","27/10/19 17:46","כח תשרי","תש"פ","17:46","עלי","אם בשעה מסוימת היא מרגישה משהו, וחושבת שקצת אבדה שליטה ב'קטנים', כפי שקורה לנשים רבות לאחר לידות הלוקות באי נקיטה במאמץ, ואח"כ מתברר לה שהיה לה בעצם דימום, מדוע זה משהו שאינו קבוע וברור שתוכל ממנו והלאה לחשב את זמן הטומאה ?","209","","1645","True","True","False","","153","194.114.146.227","0","63061","נידה|ד ע"א",""),new Message("63075","63073","זה לא ברור","27/10/19 18:08","כח תשרי","תש"פ","18:08","אור חדש","כי בהגדרה אנו טוענים שהיא טעתה בהרגשתה
כיצד תוכל לכנות 'טעות' כ'דבר ברור ומברר'?!?","458","","1645","True","True","False","","86","213.151.55.26","0","63061","נידה|ד ע"א",""),new Message("63076","63075","אמנם","27/10/19 20:36","כח תשרי","תש"פ","20:36","עלי","תחילה היא טעתה לחשוב שמה שהיא הרגישה היה 'קטנים' אבל בסוף התברר לה שזה היה דימום. מה שחשוב הוא השאלה האם היה רגע מסויים שעכשו ברור לה שבו החל הדימום. התשובה היא שכן, עכשו היא יודעת שרגע הדימום היה הרגע בו חשבה שהטילה קטנים. לכן שאלתי אם עכשו ברור לה שזה היה הרגע וכך סבור הלל, מדוע מחמיר הלל ומקדים את תחילת הטומאה הרבה לפני כן ?","209","","1645","True","True","False","","131","164.138.121.219","0","63061","נידה|ד ע"א",""),new Message("63077","63076","צריך לדעת שכל התרוצים הראשונים","27/10/19 20:43","כח תשרי","תש"פ","20:43","אור חדש","של הגמ' להסבר מחל' הלל ושמאי לא רק שאינם מכוונים לדבריהם הם בבריתא אלא אף סותרים הם הדין שנלמד בהמשך ש'לא טמאה ללא הרגשה' וע"כ אין לדקדק בתרוצים אלו שדחויים ועומדים הם ואולי יש גם לצרף קושייתך על תרוץ זה","458","","1645","True","True","False","","121","46.116.145.211","0","63061","נידה|ד ע"א",""),new Message("63081","63077","דיוק","28/10/19 10:37","כט תשרי","תש"פ","10:37","אור חדש","אומנם ייתכן לתרץ שמשנתנו דנה לעניין טהרות בלבד כך:
אומנם שתטמא האשה מדין נדה ותאסר אף לבעלה צריכה להרגיש אך הדם עצמו שיצא מקומו טמא וממילא מטמא הטהרות אע"פ שלא מחיל דין 'נדה' על האשה אלא רק מטמא אותה כנוגעת בדם בעלמא וכיון שכמבואר בבריתא אכן כל הדיון בין הלל ושמאי לא היה אלא לעניין טומאת טהרות בלבד ולא לבעלה אכן כן נראה נכון בסוגיה","458","","1644","True","True","False","","103","213.151.55.26","0","63061","נידה|ד ע"א",""),new Message("63083","63081","אם כדבריך - מה דין נוגעת בדם בעלמא ?","28/10/19 11:11","כט תשרי","תש"פ","11:11","עלי","","209","","1644","False","True","False","","139","194.114.146.227","0","63061","נידה|ד ע"א",""),new Message("63084","63083","ראה ברמב"ם","28/10/19 11:19","כט תשרי","תש"פ","11:19","אור חדש","הלכות מטמאי משכב ומושב - פרק ד' (תתחיל מההלכה האחרונה שם ותחזור אחרוה ומסביב)","458","","1644","True","True","False","","91","213.151.55.26","0","63061","נידה|ד ע"א",""),new Message("63089","63084","עשיתי כדבריך","28/10/19 18:17","כט תשרי","תש"פ","18:17","עלי","ואיני מבין. מה שהבנתי הוא שכל דם היוצא ממקורה של האשה, היינו מהרחם, עד שאיננו יודעים בודאות אחרת הרי הוא מטמא גם אם לא טומאת נדה אלא כטומאת כתמים, אבל לא הבנתי מה הקשר לעניין ההרגשה.","209","","1644","True","True","False","","158","95.86.95.6","0","63061","נידה|ד ע"א",""),new Message("63093","63089","שייתכן שדם","28/10/19 19:19","כט תשרי","תש"פ","19:19","אור חדש","שטמא טומאת נדה וממילא מטמא אדם כלים וטהרות יצא מאשה שכלל איננה נדה (בגלל שלא הרגישה ביציאתו)
דבר זה משמעותי מאד לטהרות שנטמאות מדם כזה גם ללא שום הרגשה
אבל לענייננו (התר לבעלה) דם כזה חסר משמעות","458","","1644","True","True","False","","121","213.151.55.26","0","63061","נידה|ד ע"א",""),new Message("63095","63089","סליחה","29/10/19 09:50","ל תשרי","תש"פ","09:50","אור חדש","הדברים שכתבתי לעיל הם למרות היותם הסבר לגמרא שלמדנו עיקר חידושם הינו ללומדי הלכות נדה, העניין הוא שלמרות שיש בראשונים שהסבירו שגמרתנו הינה נ"מ לטהרות בלבד ולכן לא שייכת להתר אשה לבעלה בכ"ז הפוסקים המשיכו ללמוד עקרונות שונים להלכה לימנו כיוון שכנראה לא התברר להם ההסבר שכתבתי לעיל - שדם נדה יכול לצאת מאשה טהורה ומזה הגיעו לדברים מופרכים מצד עצמם וסתורים מהלכות אחרות אך אכמ"ל","458","","1643","True","True","False","","116","213.151.55.26","0","63061","נידה|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);