var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=62810;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("62810","0","למה ירדו","24/09/19 10:45","כד אלול","תשע"ט","10:45","אור חדש","א''ל רבי יוחנן לריש לקיש ואתה אי אתה אומר כן אילו הפריש שתי אשמות לאחריות ושחט את שניהן וקדם והעלה אימורין של אחד מהן קודם זריקה אי אתה מודה שאם עלו ירדו

תי' למה להודות שירדו, אדרבה לא ירדו שהרי התקבל דמם ועומד להזרק וכל העומד להזרק כזרוק דמי?","458","","1679","True","True","False","","656","213.151.55.26","0","0","מעילה|ז ע"ב",""),new Message("62816","62810","כתבת "התקבל דמם ועומד להזרק" - ולא היא!","24/09/19 11:42","כד אלול","תשע"ט","11:42","יהודי_קדום","אין לו סיכוי להיזרק כהלכת וכדין עבודת ההקרבה הרביעית ומכאן שאין דינו ''... כזרוק דמי''.
הקרבנות הם שתי חטאות או שתי אשמות שהופרשו לאחריות כדי לכפר- אבל האימורין עלו למזבח לפני הזריקה ושבזה כבר נתקדשו למזבח עוד לפני שנזרק הדם של אחד מהם - וכיצד יכופר בקרבן כזה שלא הוקרב כדין? לכן במקרה זה אם עלו ירדו.","233","","1679","True","True","False","","165","79.182.3.30","0","62810","מעילה|ז ע"ב",""),new Message("62817","62816","אסביר יותר","24/09/19 11:47","כד אלול","תשע"ט","11:47","אור חדש","כידוע קבלת הדם הינה תכף לשחיטה, שיהיה דם הנפש והקבלה בכלי שרת כמובן, ממילא מרגע הקבלה הרי הדם מוכן לזריקה ועומד לכך, ולפי מה שראינו בדפים הקודמים מתייחסים לדם זה כ'זרוק' להתיר ולאסור
הבשר לא יכול לעלות עד גמר שחיטה+ הפשט וניתוח וא"כ זה וודאי אחרי שכבר נראה הדם להזרק וממילא פשוט שאם עלה לא ירד עוד","458","","1679","True","True","False","","80","213.151.55.26","0","62810","מעילה|ז ע"ב",""),new Message("62818","62817","שאלתך המקורית דברה על שתי חטאות או","24/09/19 11:59","כד אלול","תשע"ט","11:59","יהודי_קדום","שתי אשמות שנשחטו (ויש חילוק בגמרא כאשר נשחטו זו אחר זו או בבת אחת), ועל כך ניסיתי להשיב.
עתה אתה מדבר, להבנתי, על קרבן אחד בלבד שדמו עומד להיזרק. האם הבנתי נכון עכשיו? אם כן מהו המקרה בו מדובר?
ותמיד נוכל לומר ש''...כזרוק דמי'' היא לשיטת רבי שמעון ולא כחכמים...","233","","1679","True","True","False","","148","79.182.3.30","0","62810","מעילה|ז ע"ב",""),new Message("62819","62818","הכל ב2","24/09/19 12:25","כד אלול","תשע"ט","12:25","אור חדש","וכפי שדן ריו"ח בדינו של ר"ל ב'נשחטו כאחד' ולא בזה אחר זה וקדם והעלה בשר א מהם קודם זריקת הדם שלדברי ריו"ח חייב ר"ל להודות שירד הבשר, ועל זה תמהתי למה להודות שירד, אדרבה כיוון שהיה דם הראוי להזרק כבר מוכן ביד הכהן שקיבל הדם בשחיטת א מהם הרי בשר שניהם הורצה להשאר ולא לרדת עוד אע"פ שעלה קודם הזריקה בפועל","458","","1679","True","True","False","","129","213.151.55.26","0","62810","מעילה|ז ע"ב",""),new Message("62826","62819","לא הבנתי מהו ''בדינו של ר''ל '', עכ''פ","24/09/19 18:28","כד אלול","תשע"ט","18:28","יהודי_קדום","הנה הבנתי מהגמרא במחלוקת ביניהם:

לר' יוחנן:
א.אם שחטן בבת אחת
השניה יוצאת מידי מעילה כי בשר השחוטה שמדמה נעשית הזריקה יוצא מידי מעילה בעצם הזריקה, ואף שהחטאת האחרת נעשית "מותר חטאת" גם בשרה יוצא מידי מעילה משום שלא קדם הפסול להיתר
ב.אם שחטן זו אחר זו
השניה אינה יוצאת מידי מעילה כי היא ״מותר חטאת״ שהפסול קדם להיתר ולכן פסולה.

לר''ל (ההולך בדעת ר' עקיבא):
אין הבדל בדין בין שחטן בבת אחת לבין זו אחר זו
כך הלימוד: למרות ששתי החטאות ישחטו בזו אחר זו הן נחשבות גוף אחד, משום ששתי החטאות הופרשו לאחריות, ולכן דם האחת יפטור את השניה. ועוד: לפי רבי עקיבא גם כאשר ישחטו בבת אחת - וברור שברגע זריקת דם האחת השניה פסולה – זריקה זו מועילה גם לשניה.


:","233","","1679","True","True","False","","197","79.182.3.30","0","62810","מעילה|ז ע"ב",""),new Message("62835","62826","הסבר","25/09/19 10:56","כה אלול","תשע"ט","10:56","אור חדש","בהתחלה מה שהפריע לי היה הניסוח 'וקדם והעלה אימורין של א מהן קודם זריקה' וע"ז בעצם שאלתי 'הרי ראינו סברת 'כל העומד להזרק כזרוק וא"כ מה לי לפני זריקה מה לי אחרי שניהם אמורים להתיר הבשר למזבח בדיעבד'?
אומנם כעת ראיתי שר"ע מפורש לא סבר סברא זו ששנה לר"ש שקודם זריקה בהיות הדם בכוסות עדיין יש מעילה

אומנם כעת עדיין לא מובן לי מה ההבדל בין הדין של ר"ע שדיבר בשתי חטאות שנשחטו כאחד שבזה ברור שמועיל זריקת א מהם גם לשני לפטור ממעילה לבין הדין שהביא ריו"ח ששחט שני אשמות כאחת שלא תועיל הזריקה לשני להשאר על המזבח, מי מכריח את ר"ל להודות לזה?","458","","1678","True","True","False","","109","213.151.55.26","0","62810","מעילה|ז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);