var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=62794;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("62794","0",""הכי נמי תני" וגם שאלה כללית","22/09/19 11:40","כב אלול","תשע"ט","11:40","אבי גרינבלט","הגמרא דנה בדיון ארוך לסייע לשיטת חזקיה או רבי יוחנן ומנסה להביא סיוע :

"ת"ש , רש"א יש (קרבן) שמועלין בו ויש(קרבן) שאין מועלין בו.
כיצד ? לפני זריקה - נועלין בו , לאחר זריקה - אין מועלין בו".
עד כאן דברי הברייתא

ניסיון להוכחה : "קתני מיהת , 'מועלין בו' , לאו דהו שהות למזרקיה דאי בעי זריק ושמע מינה 'היתר אכילה שנינו (ולכן מועלים קודם הזריקה בטרם הותר לאכילה) ?"

דחיית ההוכחה : "לא, דקבליה סמוך לשקיעת החמה דלא היה שהות למזרק (לכן אי אפרש להתייחס לדם הזה 'כזרוק דמי') , אבל היתה שהות מאי ? הכי נמי דמועלין ?! מאי איריא דתני 'לפני זריקה' ליתני קודם שקיעה ולאחר שקיעה ? הכי נמי קתני קודם שיראה (ראוי לזריקה , היינו לפני שקיעה) לזריקה ולאחר שיראה (אחרי השקיעה) לזריקה".

שאלתי , אם זו היתה כוונת המשנה , מדוע לא נאמרה לשון ברורה ונבחרה לשון המשתמעת לכמה פנים ? מה הסיבה לצורה לימוד כזו ולמעשה זו שאלה שיכולה להישאל פעמים רבות ברחבי הש"ס היות ותשובה כזו מופיעה ברחבי הש"ס פעמים רבות.","539","","1684","True","True","False","","756","81.218.144.99","0","0","מעילה|ו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);