var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=62511;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("62511","0","בקשת הסבר בסיסי","25/08/19 08:38","כד אב","תשע"ט","08:38","עלי","לעתים קרובות בעת הלימוד מדלגים על הסברים בסיסיים לשאלות מתבקשות :
א. מדוע רבתה התורה כריתות ( ועונשים חמורים אחרים ) ?
ב. האם מי שעבר כמה כריתות יקבל עונש שונה ממי שעבר אחת בלבד או שהיות ועונש כרת הוא סוג של מיתה אי אפשר למות פעמיים ?
ג. הרי ריבוי עונשים ( במיוחד אם אינו מוכפל ) אינו מרתיע. מי שנידון למיתה על רצח, ויודע שכך הוא, מה ירתיע אותו מלרצוח עוד הרי אי אפשר להענישו בעונש נוסף ?
האם הריבוי אינו אלא עניין תודעתי חינוכי לחומרת העבירות - אם אמנם כך הוא, למי ההרתעה מיועדת - למי שנזהר מעבירות חמורות כאלו ולא עולה בדעתו לעבור עליהן אין צורך בהרתעה חמורה כזו, למי שלא אכפת לו כבר כתבתי שלא מרתיע, למי שיצרו גובר עליו איום לא ממשי ולא מיידי לא תמיד מועיל.
אינני קרימינולוג אבל כאמור ראוי היה לתת כהקדמה למסכת איזשהו הסבר כללי אף ממצה על המגמה הכללית והפרטית בכריתות ואשמח לקרא אם יש כזה.","209","","1713","True","True","False","","649","194.114.146.227","0","0","כריתות|ד ע"א",""),new Message("62512","62511",">>>","25/08/19 08:44","כד אב","תשע"ט","08:44","אבי גרינבלט","א. בעיקר נפק"מ בשוגג לענין הקרבנות.
ג. מי שנידון למיתה על רציחה , לא רואה יותר אור יום כמו בימינו שהיכל המשפט הפך להיות מקום הרשע (כנ"ל כל שאר חייבי מיתות)","539","","1713","True","True","False","","81","81.218.144.99","0","62511","כריתות|ד ע"א",""),new Message("62513","62511","אתה שוכח את החטאת","25/08/19 09:27","כד אב","תשע"ט","09:27","Almuaddib","אכן, אי אפשר להרוג מישהו פעמיים, אבל לחייבו קרבן - אפשר גם אפשר.

כמעט כל רשימת הכרתות, כאשר עבר בשוגג - מתחייב חטאת.


עבר במזיד, והיו עדים והתראה - דינו מוות.

עבר במזיד ואין עדים והתראה - כרת.

עבר בשוגג - מביא חטאת.","107","","1713","True","True","False","","147","87.70.38.205","0","62511","כריתות|ד ע"א",""),new Message("62515","62513","כל אלו ידועים","25/08/19 10:08","כד אב","תשע"ט","10:08","עלי","נקח לדוגמה הבא על הזכור, עבירה שכיחה כיום כבעבר, במזיד ובלי עדים.
נניח שידוע לנו על פלוני שעובר על זה ואנו מתריעים בפניו שעונשו כרת, ואנו רואים שלא מועיל ומתריעים בפניו פעמים נוספות. במה הועלנו ? אם אינו נענש מיד - לא אכפת לו לחזור ולחטוא הרי כרת כבר יש לו, אם כן מה מועיל שעכשו יהיו לו עשרה כריתות ויותר ?
רק במקרה ויחליט שאינו רוצה להמשיך בדרכו הנלוזה ולחזור בתשובה, יוכל להביא קרבנות , ועכשו הגיעו בנפשכם, היות ויש לו כריתות במספר עצום כי היה מודע בכל הפעמים שעובר על כרת ( ואין עדים ), יהיה חייב קרבן על כל אחד, ואולי גם לא ספר אותם, איך יוכל לכפר על הכל הרי יתייאש ויוותר על החזרה בתשובה...
שוב, אינני קרימינולוג, אבל כשיטה, לא ברור לי כיצד ריבוי עונשי הכרת על כל פעם שחוטא מועיל למשהו. גם ריבוי הקרבנות לא ברור לי כיצד מועיל.
הרי כל אחד מאיתנו עושה חטאים ואין צדיק בארץ אשר לא יחטא, ובאים לימים הנוראים ואומרים בוידוי שחטאנו מא עד ת' וזה כצפצוף הזרזיר ( גם אם מכים על החזה חזק וגם אם בוכים מעט... )
מה רצתה התורה להשיג בדרך זו של ריבוי החטאים והעונשים החמורים, האם בגלל זה יצאנו אי פעם באמת צדיקים יותר ?","209","","1713","True","True","False","","137","194.114.146.227","0","62511","כריתות|ד ע"א",""),new Message("62517","62515","חוששני שכתבת דברים אלו כשאתה עסוק במשהו","25/08/19 10:46","כד אב","תשע"ט","10:46","Almuaddib","אחר, וראשך אינו במין העניין.


ראשית, מה עניין התראה לכרת?

התראה דרושה כדי שבית הדין יוכל לחייבו במיתה. כרת הוא יתחייב אם לא היתה התראה.

ושנית, אם עשה אדם במזיד, אינו מביא על כך קרבן, גם אם חזר בתשובה לאחר מכן. הקרבן הוא פריבילגיה השמורה לחוטא בשגגה בלבד.

כעת קרא שוב את השאלה המקורית שלך, ואחר כך את התשובה דלעיל. חוששני כי הדברים שכתבת כאן אינם קשורים לשום דבר מדיון זה.","107","","1713","True","True","False","","138","87.70.38.205","0","62511","כריתות|ד ע"א",""),new Message("62519","62515","עונש - לא רק כגורם מרתיע. וגם-השמה בכיפה","25/08/19 13:23","כד אב","תשע"ט","13:23","מצולות ים","השאלה יפה וגרמה לי לחשוב על הדברים ה'כביכול' ידועים.
ראשית, עונש אינו רק גורם מרתיע אלא בעיקר כפרה. הקב"ה נותן לנו את האפשרות לכפר על עבירות כאן בעולם הזה במטרה להגיע נקיים לעולם הבא. לכן 'כרת' שהוא עונש על עבירות מסויימות מהווה גם כפרה על אותם העבירות במידה והחוטא עשה גם תשובה במקביל (באופן שהתשובה לא ביטלה את עונש הכרת).
דבר נוסף, כרת (ראה תניא בנושא) הוא ביטול החיות של היהודי בעקבות עשיית חטאים. זה אינו עונש אלא מציאות שכשאדם עובר על חטאים מסויימים נשמתו נכרתת משורשה. לכן אין מקום לשאלה הנ"ל.
בנוגע לשורש השאלה כיצד נמנע מאותו אדם לשוב ולחטוא (מלבד זאת שאם 'יתפסו' אותו הרי יהיה זה בעדים והתראה ויוכלו להמיתו בבית דין) - יש מושג שבית דין יכולים אפילו להרוג במידה והם רואים צורך בכך. בגמרא בסנהדרין (כמדומני) מובא שאדם שעובר על חטא שכזה כמה פעמים בית דין שמים אותו בכיפה (סוג של בית כלא... רק בלי אוכל) עד שהוא מת.","794","","1713","True","True","False","","77","185.24.206.253","0","62511","כריתות|ד ע"א",""),new Message("62522","62517","למעט ארבעה","25/08/19 14:13","כד אב","תשע"ט","14:13","אבי גרינבלט","שמביאים קרבן על המזיד
תיקון קל...","539","","1713","True","True","False","","56","37.26.148.221","0","62511","כריתות|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);