var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6247;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6247","0","השר הגדול, אפרו של יצחק, וריח קטרת","11/01/11 08:25","ו שבט","תשע"א","08:25","דוד כוכב","האם "שלשה נביאים וכו" זו דעה רביעית?
אפרו של יצחק?!
וכי ניתן להבחין בקטורת מלפני נ"ב שנה? ובאפר מלפני אלף שנים?

על כך כאן.","125","","4860","True","True","False","","934","213.151.41.49","0","0","זבחים|סב ע"א",""),new Message("6293","6247","באותו ענין","12/01/11 00:37","ז שבט","תשע"א","00:37","המכריע","אמרתי אענה אף אני את חלקי בענין זה, לא כתגובה למאמר רד"כ, אלא כדי שלא לפתוח שרשור נפרד, (אולי ביחד נצליח לטפס למרומי הצפייה או לכמות התגובות..)
א. בתחילת הסוגיא מנא ידעי את מקום המזבח, אמר ר"א ראו מזבח בנוי ומיכאל מקריב. יש לומר שראו היינו בודאי מראה נבואי חזוני, ומכאן שפיר יהא ניתן לומר שאין בזה כל סתירה לדברי ר' יוחנן וראב"י שנביא אמר זאת, נביא אמר זאת ע"י חזון מיכאל.
באותו ענין יש להזכיר שבטור מביא מעין זה לפרש את הבקשה ואישי ישראל תקבל ברצון, והלא אין לנו אישים בזמן הזה, אלא הכוונה לנשמות הצדיקים שמקריב מיכאל. ישנם פירושים נוספים (או שהכוונה לאשי העתיד, או לקרוא והשב העבודה ואישי ישראל, ועוד ואכמ"ל). בדרך אגב ידוע שהשו"ע סיכם את הטור בית יוסף, והיה דעתו שילמדוהו אחר לימוד הטור ב"י, ראה בהקדמת המשנה ברורה, ואם אמנם במקומות שיש חידושי הלכה בטור או ב"י שלא הובאו לשו"ע מפאת שלא היה מה לסכם בהם, את זאת השלימו הנו"כ ובפרט השו"ע, אבל במקומות שיש פירושים ארוכים בטור, זאת השאירו עדיין ללומד ללמוד במקור, וחבל שזה לא מספיק ידוע. וכגון פירושי התפילה, לפני השימוש בפירושים שונים, הנכון היה ללמוד את הטור בסימנים אלו.
בדרך אגב, מו"ר ר' שמואל רוזובסקי בהספדו בהלוית המשגיח ר' יחזקאל לוינשטיין הביא מה שאמר ר' נחום וועלוול בנו של הסבא מקלם בהלויית אביו, על הפסוק וירא את המקום מרחוק אמרו חז"ל ששאל להם מה הם רואים ישמעאל ואליעזר לא ראו כלום, ויצחק ענה שרואה ענן קשור על ההר, אמר להם הוא יבוא עמי, ואתם עם הדומה לחמור, שבו פה עם החמור. ונשאלת השאלה האם זה היה מראה טבעי, רק שהם היו זקוקים למשקפיים? אטו מי שאינו רואה שש שש דומה לחמור? ודאי היה זה מראה נבואי, ומכאן כמה רחקנו מהבנת המושג "אדם", אדם יכול לראות חזיונות נבואיים, וכשהוא לא רואה, הרי לא ניצל את מלוא הפוטנציאל ואינו ראוי להיקרא אדם... (המדובר אגב על מחזה שנראה באותו מקום בדיוק, העקידה בהר המוריה, דורשי רשומות כבר היו מסמיכין לכאן שר' אלעזר שמא תיקונו של אליעזר שלא ראה הוא...)
ב. ר' יצחק נפחא אמר ראו אפרו של יצחק. כבר העירו הלומדים שיצחק לא נשחט ונשרף. אלא או שהכוונה לאפר האיל הנעקד תחתיו, ואז י"ל שהיה זה קבור בעומק האדמה תחת מקום העקידה שהיה בדיוק במקום זה, (אפר יכול להחזיק מעמד גם אלפיים שנה, ראה הבית השרוף), וראה הנביא בחזון לעומק האדמה ללא צורך בארכיאולוגיה, או שהכוונה לאפר סמלי שכמעט נעשה מיצחק, ושוב היה צריך לנביא "לראות" זאת. ואין סתירה בין מ"ד זה להסוברים בסמוך שנביא היה המגלה.
מענין שר' יצחק הנפח המליץ על האפר כנושא הנבואה.
ג. לרשב"נ הריחו קטורת. ראשית לא ייפלא אם ריח הקטורת שהיה מריח עד יריחו נשמר שנים רבות, ודוגמאות רבות לכך, וגם אדמה הספוגה בדם זבחים ונוזלי שומנם תוכל בגירוד כלשהו לתת ריחה. אבל סביר שגם כאן הכוונה לתחושה רוחנית חזיונית של הריח, ושוב הוא מסכים לאומר שהיה צורך בנביא לתחושה זו.
(לרד"כ אין הכוונה כאן להשיג עליך, זו הודעה עצמאית, ואין עליך חובה להתייחס)","199","","4859","True","True","False","","148","95.86.78.131","0","6247","זבחים|סב ע"א",""),new Message("6299","6293","על דרך הדרוש","12/01/11 01:06","ז שבט","תשע"א","01:06","ברוך","שמא יש מקום לומר ששלשת הדעות נחלקו בשאלה מהו מקור קדושת מקומו של מזבח:
א. כנגד מזבח של מעלה
ב. כנגד מעשה אבות, מקום העקדה
ג. 'הכל בכתב', על פי התוכנית שניתנה לשלמה.

ואף שודאי הכל נכון, יתכן שיש כאן שאלה מהו עיקר הדגש והעניין.","86","","4859","True","True","False","","222","87.68.250.245","0","6247","זבחים|סב ע"א",""),new Message("6301","6299","נפלא","12/01/11 01:11","ז שבט","תשע"א","01:11","המכריע","","199","","4859","False","True","False","","111","95.86.78.131","0","6247","זבחים|סב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);