var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=62313;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("62313","0",""היא חולין וולדה שלמים ושחטה בחוץ"","01/08/19 16:52","כט תמוז","תשע"ט","16:52","אבי גרינבלט","הגמרא אמנם לא דנה בזה אבל מה יהיה הדין כאשר נשחטה האם וולדה עומד על רגליו (בן פקועה) שמדאורייתא דינו כשחוט או שמא תידרש שחיטה כדי להתירו למזבח וכו' ?","539","","1733","True","True","False","","675","37.26.146.198","0","0","תמורה|יב ע"א",""),new Message("62314","62313","איך תזרוק את דמו על המזבח?","01/08/19 17:51","כט תמוז","תשע"ט","17:51","Almuaddib",".צריך לקבל את דם הנפש במזרק, להוליכו ולזרקו.

דם הנפש.","107","","1733","True","True","False","","163","87.70.33.177","0","62313","תמורה|יב ע"א",""),new Message("62315","62314","לענין שחיטה","01/08/19 18:17","כט תמוז","תשע"ט","18:17","אבי גרינבלט","ברור שלא ניתן לשפוך דםאם אין דם אלא שהשאלה נוגעת בגין בן פקועה שהרי אין חובת שחיטה לצורך אכילה (החובה מדרבנן)
למעשה מדובר בולד "שנשחט" בשחיטת אמו.
האם תידרש בהכרח שחיטה כשרה ?","539","","1733","True","True","False","","128","37.26.148.255","0","62313","תמורה|יב ע"א",""),new Message("62316","62315","אבל אנחנו לא מדברים על שחיטת חולין!","01/08/19 22:58","כט תמוז","תשע"ט","22:58","Almuaddib","בן הפקועה הזה הוא קודש, וצריך להיות מוקרב. איך אפשר להקריב בלי המלאכה הראשונה שהיא שחיטת הקרבן?

מי שניתר בשחיטת אמו, זה באכילת חולין, שלכך נשחטה.","107","","1733","True","True","False","","175","87.70.33.177","0","62313","תמורה|יב ע"א",""),new Message("62317","62316","האם בהכרח חלה חובת שחיטה כשרה ?","02/08/19 08:32","א אב","תשע"ט","08:32","אבי גרינבלט","האם מסברה (אני מאלה שסברה נחשבת "חוקית" בעיניהם...) או מקור ?","539","","1732","True","True","False","","81","95.86.72.42","0","62313","תמורה|יב ע"א",""),new Message("62321","62317","אתה חייב לחזור על משנה מסכת זבחים","02/08/19 16:00","א אב","תשע"ט","16:00","Almuaddib","לא רק שחייבת להיות שחיטה, אלא שהיא צריכה להיות שחיטה לשמה. המשנה גם מפרטת היכן השחיטה של כל קרבן, לפי הסוג (שחיטתן בצפון, שחיטתן בכל מקום וכו').","107","","1732","True","True","False","","201","87.70.33.177","0","62313","תמורה|יב ע"א",""),new Message("62325","62321","חולין עד,ב","04/08/19 10:01","ג אב","תשע"ט","10:01","אבי גרינבלט","רש"י פותר את הענין בצורה שונה כך שהשאלה שלי אפילו לא מתחילה.","539","","1730","True","True","False","","85","37.26.146.243","0","62313","תמורה|יב ע"א",""),new Message("62326","62325","מדוע אתה עושה דרכך קפנדריא?","04/08/19 12:15","ג אב","תשע"ט","12:15","Almuaddib","הלכת אל רש"י, חולין עד:, כאשר בסך הכל רש"י שם מצטט את הגמרא - עיין, למשל, בחולין לח:, או בבכורות נז: - הגמרא במפורש מביא שם את הדרשה על הפסוק "...כי יולד - פרט ליוצא דופן".

אבל אינני יודע מדוע הלכת עד לשם - כבר הפניתי אותך למסכת זבחים. שיוצא דופן לא ראוי לעלות לקרבן זו משנה מפורשת, לא גמרא ולא רש"י:

פרק ח' משנה א':

כל הזבחים שנתערבו בחטאות המתות, או בשור הנסקל--אפילו אחד בריבוא, כולם ימותו.
נתערבו בשור שנעברה בו עבירה, או שהמית את האדם על פי עד אחד, או על פי הבעלים, ברובע, ובנרבע, ובמוקצה, ובנעבד, ובאתנן, במחיר, ובכלאיים, ובטריפה, וביוצא דופן--ירעו עד שיסתאבו, ויימכרו ויביא בדמי היפה שבהן מאותו המין. נתערב בחולין תמימים, יימכרו החולין לצריכי אותו המין.


הרי שהיוצא דופן, לא ראוי לעלות על המזבח, בדיוק כמו חבריו לרשימה.

וכן, שנית, בפ"ט מ"ג:

אלו שלא היה פסולן בקודש--הרובע, והנרבע, והמוקצה, והנעבד, והאתנן, והמחיר, והכלאיים, והטריפה, ויוצא דופן, ובעלי מומין. רבי עקיבה מכשיר, בבעלי מומין; רבי חנניה סגן הכוהנים אומר, דוחה היה אבא את בעלי מומין מעל גבי המזבח.


ושלישית, בפתיחת מ"ב בפי"ד:

הרובע, והנרבע, והמוקצה, והנעבד, והאתנן, והמחיר, והכלאיים, והטריפה, ויוצא דופן, שהקריבן בחוץ--פטור: שנאמר "לפני משכן ה'" (ויקרא יז,ד)--כל שאינו ראוי לבוא אל משכן ה', אין חייבין עליו. ...



ואין צורך לחזור להזכיר כי אי אפשר להקריב בלי לשחוט, כפי שכבר הוסבר לעיל, לפני שיצאת לדרך העוקפת הזו.","107","","1730","True","True","False","","163","87.70.50.102","0","62313","תמורה|יב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);