var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=61352;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("61352","0","מה הקשר בין קללה לזמן העיבור של הבריות?","28/04/19 16:47","כג ניסן","תשע"ט","16:47","אליצפן","התלמוד לומד מתוך הפסוק: "ארור אתה מכל הבהמה ומכל חית השדה", אם מבהמה נתקללה מחיה לא כ"ש? אלא לומר לך: כשם שנתקללה הבהמה מחיה אחד לשבעה, ומאי ניהו - חמור מחתול, כך נתקלל הוא מבהמה אחת לשבע, דהוה ליה שב שני.

ומפרש רש"י: "והכי משמע ארור הוא מכל הבהמה כמה שהיא ארורה יותר מן החיה כשם שהבהמה נתקללה מן החיה על אחת ז' ומאי ניהו חמור מחתול שבשנה יש ז' פעמים נ"ב כך נתקלל הוא מן הבהמה כגון מבהמה גסה טמאה אחד לשבע דבהמה טמאה גסה י"ב חדש וחשוב ז' פעמים י"ב חדש היינו אחד לשבע הן שבע שנים.

1. על מה נתקללו החיות והבהמות? בתורה אין זכר לזה.
2. במה חטאו, האם בכלל חטאו? בתורה לזה זכר
3. מה הקשר בין הקללה למשך זמן העיבור, האם עיבור זה דבר רע?","502","","1833","True","True","False","","834","77.124.45.187","0","0","בכורות|ח ע"א",""),new Message("61353","61352","הרבה ארבה ..והריונך, ג'","28/04/19 19:13","כג ניסן","תשע"ט","19:13","אור חדש","","458","","1833","False","True","False","","121","213.151.55.26","0","61352","בכורות|ח ע"א",""),new Message("61355","61353","אם אדם חטא אם נחש חטא בהמה במה חטאה?","29/04/19 07:30","כד ניסן","תשע"ט","07:30","אליצפן","למה יש "צער עיבור" במידה כזו או אחרת בחיה ובבהמה?","502","","1832","True","True","False","","170","77.124.45.187","0","61352","בכורות|ח ע"א",""),new Message("61367","61355","המדרש אומר חווה החטיאה את כל החיות","03/05/19 16:28","כח ניסן","תשע"ט","16:28","הודו_כי_טוב","","207","","1828","False","True","False","","213","79.177.59.88","0","61352","בכורות|ח ע"א",""),new Message("61369","61367","האם תוכל לציין מקום למדרש?","03/05/19 17:01","כח ניסן","תשע"ט","17:01","אליצפן","","502","","1828","False","True","False","","137","77.124.45.187","0","61352","בכורות|ח ע"א",""),new Message("61371","61369","ראה באנציקלופדיה יהודית","03/05/19 17:09","כח ניסן","תשע"ט","17:09","הודו_כי_טוב","כאן

הציטוט

חוה הוסיפה שני דברים. על "עץ הדעת" אמרה "מפרי הגן" האופן כללי, ואמרה "ולא תגעו". "סחטה לו ענבים ונתנה לו... אמרה לו: מה אתה סבור שאני מתה וחוה אחרת נבראת לך?... או שמא אני מתה ואתה יושב לך בטל..., התחילה מיללת עליו בקולה 'ותתן גם לאשה ויאכל עמה'- "גם" ריבוי. האכילה את הבהמה ואת החיה ואת העופות, הכל שמעו לה, חוץ מעוף אחד ושמו חול..." בראשית רבה יט, ה.","207","","1828","True","True","False","","445","79.177.59.88","0","61352","בכורות|ח ע"א",""),new Message("61377","61371","המדרש מדבר על בעלי חיים מה עם הצמחים","05/05/19 07:52","ל ניסן","תשע"ט","07:52","אליצפן","המדרש בבכורות משווה בין עיבור בחיות לעבור מקביל בצמחים. במה חטאו הצמחים ?","502","","1826","True","True","False","","227","77.126.87.209","0","61352","בכורות|ח ע"א",""),new Message("61379","61377","[ללא נושא]","05/05/19 11:51","ל ניסן","תשע"ט","11:51","שמעיה","חז''ל מתייחסים לבריאה כולה כמה שנוצרה בעבור האדם. כך שחטא האדם משליך גם על היקום כולו, והרע מקבל שליטה על כולם.
למרות שהאדם הוא החוטא, ואילו בעלי החיים והצמחים - בהעדר בחירה - לא פשעו. עם זאת, מדגישים חז''ל כי האדם נתקלל פחות מבעלי החיים והצמחים. ויתכן להסביר זאת בכמה אופנים.
כמובן, שחז''ל אינם אמורים להוכיח כל מה שהיה אצלם בקבלה ובמסורה מתוך התורה הכתובה, עם זאת, לעתים הם מראים על רמזים המראים כדבריהם.
כך דרשה זו, נובעת מן הפסוק 'ארור אתה מכל הבהמה', דורש הדרשן - שהנחש ארור יותר מן הבהמה, מכאן, שגם הבהמה והחיה נתקללו.","593","","1826","True","True","False","","138","213.8.158.48","0","61352","בכורות|ח ע"א",""),new Message("61381","61379","אבל הפסוק לא מתייחס כלל לצמחים,","05/05/19 12:41","ל ניסן","תשע"ט","12:41","אליצפן","","502","","1826","False","True","False","","219","77.126.87.209","0","61352","בכורות|ח ע"א",""),new Message("61394","61381","בצמחים זה לא קללה, זה התיקון","08/05/19 14:12","ג אייר","תשע"ט","14:12","דוד כוכב","דוגמה: "חזיר לששים יום, כנגדו באילן - תפוח".
התיקון כנגד החזיר הוא תפוח.
לכן במקום "הסימנים" שנזכרו בגמרא שנהגו לראות או לאכול בראש השנה (והם היו בארצות הישמעאלים), בארצות אֱדוֹם - שנקרא במדרשים חזיר - נהגו לאכול רק תפוח. כלשון הרמ"א בשו"ע או"ח תקפג, א: "ויש נוהגין לאכול תפוח מתוק בדבש, ואומרים: תתחדש עלינו שנה מתוקה".","125","","1823","True","True","False","","270","212.76.111.144","0","61352","בכורות|ח ע"א",""),new Message("61403","61394","מה הקשר בין האחד לשני כיצד זה מתקן את זה","12/05/19 09:49","ז אייר","תשע"ט","09:49","אליצפן","","502","","1819","False","True","False","","141","77.126.14.68","0","61352","בכורות|ח ע"א",""),new Message("61405","61403","עשו הוא פסולתו של יצחק","13/05/19 05:48","ח אייר","תשע"ט","05:48","דוד כוכב","ונקרא דינים דשמאל.
מידת יצחק היא ההתרבות (בראשית כו, יב-יג) וַיִּזְרַע יִצְחָק בָּאָרֶץ הַהִוא וַיִּמְצָא בַּשָּׁנָה הַהִוא מֵאָה שְׁעָרִים וַיְבָרֲכֵהוּ ה'. וַיִּגְדַּל הָאִישׁ וַיֵּלֶךְ הָלוֹךְ וְגָדֵל עַד כִּי גָדַל מְאֹד.
גם תפוח הוא מלשון תפיחה והתרחבות.
(יהושע טז, ח) מִתַּפּוּחַ יֵלֵךְ הַגְּבוּל יָמָּה - למערב, הצד של עשו.
(שיר השירים ח, ה) תַּחַת הַתַּפּוּחַ עוֹרַרְתִּיךָ. תפוח הוא פרי התאוה, מידתו של עשו.
מידת עשו השמאל ותיקונה הקו האמצעי, ובזוהר אמרו שלתפוח ג' צבעים, שהם ימין-שמאל-ואמצע.
זוהר בראשית פרשת לך לך מאמר כתפוח בעצי היער אות רא:
לָא אִקְרֵי אַבְרָהָם אֶחָד, עַד דְּאִסְתַּלַּק בְּיִצְחָק וְיַעֲקֹב. כֵּיוָן דְּאִסְתַּלַּק בְּיִצְחָק וְיַעֲקֹב, וַהֲווֹ כָּלְהוֹ תְּלָתְהוֹן אֲבָהָן דְּעָלְמָא, כְּדֵין אִקְרֵי אַבְרָהָם אֶחָד. וּכְדֵין הוּא תַּפּוּחַ בְּעָלְמָא. רְשִׁים מִכָּל בְּנֵי עָלְמָא.
פירוש הסולם:
"לא נקרא אברהם אחד, עד שנכלל ביצחק ויעקב. כיון שנכלל ביצחק ויעקב, וכל השלשה יחד היו לאבות העולם, אז נקרא אברהם אחד. כלומר, אחר שנכלל כאחד בכל ג' הקוין נקרא אחד, ולא מקודם לכן, ואז הוא נקרא תפוח בעולם כלומר שיש לו ג' גוונין לבן אדום ירוק כמו תפוח, שהם רומזין לג' הקוין".","125","","1818","True","True","False","","236","212.76.118.46","0","61352","בכורות|ח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);