var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=61340;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("61340","0","מאתר FXP על חיות מיתולוגיות ביהדות","25/04/19 05:47","כ ניסן","תשע"ט","05:47","הודו_כי_טוב","דיון|
חיות מיתולוגיות ביהדות
08-09-2010 10:42 #1
הסמל האישי שלaudiR8
2,024220-01-09 0 audiR8 audiR8 מנותק
FxP Professional
כולם מכירים את בנות הים,או את הפניקס (עוף החול).
עד היום הכרנו אותם בעיקר באגדות ילדים ובמיתולוגיה היוונית,אך למרבה הפלא הם מופיעים גם ביהדות.
עוד הוכחה שהיהדות העתיקה מעמים זרים.
בנות ים:
על פי מקורות ביהדות קיימת ברייה שחצייה אדם וחצייה דג והיא מוזכרת בשמות שונים: "שריינ"א", "סירינ"ה", "סילונית" ו"סירונית".
כתוב בתורה, פרשת ויקרא, פרק י"א פסוק י': "וכל אשר אין-לו סנפיר וקשקשת בימים ובנחלים מכל שרץ המים ומכל נפש החיה אשר במים שקץ הם לכם", כתוב ב"תורת כהנים" שהמילים "נפש החיה" באו לרבות את הסילונית.הרמב"ן פירש ש"שרץ המים" הוא ככלל הדגים בים ו"נפש החיה" הם החיות שחיות במים אך יש להם רגליים והן הולכות כחיות בשדה: "חיה, זו חית הים, נפש, בן הסירני". הראב"ד אף הוסיף שסירונית (או סילונית) היא חיה שחציה אדם וחציה דג ומנגנת כאדם.
מובא בגמרא, מסכת בכורות, פרק ראשון עמוד ח': "הדולפנין פרין ורבין כבני אדם מאי דולפנין אמר רב יהודה בני ימא...". רש"י מפרש במקום את דברי הגמרא וכותב: "הדולפנין פרים ורבים מבני אדם, שאם בא אדם עליהם מתעברות הימנו.בני ימא - דגים שיש בים שחציין צורת אדם וחציין צורת דג ובלע"ז שריינ"א" (סירינ"ה). באותו מקום מפרש פירוש התוספות: "הדולפינין פרים ורבים מבני אדם... יולדין ומגדלין מבני אדם". (במקור אחר כתוב שכל חיה שאדם יבוא אליה - החיה תמות. בגמרא זו מובא החידוש: למעט הדולפין).
גם בהלכות טומאה דרשו חז"ל בהקשר לבת הים: "אדם כי ימות באהל", ולא סילונית.
החיד"א (חיים יוסף דוד אזולאי) כתב בספרו "מדבר קדימות" מערכת ד': "דג יש בים שקורין סירינ"ה מחציו ולמעלה כדמות אשה בתולה ומחציו ולמטה כתבנית דג ומקום משכנה בסלעים ומקומות מסוכנים בים ומדי עבור איזה ספינה תתחיל לשורר ולזמר בקול נעים הרבה עד כי תפיל חבלי שינה על כל אנשי האניה, ואחר כך נכנסת לתוכה והורגת ואוכלת יושביה" (ס' קטן נקרא צמח צדיק פרק יז).
במוסף הערוך ערך "סרני" הביא מאי דאמרו וכתב שהיא מין חית הים מחציה ולמעלה אשה מחצי' ולמטה דג ושבזמנו ראוה שר וספנים בים מלכות נורוויגא כחום היום יושבת על שרטון ובשומעה קול צללה מיד בתוך הים.
בספר "צל עולם" חלק ב' שער י' מובא: "ויש דגים אשר ראשם גופם פניהם ושדיהם כדמות בתולה ומשוררים בנעימות ונקרא שריינ"א".

כמנהגם בקודש של חז"ל והראשונים,כדי לתת אופי יהודי יותר וכל הסיפור הזה,שינו את שמם של הסירנות ל"שריינא",אשכנזי יותר...","207","","1831","True","True","False","","1625","79.183.67.14","0","0","בכורות|ח ע"א",""),new Message("61341","61340","המשך","25/04/19 05:48","כ ניסן","תשע"ט","05:48","הודו_כי_טוב","עוף חול:
על פי מדרש בראשית רבה (פרשה יט) עוף זה נקרא חול. המדרש מפרש את הפסוק מספר איוב (כ"ט 18): "כחול ארבה ימים" כהתייחסות לעוף החול - "עוף ושמו חול ולא נקנסה (=נגזרה) עליו מיתה, שלא טעם מעץ הדעת ולבסוף אלף שנה מתחדש וחוזר לנערותו", בפירושו לבבלי (סנהדרין דף קח/ב) כותב רש"י ששמו של העוף "אורשינא - עוף ושמו חול בלשון המקרא, ואינו מת לעולם".
לשון הגמרא בסנהדרין:"אורשינה,אשכחיה אבא דגני בספנא דתיבותא,אמר ליה:לא בעית מזוני? אמר ליה חזיתיך דהות טרידא,אמינא לא אצערך,אמר ליה יהא רעוא דלא תמות שנאמר "ואומר עם קיני אגוע וכחול ארבה ימים"
תרגום:ארשינה (שם של עוף) מצא אותו אבא (הכוונה לנוח) ישן בסיפון התיבה,שאל אותה האם הוא לא צריך לאכול? ענה לו העוף שראה שהוא עסוק ולא רצה להטרידו,אמר לו נוח יהי רצון שלא תמות"

ראם:
"אני ראיתי ראם בן יומו שהיה כהר תבור, ואורך צווארו שלוש פרסאות, ובית מרבעת ראשו פרסא וחי. הטיל גללים וסתם את הירדן" (בבא בתרא עג.)
פרסה היא 4 קילומטר,תחשבו את גודל היצור הזה...
מסופר (אני לא מוצא את המקור כרגע,קראתי את זה בספר "נעים זמירות ישראל") שדוד המלך הלך במדבר,וטיפס על הר שהתברר שהוא בעצם ראם ישן,שהתעורר באמצע ודוד נתקע על ראשו,עד שהגיע אריה והראם השתחווה לו (שהרי הוא "מלך החיות") ודוד ירד בשלום.

דגים ענקיים:
"פעם אחת היינו מהלכים בספינה וראינו דג שעלה חול על גבו וקנים גדלים עליו. סבורים היינו – יבשה היא. עלינו ואפינו ובשלנו על גבו. כשחם גבו של הדג – נתהפך... ואלמלא הייתה הספינה קרובה – היינו טובעים" (בבא בתרא עג.)
"פעם אחת היינו מהלכים בספינה. הלכה הספינה בין סנפיר לסנפיר של דג אחד שלושה ימים ושלושה לילות... שמא תאמר הספינה לא הייתה קלה בהליכתה ? ... כשהפרש זרק חץ אחריה הקדימתו" (בבא בתרא עג.)
שימו לב גם למהירות הספינה...
"אני ראיתי צפרדע שהייתה כמגדל הגרוניא (מגדל מסוים). בא תניןובלעה. בא עורב ובלע את התנין ועלה וישב בראש האילן. בוא וראה כמה גדול כוחו של אותו אילן.
אמר רב פפא בר שמואל:'אלמלא הייתי שם, לא הייתי מאמין'"(בבא בתרא עג.)
יש גם סיפור על ציפור ענקית שהטילה ביצה שהחריבה שישים עיירות,וליוויתן שנכנס דג או חרק בעינו ומת,ומהשלד שלו בנו שישים עיירות,ומהעין שלו מילאו שישים חביות שמן,אבל אני לא מוצא אותם כרגע,אני אחפש ואביא אותם.
אמנם לאגדות רבה בר בר חנא יש הרבה פירושים,אבל הוא תיאר אותם כדברים שראה,אז הבאתי אותם בכל זאת...
שוב דוגמא ל"גיור" אגדות מעמים אחרים,ע"י שמקשרים אותם לסיפור מהתנ"ך או להלכה מסויימת...
והתורה "תורת אמת"...","207","","1831","True","True","False","","358","79.183.67.14","0","61340","בכורות|ח ע"א",""),new Message("61359","61340","נבל זה","01/05/19 13:25","כו ניסן","תשע"ט","13:25","שמעיה","כנראה לא שמע על כך שבכתיב היהודי כותבים ס' בש'. כך הוא מעמיס בוקי סרוקי בשינוי השם שנעשה לסירינה.
המסקנות שהוא מסיק - מגוחכות.","593","","1825","True","True","False","","167","213.8.158.48","0","61340","בכורות|ח ע"א",""),new Message("61368","61359","אתה קראת טוב את המאמר?","03/05/19 16:36","כח ניסן","תשע"ט","16:36","הודו_כי_טוב","יש כל מיני גרסאות של כתיב/ניקוד/איות/מבטא יהודי
הבאתי את המאמר כי הוא מפרט על חיות מיתולוגיות
לאיזה מסקנות מגוחכות בכלל התכוונת
גם לתלמוד עצמו יש גרסאות שונות
לא כל מי שלא חובש מה שאתה חובש הוא נבל
אני כלל לא מכיר אותו כשם שאני לא מכיר אותך
למה לרדת לפסים אישיים ?","207","","1823","True","True","False","","276","79.177.59.88","0","61340","בכורות|ח ע"א",""),new Message("61378","61368","[ללא נושא]","05/05/19 11:47","ל ניסן","תשע"ט","11:47","שמעיה","הראשונים הצרפתים באופן גורף לא כותבים בלועזית ס' אלא ש'. כך שטענתו הצינית של כותב המאמר: כמנהגם בקודש של חז''ל והראשונים, כדי לתת אופי יהודי יותר וכל הסיפור הזה, שינו את שמן של הסירנות ל''שריינא'', אשכנזי יותר – מוטעית מיסודה.
המסקנה שאם אגדות ילדים מיתולוגיות מופיעות בספרות חז''ל והראשונים, הרי זה הוכחה שהיהדות העתיקה מעמים זרים, מגוחכות.
היהדות אינה אוסף סיפורים, ולא כל מה שמופיע בתלמוד מהווה את היהדות.
היהדות היא אמונה באל אחד, במתן תורה, בנביאי אמת, בביאת המשיח ובתחיית המתים. היהדות היא שמירת התורה הכתובה והמסורה.
הגיוני, שכשם שאם חכם יהודי או נוצרי מדבר בדרשתו על גרעין ועל רפואה – אין הדברים הללו מוגדרים כיהדות, או כנצרות. ואף אחד לא יטעון שהדתות מעתיקות מן המדע; כך גם אם כותבי הספרות התלמודית או הפרשנית מביאים ומספרים על דברים שמבחינתם נתפסו כהיטוריה או כמציאות עדכנית, אין כאן כלל טענה שהיהדות מעתיקה מן היוונים.","593","","1821","True","True","False","","206","213.8.158.48","0","61340","בכורות|ח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);