var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=61316;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("61316","0","כמה ילדים ילדה אשה במשפחת שבט לוי?","22/04/19 20:59","יז ניסן","תשע"ט","20:59","אליצפן","במדבר מנו 22,000 לווים שלא היו בכורים. ו-300 בכורים.
אם נחלק 22,300 ב-300 נקבל כ-73 ואם מחצית הלידות הן זכרים וחצי נקבות הרי שלכל אשה בשבט לוי היו בממוצע כ-140 לידות!.

הייתכן?","502","","1839","True","True","False","","770","77.124.45.187","0","0","בכורות|ה ע"א",""),new Message("61318","61316","כמובן שלא","23/04/19 09:34","יח ניסן","תשע"ט","09:34","אור חדש","ולכן מוכח שדחהו בקש לאותו רשע","458","","1838","True","True","False","","152","37.26.146.240","0","61316","בכורות|ה ע"א",""),new Message("61320","61318","אבל רש"י מביא את תשובתו בפרושו","23/04/19 10:18","יח ניסן","תשע"ט","10:18","אליצפן","רש"י במדבר פרק ג

שנים ועשרים אלף - ובפרטן אתה מוצא שלש מאות יתרים, בני גרשון שבעת אלפים וחמש מאות, בני קהת שמונת אלפים ושש מאות, בני מררי ששת אלפים ומאתים, [הרי שנים ועשרים אלף ושלש מאות]. ולמה לא כללן עם השאר ויפדו את הבכורות, ולא יהיו זקוקים השלשה ושבעים ומאתים בכורות העודפים על המנין לפדיון, אמרו רבותינו במסכת בכורות (בכורות ה א) אותן שלש מאות לוים בכורות היו ודים שיפקיעו עצמם מן הפדיון:

אז הפרוש אינו דחייה בקש אלא אמיתה של תורה.","502","","1838","True","True","False","","191","77.124.45.187","0","61316","בכורות|ה ע"א",""),new Message("61324","61318","מניין לך שרשע הוא ?","23/04/19 13:47","יח ניסן","תשע"ט","13:47","הודו_כי_טוב","שאלותיו מחכימות ונרשמו בגמרא
אולי הוא בדרך להתגייר והיו כאלה אצלם
והוא חזק בחשבון היה מבחין אם היו דוחים אותו בקש
מי קבע שמחצית הלידות נקבות?","207","","1838","True","True","False","","197","2.53.167.124","0","61316","בכורות|ה ע"א",""),new Message("61321","61320","על רשי קשה קושיתך","23/04/19 10:37","יח ניסן","תשע"ט","10:37","אור חדש","על הסברי אין קושיה כלל וכן מיושב עם המשך הגמ' בפשיטות
כמובן שאתה יכול להעדיף פרוש מוקשה בגלל קדמותו על פני פירוש פשוט וחדש","458","","1838","True","True","False","","129","37.26.146.240","0","61316","בכורות|ה ע"א",""),new Message("61328","61321","רש"י משתמש בפרוש הזה ליהודים אז זה קביל","23/04/19 14:36","יח ניסן","תשע"ט","14:36","אליצפן","ולכן יש לראות בו פרוש של חז"ל שלא נדחה על ידי הפרושים שבהמשך. ויש לדון בו איך נשות הלוויים ילדו למעלה מ-140 לידות לאשה?","502","","1838","True","True","False","","172","77.124.45.187","0","61316","בכורות|ה ע"א",""),new Message("61327","61324","גם אם הלידות רק זכרים 70 לאשה זה סביר?","23/04/19 14:33","יח ניסן","תשע"ט","14:33","אליצפן","","502","","1838","False","True","False","","159","77.124.45.187","0","61316","בכורות|ה ע"א",""),new Message("61331","61327","לאורך איזה תקופה וכמה נשים בדיוק","24/04/19 06:02","יט ניסן","תשע"ט","06:02","הודו_כי_טוב","היו 300 בכורים זכרים
אבל מניין לך שכל לידה ראשונה היה זכר ?
האם אז מספר הנשים יכול להיות הרבה יותר מ 300 ?

הרי במצריים בדרך נס כל אשה הייתה יולדת שישיה
אז אולי בכל לידה היו חמש בנות ובן אחד ?","207","","1837","True","True","False","","216","79.183.67.14","0","61316","בכורות|ה ע"א",""),new Message("61332","61331","פטר רחם הולך לפי האמא","24/04/19 08:02","יט ניסן","תשע"ט","08:02","אליצפן","1. אם יש 300 בכורות הווי אומר שיש כ-600 אמהות בלבד שחצי מהלידות הראשונות שלהן (פטר רחם) הם זכרים.
2. גם אם נאמר שילדו שישיה בכל הריון הרי שמדובר על 24 הריונות (האם זה סביר?).
3. יכול להיות מספר נשים גדול יותר אולם איפה ה"פטר רחם" שלהן לאן הוא נעלם?
4. אם נאמר שבכל שישיה היו 5 בנים ורק בת אחת אזי עדיין זה לא פותר את הבעיה. שהרי בפרטן של הלוויים אנו רואים שלא היו בהם משפחות עם יותר מכמה צאצאים בודדים:
א. יוכבד ילדה 3 ילדים. אם מצרפים לזה גם את אלדד ומידד (לפי המדרש שלא היו משבט לוי נקבל 5 לידות).
ב. אצל אהרון 4 בנים אולי גם היו בנות אזי עדיין לא מגיעים למספרים של עשרות הריונות.
ג. כך גם רואים אצל קהת (4 בנים), גרשון ומררי עוד פחות בנים.

אז לאן נעלמו כל כך הרב בכורות אם מספר ההריונות לאישה היה בסביבות 10, ולא 140 כפי שמראה היחס בין מספר הלוויים לבכורים שבקרבם?","502","","1837","True","True","False","","193","77.124.45.187","0","61316","בכורות|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);