var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6082;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","34")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6082","0","שני כתובין אין מלמדין","06/01/11 21:56","א שבט","תשע"א","21:56","המכריע","הביטוי "שני כתובין אין מלמדין", משמעו הפשוט שאין בכוחן ללמד. אמנם האמת היא שמשמעותן שהם מלמדים ההיפך, והן בגדר מיעוט, שדוקא בשני אלו נאמר ולא באחרים, (והראיה מעצם העובדה שהתורה נאלצה לחזור על הדבר במקום שני ואינו נלמד מן הראשון, כפי שהדבר נרמז כאן, למה לי וכו'), ולא רק שלא מלמדים אלא מלמדים שלא.
בסוגייתינו הדבר ניכר היטב, שהנה אביי מחדש כלל חדש, שגם כשאתה בא ללמוד מגז"ש, כלל לא מבנין אב, ובכל זאת אם הדבר כתוב פעמיים אין מלמדין. למרות שלא מתוך המה מצינו אתה למד, שאז זה הגיוני שאם מצינו פעמים אין מלמדין, אלא אתה בא ללמוד מגז"ש לאחד המקומות, כמו כאן שאתה בא ללמוד פסח מגז"ש לעולה, ולא הזכרנו את החטאת ואין היא קשורה כלל ללימוד, ובכל זאת כיון שדין "סביב" נאמר פעמיים הרי זה גילוי שרק בשני מקומות אלו ותו לא.","199","","4863","True","True","False","","1050","95.86.121.108","0","0","זבחים|נז ע"א",""),new Message("6083","6082","מחלוקת רש"י ותוס'","06/01/11 23:04","א שבט","תשע"א","23:04","המכריע","אמנם מקובל שרש"י ותוס' נחלקים בזה במס' קידושין מג. ואכמ"ל","199","","4863","True","True","False","","106","95.86.121.108","0","6082","זבחים|נז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);