var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=60682;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("60682","0","מדוע בדגים המקום קובע אם טהור או טמא?","05/02/19 16:34","ל שבט","תשע"ט","16:34","אליצפן","מסקנת הסוגיא היא:
"שֶׁרֶץ הַמַּיִם הַנִּבְרָא בַּשִּׁיחִין וּבַבּוֹרוֹת וּבַמְּעָרוֹת - הוֹאִיל וְאֵינָן מַיִם נוֹבְעִין, וַהֲרֵי הֵן עֲצוּרִין, הֲרֵי הֵן כַּמַּיִם שֶׁבַּכֵּלִים, וּמֻתָּר; וְשׁוֹחֶה וְשׁוֹתֶה וְאֵינוֹ נִמְנָע, וְאַף עַל פִּי שֶׁבּוֹלֵעַ בִּשְׁעַת שְׁתִיָּה מֵאוֹתָן הַשְּׁרָצִים הַדַּקִּים.
בַּמֶּה דְּבָרִים אֲמוּרִים? \\שֶׁלֹּא פֵּרְשׁוּ מִמְּקוֹם בְּרִיָּתָן. אֲבָל אִם פֵּרֵשׁ הַשֶּׁרֶץ - אַף עַל פִּי שֶׁחָזַר לְתוֹךְ הַכְּלִי אוֹ לְתוֹךְ הַבּוֹר, אָסוּר. פֵּרֵשׁ לְדָפְנֵי הֶחָבִית, וְחָזַר וְנָפַל לְתוֹךְ הַמַּיִם אוֹ לְתוֹךְ הַשֵּׁכָר - מֻתָּר. וְכֵן אִם פֵּרֵשׁ לְדָפְנֵי הַבּוֹר אוֹ הַמְּעָרָה, וְחָזַר לַמַּיִם - מֻתָּר. (רמב"ם הלכות מאכלות אסורין פ"ב הלכות יח-יט)

במה נשתנה שרץ המים משאר בע"ח (בהמות, חיות, עופות, דגים, וחגבים) שסימני הטהרה שלהם בגופם, ואילו בשרצי המים זה תלוי במיקומם, באיזה מים הם שוהים?

תאורטית זה חל גם על דגים, אם נמצא שרץ בגודל צלופח שהתפתח בתוך אקווריום למשל, הוא יהיה מותר באכילה, כי זה בתוך כלי.","502","","1915","True","True","False","","614","77.125.49.82","0","0","חולין|סז ע"א",""),new Message("60683","60682","המדובר בשרצים שנבראו מעצמם במים,","05/02/19 16:41","ל שבט","תשע"ט","16:41","יהודי_קדום","כך הייתה ההבנה אז. והם המותרים בתנאי שאתה שוחה ושותה ולא משתמש בכלי. היינו השרצים נבראו במים העומדים ולא הגיעו לשם. ר''ל לא רק המקום קובע את ההיתר. שאר דגים חגבים וכו' מתרבים בזכר ונקבה.
אני מניח שיודע אתה דברים אלה כך שוודאי לא הבנתי משהו בדבריך.","233","","1915","True","True","False","","168","79.182.114.182","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60686","60682","גם שרץ האדמה","05/02/19 17:09","ל שבט","תשע"ט","17:09","אור חדש","שנאסר לא בגלל שבשרו אסור אלא כי שרץ על הארץ
טעם לדבר נתן ר' יונתן איבשיץ כפי שהבאתי לעיל","458","","1915","True","True","False","","122","213.151.55.26","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("66077","60682","המלה ''נברא'' מתייחסת גם","05/01/20 17:08","ח טבת","תש"פ","17:08","אליעזר מ ש","לדבר חדש שהופיע לעינינו . ולאוו דווקא יש מאין . כמו:''ואם בריאה יברא''.[בפרשת קורח]ואמרו חז''ל ש''פי הארץ'' נברא בערב שבת בין השמשות . והרי לפי הפשט, לא נברא כאן משהו יש מאין, אלא נפער חור באדמה בדרך ניסית.","610","","1581","True","True","False","","108","213.151.52.130","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60687","60683","אבהיר יותר את שאלתי","05/02/19 18:37","ל שבט","תשע"ט","18:37","אליצפן","אותו בעל חיים נמצא במים זורמים ובמים עומדים.
למה בזורמים או טמא ובעומדים הוא טהור?

זה בכלל לא קשור איך נוצר שם. ביולוגית זה אותו בעל חיים.","502","","1915","True","True","False","","165","77.125.49.82","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60688","60686","היכן הבאת לעיל?","05/02/19 18:39","ל שבט","תשע"ט","18:39","אליצפן","","502","","1915","False","True","False","","148","77.125.49.82","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60691","60687","שים לב הלכתית אפשר לאכול פרי שבתוכו","05/02/19 18:56","ל שבט","תשע"ט","18:56","יהודי_קדום","תולעים - בתנאי שהתולעת ''נוצרה מאליה'' בתוך הפרי, ראה דף סז עמוד ב.
זוכר שמותר להרוג כינה בשבת כי היא נוצרה מזיעה?
אז הביולוגית שלך היא לא ''הביולוגית' של חז"ל...ולכן זה כן "קשור איך נוצר שם".","233","","1915","True","True","False","","172","79.182.114.182","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60704","60688","[ללא נושא]","06/02/19 11:06","א אדר א","תשע"ט","11:06","אור חדש","כאן","458","","1914","True","True","False","","122","213.151.55.26","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60692","60691","נמשיך בשאלה גם בתולעים וכינים.","05/02/19 19:54","ל שבט","תשע"ט","19:54","אליצפן","מה בין תולעת/כינה שלא יצאה מהפרי לאחותה שיצאה? למה זו מותרת וזו אסורה. ביולוגית זה אותו בעל חיים.

גם אצל חז"ל שני בעלי החיים זהים אלא שהם נמצאים במקומות שונים..","502","","1915","True","True","False","","203","77.125.49.82","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60728","60691","ואנו מכרחים לדבוק בביולוגיה הלא נכונה ?","09/02/19 19:23","ד אדר א","תשע"ט","19:23","הודו_כי_טוב","האם באמת כינה נוצרת מעצמה ?
חז"ל עצמם היו חוזרים בהם אם הם היו חיים היום ?
חוששים לזילות בית דין ?
יהודה אמר תחילה "תשרף באש" ואז הודה "צדקה ממני"

כבודו כתב בעניין החולדה באשכול סמוך שהכת הנכונה
הם אלה שמבינים שדברי החכמים הם משל","207","","1911","True","True","False","","198","2.53.49.35","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60694","60692","ההבדל באופן בריאתם! עפ''י תפיסת חז''ל","05/02/19 21:32","ל שבט","תשע"ט","21:32","יהודי_קדום","ראה בחצי התחתון של סז עמוד ב","233","","1915","True","True","False","","156","79.182.114.182","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60698","60692","תאהב את זה: הרבה הרבה מקורות","06/02/19 05:05","א אדר א","תשע"ט","05:05","יהודי_קדום","במאמר "האם חי יכול להיווצר מדומם" של הרב ירון בן-דוד","233","","1914","True","True","False","","177","79.182.114.182","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60700","60694","אנו לא עוסקים בבריאה של בעלי החיים","06/02/19 07:51","א אדר א","תשע"ט","07:51","אליצפן","אנו לא עוסקים בבריאה של בעלי החיים אלא במקום חיותם. בנחלים טמא באקווריום טהור. למה?","502","","1914","True","True","False","","194","77.125.49.82","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60717","60698","סליחה שאני מתערב","07/02/19 09:58","ב אדר א","תשע"ט","09:58","אביגדור","אבל יש עוד חוברת בנושא....
דע מאיין באו

http://daf-yomi.com/BookFiles.aspx?type=1&id=403

(ויש גם ציורים...)","571","","1913","True","True","False","","230","199.203.227.29","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60701","60700","תיצטרך לקבל שכן עוסקים באופן","06/02/19 08:05","א אדר א","תשע"ט","08:05","יהודי_קדום","ברייתם אם רצונך ללמוד את הגמרא שכח מהמדע שאתה מכיר.","233","","1914","True","True","False","","181","79.182.114.182","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60702","60701","התלמוד לא מתייחס להיוצרות בעל החיים","06/02/19 08:36","א אדר א","תשע"ט","08:36","אליצפן","בסוגיות שלנו התלמוד לא עוסק איך בעל החיים בא לעולם אלא איפה הוא נמצא.

בימים ובנחלים - טמא בכלי או במאגר מים עומדים טהור.
אם בעל החיים יוצא ולו לרגע ממאגר מים עומדים אזי הוא הופך לטמא (למעט אם זה דופן הכלי או מאגר המים).

ובזה אנו צריכים להתמקד. למה ההבדל בבעלי חיים אלו הוא מקום חיותם ולא הם עצמם?","502","","1914","True","True","False","","217","77.125.49.82","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60708","60702","ומה אמרו חכמים בגמרא על הכינה? התעסקו","06/02/19 14:18","א אדר א","תשע"ט","14:18","יהודי_קדום","ועוד התעסקו באופן ברייתה. די בדוגמא זו לשלול את דבריך.","233","","1914","True","True","False","","139","79.182.114.182","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60705","60704","ההסבר לא משכנע לגבי מים עומדים או זורמים","06/02/19 11:31","א אדר א","תשע"ט","11:31","אליצפן","","502","","1914","False","True","False","","190","77.125.49.82","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60706","60705","כרגע זה מה שיש","06/02/19 12:33","א אדר א","תשע"ט","12:33","אור חדש","בכ"א פשוט שלא תפסו האיסור כנובע מהביולוגיה של בשר השרצים אלא מהנסיבות החיצוניות של חייו
כפי שציינתי אין הדבר מפתיע שהרי איסור השרצים לא הוגדר כלל בתורה כאיסור אכילה אלא איסור שיקוץ הנפש.
אם לדעתך זה משוקץ באותה מידה אם גדל בכלי או בנהר הרי שמסתבר שהאיסור יחול עליך לפחות מדרבנן","458","","1914","True","True","False","","137","213.151.55.26","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60709","60708","אני מדבר במקרה שלנו על אכילה לא על שבת","06/02/19 14:25","א אדר א","תשע"ט","14:25","אליצפן","","502","","1914","False","True","False","","159","77.125.49.82","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60710","60709","בפירוש כתבת שהתלמוד לא מתייחס","06/02/19 14:32","א אדר א","תשע"ט","14:32","יהודי_קדום","ליצירה, אז למה אתה עובר לשבת ואכילה? בגמרא דנים על אופן בו נוצרת כינה. נא תגובתך בהקשר זה בלבד.","233","","1914","True","True","False","","157","79.182.114.182","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60711","60710","אנו עוסקים באכילה אז לא להתפרס למקום אחר","06/02/19 14:58","א אדר א","תשע"ט","14:58","אליצפן","","502","","1914","False","True","False","","149","77.125.49.82","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60721","60717","לא עיינתי רק דפדפתי, נראה נפלא! הלוואי","07/02/19 11:05","ב אדר א","תשע"ט","11:05","יהודי_קדום","ותמיד תתערב!
עוד מעט אעיין.","233","","1913","True","True","False","","137","79.182.114.182","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("60729","60728","ראה החיבור של הרב אביגדור. קישור מופיע","09/02/19 19:27","ד אדר א","תשע"ט","19:27","יהודי_קדום","בהודעתו '' סליחה שאני מתערב'' באשכול זה. יש שם דיון בכל מה שהעלת.","233","","1911","True","True","False","","160","79.182.114.182","0","60682","חולין|סז ע"א",""),new Message("66150","66077","ביום הששי הושם בארץ שתשקע בקורח ועדתו","07/01/20 09:45","י טבת","תש"פ","09:45","אליצפן","פירוש המשנה לרמב"ם מסכת אבות פרק ה משנה ה

כבר זכרתי לך בפרק השמיני, שהם לא יאמינו בחידוש הרצון עת אחר עת, אלא שבראשית עשיית הדברים הושם בטבעם שייעשה בהם כל מה שייעשה, בין שהיה הדבר אשר ייעשה - תדיר, והוא הדבר הטבעי, ובין שהיה לעתים רחוקות, והוא המופת. ולפיכך אמר שביום הששי הושם בארץ שתשקע בקורח ועדתו, ....".

ושמא תאמר: ואם המופתים כולם הושמו בטבעי אותם הדברים מששת ימי בראשית - למה יוחדו אלה העשרה? דע, שהם לא יוחדו לומר שאין שם מופת שהושם בטבע הדברים מששת ימי בראשית זולת אלה, אלא אמר שאלה בלבד היתה עשייתם בין השמשות, ושאר המופתים אמנם הושמו בטבע הדבר אשר נעשו בו בראשית העשותו. למשל אמר, כי ביום השני, בעת היחלקות המים, הושם בטיבעם שייבקע ים סוף למשה, והירדן ליהושע, וכן לאליהו ואלישע. וביום הרביעי, כשנבראה השמש, הושם בה שתעמוד בזמן פלוני במאמר יהושע לה. וכן שאר המופתים, חוץ מאלה העשרה. והם הושמו בטבע אותם הדברים בין השמשות.

כלומר הבריאה של פי הארץ היתה בששת ימי בראשית כי מאז אין חדש תחת השמש.","502","","1579","True","True","False","","244","77.127.34.154","0","60682","חולין|סז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);