var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=6065;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("6065","0","אכילת קרבנות זמנן חל מהזביחה או מהזריקה","06/01/11 10:27","א שבט","תשע"א","10:27","המכריע","בס"ד. הגמרא בדף נו תחילת עמוד ב' שואלת על הדרשה של רבי יצחק בר' אבודימי (שדם נפסל בשקיעת החמה) מן הפסוק ביום הקריבו את זבחו ייאכל (ביום שאתה זובח אתה מקריב), "ודילמא הכי קאמר רחמנא, אי קריב דם האידנא ניתאכיל בשר האידנא ולמחר, אי קריב דם למחר (לרש"י כפשוטו ע"י הלנת הדם בראש המזבח, ולתוס' רצה לומר אחרי תחילת השקיעה), ניתאכיל בשר למחר וליומא אוחרא" והגמ' משיבה מה שמשיבה. עכ"פ השאלה היתה שלעולם הדם לא ייפסל בשקיעת החמה והפסוק בא ללמדנו שזמן אכילת הקרבן אינו מתחיל מן הזביחה אלא מן הזריקה ובמקרה והדם לא נזרק ביומו, אינו נפסל לגמרי, אלא ייזרק מחר (שוב לרשי כפשוטו ולתוס' אחרי תחילת שקיעה) ומאז יתחיל זמן האכילה של הקרבן, ויתווסף לו יום נוסף, (ואכמ"ל שלפי תוס' מתחילת השקיעה זה נחשב ליום אחר לענין זה, וזה חידוש גדול למתבונן).
ויש לחקור האם לפי האמת שחזרנו והוכחנו את חידושו של ר' יצחק ב"א, האם זמן האכילה מתחיל מהזביחה כהבנתנו הבסיסית והס"ד נדחתה, או שלעולם אכן ניתן ללמוד מכאן שזמן האכילה מתחיל מהזריקה, שהרי נאמר ביום "הקריבו" והקרבה זו זריקה, אלא שמ"מ מדכתיב "זבחו" שמע מינה נמי דביום שאי אתה זובח אי אתה מקריב, ולכן למעשה לעולם תהא ההקרבה (הזריקה) באותו יום של הזביחה, והנפ"מ לא תהא פשוטה, כי תמיד ההקרבה והזריקה באותו יום בהכרח, (ולאכול למעשה ודאי יש להמתין עד אחרי הזריקה), אבל יש כאן שאלה תיאורטית לפחות, האם מונה הזמן מתחיל לתקתק מהזביחה או רק מהזריקה. (אגב. רבותינו לימדונו שלחקירה נכונה בעצמותה ששני צדדיה מובחנים היטב, אין צורך בנפ"מ, ובפרט שכמעט אין חקירה שאין לה נפ"מ כידוע למומחים בתחום).","199","","4862","True","True","False","","1153","95.86.121.108","0","0","זבחים|נו ע"ב",""),new Message("6174","6065","יישר כח גדול על ההבחנה","09/01/11 22:56","ד שבט","תשע"א","22:56","ברוך","מלשון הרמב"ם משמע שחילק בין הקרבנות, על פי פשט הפסוקים (מעשה הקרבנות פרק י, הלכות ה,ו)-
"השלמים נאכלים ביום הזביחה וכל הלילה וכל יום המחרת עד שתשקע החמה שנאמר ביום הקריבו את זבחו יאכל ... והוא הדין לבכור ומעשר שהרי הן קדשים קלים כשלמים...אבל התודה אע"פ שהיא קדשים קלים אינה נאכלת אלא ביום הזביחה עם הלילה... והוא הדין לחטאת ולאשם ולשלמי צבור ולשירי מנחות שהכל נאכל ליום ולילה שנאמר ביום קרבנו יאכל כל הקרבנות במשמע חוץ מן השלמים שפירש בהן הכתוב ובכור ומעשר הדומים להם."
כלומר, הקרבנות הנלמדים מ'ביום הקריבו את זבחו יאכל' הולכים אחר השחיטה, ואילו על הקרבנות הנלמדים מ'ביום קרבנו' לא כתב שנאכלים ביום הזביחה, אלא רק שנאכלים ליום ולילה.

ונפקא מינה נראה לי לעניין שיירי המנחה, שנאכל כאמור ליום ולילה. ולעניין שיירי המנחה מצינו שלינת הקומץ בראש מזבח אינה פוסלת (רמב"ם פסולי המוקדשין ג,יא) -
"איברים וחלבים וקמצים שלנו בראשו של מזבח כאילו לנו בעזרה ואם ירדו לא יעלו, אבל אם לא ירדו מקטירין אותן לעולם."
ונראה אם כן, שבאם יקטירו את הקומץ למחרת, יספר זמן אכילת השיריים מיום ההקטרה (הוא יום ההקרבה) ולא מיום הקמיצה (הוא יום השחיטה)","86","","4859","True","True","False","","247","87.68.250.245","0","6065","זבחים|נו ע"ב",""),new Message("6191","6065","בעניין השקיעה והחקירה","10/01/11 01:17","ה שבט","תשע"א","01:17","דוד כוכב","מ"ש:
'מתחילת השקיעה זה נחשב ליום אחר לענין זה, וזה חידוש גדול למתבונן'.

ראה כאן מ"ש שנלמד מ"ביום שאתה זובח אתה מקריב" שכשם ש'יום' לעניין שחיטה הוא אל מול פני השמש (כדילפינן ביומא ובתמיד: "שנים ליום - כנגד היום" כלומר כנגד השמש. ושמעתי היום מהגרז"ן גולדברג שלשאגת אריה נלמד מ"בין הערבים" - בין חצות לשקיעה - ולא אחר השקיעה) ואינו ככל עניני יום שהם עד צאת הכוכבים, כך 'יום' לעניין הקרבה (=זריקת הדם) הוא אותו 'יום', כשל שחיטה.


ומעניין לעניין,
גם אני שמעתי את דברי 'לימדונו רבותינו' שאפשרית חקירה ללא נ"מ.
אולם טרם נשתכנעתי בכך, דילמא חקירה ללא נ"מ אין לה מציאות כלל לא במציאות האמיתית ולא בשכל.
וטוב יהיה לשמוע ראיות ודוגמאות.","125","","4858","True","True","False","","118","213.151.41.49","0","6065","זבחים|נו ע"ב",""),new Message("6214","6191","חקירה ללא נפ"מ","10/01/11 15:07","ה שבט","תשע"א","15:07","המכריע","הדבר פשוט כל כך בשכל הבריא שאין צורך בשום דוגמאות. ובכל זאת בלי נדר לעת הפנאי אביא לך כמה (שיהיה לך על מה להתפלמס).
גם בעיקר הערתך לא הבנתי מה הקשר לדבריי, אבל הבוחר יבחר.","199","","4858","True","True","False","","154","95.86.78.131","0","6065","זבחים|נו ע"ב",""),new Message("6228","6214","כוונתי","10/01/11 22:52","ה שבט","תשע"א","22:52","דוד כוכב","שאחר השקיעה אינו יום אחר. אלא שצריך שיהא כנגד השמש.

לא הבנתי מה פשוט כל כך.","125","","4858","True","True","False","","112","213.151.41.49","0","6065","זבחים|נו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);