var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=60297;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("60297","0","למה שחיטה כשרה ונחירה פסולה?","07/01/19 19:41","א שבט","תשע"ט","19:41","אליצפן","עם סיום שני הפרקים הראשנוים של מסכת חולין, עולה השאלה, למה התורה צוותה דווקא על שחיטה ואסרה כל צורה אחרת של המתת הבהמה או העוף?

מה עוד שבמדבר, השחיטה היתה אסורה בחולין ומותרת רק בקרבנות, ואכילת בשר תאווה במדבר הותרה רק על ידי נחירה.

למה הנחירה נאסרה מאז הכניסה לארץ, ואז הותר בשר תאווה רק על ידי שחיטה.","502","","1939","True","True","False","","634","77.124.111.250","0","0","חולין|מא ע"ב",""),new Message("60298","60297","שיטת איזה תנא זה?","07/01/19 21:38","א שבט","תשע"ט","21:38","אור חדש","","458","","1939","False","True","False","","63","93.172.201.159","0","60297","חולין|מא ע"ב",""),new Message("60314","60297","שאלה להבנה","08/01/19 10:26","ב שבט","תשע"ט","10:26","אבי גרינבלט","היכן צוותה התורה על שחיטה בסכין בדווקא ואסרה שחיטה בנחירה ?","539","","1938","True","True","False","","82","81.218.144.99","0","60297","חולין|מא ע"ב",""),new Message("60307","60298","רבי עקיבא","08/01/19 08:06","ב שבט","תשע"ט","08:06","אבי גרינבלט",""לא בא הכתוב אלא לאסור להן בשר נחירה, שבתחילה הותר להן בשר נחירה, משנכנסו לארץ נאסר להן בשר נחירה, ועכשיו שגלו יכול יחזרו להיתרן הראשון? לכך שנינו לעולם שוחטין"

לשון הרמב"ם
"כשהיו ישראל במדבר לא נצטוו בשחיטת החולין אלא היו נוחרין או שוחטין ואוכלין כשאר האומות, ונצטוו במדבר שכל הרוצה לשחוט לא ישחוט אלא שלמים שנאמר 'איש איש מבית ישראל אשר ישחט שור... ואל פתח אֹהל מועד... למען אשר יביאו... וזבחו זבחי שלמים לה'', אבל הרוצה לנחור ולאכול במדבר היה נוחר".

אכן לפי רבי ישמעאל וכך פוסק המאירי ועוד , מעולם לא הותרה הנחירה .","539","","1938","True","True","False","","119","81.218.144.99","0","60297","חולין|מא ע"ב",""),new Message("60308","60307","העובדות ידועות השאלה היא למה?","08/01/19 08:20","ב שבט","תשע"ט","08:20","אליצפן","1. מה יש בשחיטה שאין בנחירה?
2. למה שחיטת חולין נאסרה במדבר והותרה רק אחרי הכניסה לארץ?
3. למה נחירה שהותרה במדבר לחולין נאסרה עם הכניסה לארץ?
4. למה קודשים הותרו הן במדבר והן בארץ רק בשחיטה?","502","","1938","True","True","False","","136","77.124.111.250","0","60297","חולין|מא ע"ב",""),new Message("60310","60307","אין מתאם מלא בין שיטת","08/01/19 09:27","ב שבט","תשע"ט","09:27","אור חדש","ר"ע לשיטת אליצפן, לכן שאלתי אם זה שיטתו האישית וחלוק הוא על התנאים או שמא מצא מישהו שיסבור כמותו","458","","1938","True","True","False","","89","93.172.201.159","0","60297","חולין|מא ע"ב",""),new Message("60309","60308","הלכה משה מסיני","08/01/19 08:51","ב שבט","תשע"ט","08:51","אבי גרינבלט","בשחיטה יש הלכות ופרטים מרובים לפני שהבשר הוכשר לאכול.
בנחירה , המטרה - המתת הבהמה.","539","","1938","True","True","False","","66","81.218.144.99","0","60297","חולין|מא ע"ב",""),new Message("60311","60310","בתוך שאלתך הבנתי שאולי רמזת","08/01/19 09:43","ב שבט","תשע"ט","09:43","אבי גרינבלט","למה שכמדומני מביא הרש"ר שלמעשה רוב הפוסקים סוברים כדעת רבי ישמעאל ולא כדעת רבי עקיבא.","539","","1938","True","True","False","","96","81.218.144.99","0","60297","חולין|מא ע"ב",""),new Message("60312","60311","שאלתי בפשטות","08/01/19 09:49","ב שבט","תשע"ט","09:49","אור חדש","וכיוון שבאליצפן עסקינן התמיה אותי העובדה שנראה שדרש הפס' מעצמו בשונה מדרשות התנאים שבגמרתנו, מכל באי הפורום אליצפן האחרון שהיתי מצפה ממנו לנהוג כך ...","458","","1938","True","True","False","","110","93.172.201.159","0","60297","חולין|מא ע"ב",""),new Message("60313","60312","היכן השוני ?","08/01/19 09:50","ב שבט","תשע"ט","09:50","אבי גרינבלט","","539","","1938","False","True","False","","83","81.218.144.99","0","60297","חולין|מא ע"ב",""),new Message("60316","60313","לפי רש"י(כך למדתי הגמ')","08/01/19 11:46","ב שבט","תשע"ט","11:46","אור חדש","אין בדברי ר"ע לאסור שחיטת חולין במדבר ורק הרמב"ם הוסיף זאת לתרץ הק' על ר"ע (ראה לח"מ) ורק כעתעינתי בדבריו וראיתי שלמד אליצפן מהרמב"ם כנראה...","458","","1938","True","True","False","","83","37.26.148.217","0","60297","חולין|מא ע"ב",""),new Message("60315","60314","כל הלכות השחיטה הן תושב"ע","08/01/19 10:41","ב שבט","תשע"ט","10:41","אליצפן","התורה רק ציינה "כאשר ציוויתך".

לכן מעניין לדעת מה יש בשחיטה שאין בנחירה?
ומה בין "מדבר" ל"אחרי המדבר" בקשר לשחיטה ולנחירה, שבמדבר נאסרה שחיטת חולין והותרה נחירה, ועם הכניסה לארץ התחלפו היוצרות נחירה נאסרה ושחיטה הותרה.","502","","1938","True","True","False","","145","77.124.111.250","0","60297","חולין|מא ע"ב",""),new Message("60317","60315","לדייק","08/01/19 12:06","ב שבט","תשע"ט","12:06","אבי גרינבלט","הלמ"מ אינה תורה שבע"פ
האם אתה מחפש מקורות או סברות ?","539","","1938","True","True","False","","90","37.26.148.167","0","60297","חולין|מא ע"ב",""),new Message("60318","60317","הקדמת הרמב"ם לפרוש המשנה","08/01/19 12:46","ב שבט","תשע"ט","12:46","אליצפן",""דע שכל מצוה שנתן הקב"ה למשה רבינו ניתנה לו עם פירושה, היה הקב"ה אומר לו המקרא ואח"כ אומר לו פירושו וביאורו וכל מה שכלל אותו המקרא המחוכם,

"הענינים שתראה אותנו למדים אותן בכלל ופרט וכן ביתר שלש עשרה מדות הם קבלה ממשה מסיני, אלא שאע"פ שהם קבלה ממשה לא אמרו בהן הלכה למשה מסיני,

"וכל ענין שאין לו רמז במקרא ולא אסמכתא ואי אפשר ללמדו באחת המדות, באלה בלבד אומרים הלכה למשה מסיני,

מסקנה מדברי הרמב"ם:

הלכה למשה מסיני זה התושב"ע שיש שהרי בלעדי המסורת אין שום מקור אחר להלכה זו ולא ניתן להגיע אליה בשום מידה שהתורה נדרשת בה.","502","","1938","True","True","False","","171","77.124.111.250","0","60297","חולין|מא ע"ב",""),new Message("60319","60318","המסקנה זה ציטוט או הבנה ?","08/01/19 12:51","ב שבט","תשע"ט","12:51","אבי גרינבלט","","539","","1938","False","True","False","","71","81.218.144.99","0","60297","חולין|מא ע"ב",""),new Message("60320","60319","אני מחפש אחר הסבר לשחיטה/נחירה","08/01/19 13:28","ב שבט","תשע"ט","13:28","אליצפן","מה קרה שדבר שהיה פסול במדבר נהפך למצווה עם הכניסה לארץ, ודבר שהיה מותר במדבר הפך לנבלה עם הכניסה לארץ.

למה גם במדבר וגם בארץ לגבי המקדש רק שחיטה ולא נחירה?

זה כלל לא קשור האם השחיטה כתובה בתורה במפורש, או נלמדת באחד מי"ג מידות או שהיא הלכה למשה מסיני. כל אלו הם רק הדרכים ללמוד את הלכותיה אבל לא מדברים על עצם הענין.

ואחדד יותר את השאלה:

התורה אומרת (ויקרא פרק יז)

(ג) אִישׁ אִישׁ מִבֵּית יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר יִשְׁחַט שׁוֹר אוֹ כֶשֶׂב אוֹ עֵז בַּמַּחֲנֶה אוֹ אֲשֶׁר יִשְׁחַט מִחוּץ לַמַּחֲנֶה:
(ד) וְאֶל פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד לֹא הֱבִיאוֹ לְהַקְרִיב קָרְבָּן לה' לִפְנֵי מִשְׁכַּן ה' דָּם יֵחָשֵׁב לָאִישׁ הַהוּא דָּם שָׁפָךְ וְנִכְרַת הָאִישׁ הַהוּא מִקֶּרֶב עַמּוֹ:

במדבר שחיטת חולין =רצח
ואילו נחירת חולין = כלום, נחור כפי רצונך ואכול.","502","","1938","True","True","False","","163","77.124.111.250","0","60297","חולין|מא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);